וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גזענים הביתה": קבלת הפנים הזועמת בפתיחת תחנת משטרה בכפר קאסם

29.1.2019 / 18:11

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התקבל בעוינות כשהגיע לחנוך את התחנה. התושבים מחו על הריגתו של תושב הכפר לפני כשנה וחצי מירי מאבטח במהלך הפגנות. ארדן הגיב לקבלת הפנים ואמר כי "צריך לשאול את המפגינים האם זה על רקע לאומני או שהם חברו לאחד מארגוני הפשע"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

"ארדן הביתה, גזענים הביתה", כך התקבל היום (שלישי) השר לביטחון פנים גלעד ארדן שהגיע לחנוך תחנת משטרה בכפר קאסם. כ-100 שוטרים ישרתו בתחנת המשטרה אשר אמורה לשרת כ-12 אלף תושבים בהם תושבי ג'לג'וליה, כפר קאסם וזמר. שני מפגינים עלו על הגג שמול תחנת המשטרה, וקראו לעבר ארדן - "חוק הלאום הוא גזעני" והניפו שלטים עליהם נכתב כי המשטרה לא חוקרת רצח ערבים.

מאמצים רבים הושקעו במשרד לביטחון הפנים ובמשטרה לפתיחת התחנה במרכז הכפר, אך לא כל התושבים מאושרים. התחנה ממוקמת בצמוד לבניין המועצה, סמוך למקום בו נורה לפני כשנה וחצי מוחמד טאהא, בן 21.

לקריאה נוספת:
בכפר קאסם זועמים על המשטרה: "לא עושים כלום והילדים שלנו נהרגים"
מאות בהלוויית מוחמד טהא בכפר קאסם: "גם במפגינים יהודים יורים?"
המאבטח שירה למוות בצעיר מכפר קאסם: "חשתי מאוים, היה פוגרום"

מחאה נגד השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, פתיחת תחנת משטרת כפר קאסם 29 בינואר 2019. ראובן קסטרו
מחאה בביקור השר גלעד ארדן. כפר קסם, היום/ראובן קסטרו

הירי התרחש במהלך עימותים בעקבות מעצרו של תושב המקום. במסגרת האירועים מאות מפגינים נאספו מחוץ לנקודת המשטרה, יידו לעברה אבנים, ניסו להצית אותה והציתו שלוש ניידות. מאבטח אזרחי ירה בטהא שפונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נקבע מותו. מבנה המשטרה שופץ בעקבות האירועים והפך לתחנה. מדובר באחת התחנות הממוגנות בישראל: שערי ברזל, דלתות פלדה, מצלמות וגדרות.

ארדן הגיב לקבלת הפנים העוינת ואמר כי "רוב האוכלוסייה כאן היא נורמטיבית ושומרת חוק. מגיע לתושבים כאן לאכיפת החוק תחנת משטרה שתביא לפה ביטחון ואיכות חיים". עוד אמר כי "צריכים לשאול את המפגינים למה הם מפגינים, האם זה על רקע לאומני או שהם חברו לאחד מארגוני הפשע". אחרי המהומות בכפר עם מותו של טאהא, נפגשו נשיא המדינה ראובן ריבלין והמפכ"ל לשעבר רוני אלשיך עם ראש העירייה עאדל בדיר.

במהלך המפגש סיכמו כל הנוכחים על המשך הפעילות המערכתית להגנה על האזרחים בכפר קאסם וברחוב הערבי בכלל. "הובהר כי פעילות כזו מחייבת שיתוף פעולה מלא מצד האוכלוסייה האזרחית שיובל על ידי ההנהגה הערבית המובילה, דבר שיאפשר את השבת החוק והשקת לרחובות", נמסר מבית הנשיא.

עוד באותו נושא

לאחר המהומה בכפר קאסם: הנשיא ריבלין נפגש עם ראש העירייה

לכתבה המלאה
מחאה נגד השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, פתיחת תחנת משטרת כפר קאסם 29 בינואר 2019. ראובן קסטרו
תמונות הצעיר שנהרג במחאה. כפר קאסם, היום/ראובן קסטרו
פתיחת תחנת משטרת כפר קאסם 29 בינואר 2019. ראובן קסטרו
גלעד ארגן בכפר קאסם, היום/ראובן קסטרו
פתיחת תחנת משטרת כפר קאסם 29 בינואר 2019. ראובן קסטרו
פתיחת תחנת המשטרה. כפר קאסם, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully