וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המהומה בכפר קאסם: הנשיא ריבלין נפגש עם ראש העירייה

7.6.2017 / 21:42

לבקשת ראש העירייה עאדל בדיר, נפגשו עמו מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך והנשיא ריבלין, בפגישה שעסקה בחיזוק הביטחון בעיר ובקשר בין המשטרה ותושביה. ח"כ פריג' הזמין את ריבלין להגיע בעצמו לעיר: "הווה דוגמה לכל ישראל"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

לבקשת ראש עיריית כפר קאסם עאדל בדיר נועד היום (רביעי) נשיא המדינה ראובן ריבלין עמו ועם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך. הפגישה נערכה עקב המהומות הקשות שאירעו לפני יומיים בעיר בין המשטרה והתושבים, שבמהלכה נורה למוות מוחמד טאהא, בן 21, בידי מאבטח אזרחי שהגן על תחנת המשטרה.

במהלך המפגש סיכמו כל הנוכחים על המשך הפעילות המערכתית להגנה על האזרחים בכפר קאסם וברחוב הערבי בכלל. "הובהר כי פעילות שכזו מחייבת שיתוף פעולה מלא מצד האוכלוסייה האזרחית שיובל על ידי ההנהגה הערבית המובילה, דבר שיאפשר את השבת החוק והשקט לרחובות", נמסר מבית הנשיא. כמו כן, הוחלט כי בעתיד הקרוב יערך בבית הנשיא מפגש עבודה בנושא בין בכירים במשטרה וראשי הרשויות הערביות.

עוד בוואלה! NEWS:
בכפר קאסם זועמים על המשטרה: "לא עושים כלום והילדים שלנו נהרגים"
מאות בהלוויית מוחמד טהא בכפר קאסם: "גם במפגינים יהודים יורים?"
המאבטח שירה למוות בצעיר מכפר קאסם: "חשתי מאוים, היה פוגרום"

הנשיא ראובן ריבלין בפגישה עם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך וראש עיריית כפר קאסם עאדל בדיר בבית הנשיא, 7 ביוני 2017. דוברות בית הנשיא, אתר רשמי
ריבלין, בדיר ואלשיך, היום/אתר רשמי, דוברות בית הנשיא

בתוך כך, ח"כ עיסאווי פריג' שלח היום מכתב לנשיא ריבלין ובו ביקש ממנו להגיע בעצמו לכפר קאסם. "אל מול משטרה שמציבה ניידות משטרה בכניסה ו'ממליצה' ליהודים לא להיכנס, חשוב שכל מי שהחיים המשותפים חשובים לו, יגיע עכשיו לכפר קאסם, על מנת להראות שלא נאפשר לזרוע חשדנות ופירוד", כתב פריג'.

"אני מזמין את האזרחים היהודים לבקר בכפר קאסם, להגיע לסוכת האבלים של משפחתו של מוחמד טאהא ולהבין עד כמה כפר קאסם הוא מקום שהחיים המשותפים עומדים בבסיסו", הוסיף. "ההגעה שלך תהווה דוגמה לכל ישראל ותסייע להרגעת הרוחות ולהשכנת השלום בעיר".

עימותים אלימים בכפר קאדם בין התושבים לשוטרים, 5 ביוני 2017. ראובן קסטרו
ליל המהומות בכפר קאסם/ראובן קסטרו

המהומה בעיר החלה בעקבות ניסיון של המשטרה לעצור חשוד בעבירה פלילית. החשוד התנגד למעצר, תקף את השוטרים וניסה להימלט. תוך כדי הניסיונות להשתלט עליו, צעירים החלו ליידות אבנים לעבר השוטרים, לתקוף אותם ואף הצליחו לשחרר מידיהם את העצור לזמן קצר. חשוד נוסף שהיה מעורב בקטטה נעצר גם כן. בשלב זה, ביקשו השוטרים סיוע מכוחות נוספים, ובמהלך האירוע נאלצו השוטרים לירות באוויר כדי לחלץ את עצמם.

בעקבות המעצר התאספו מאות מתפרעים מחוץ לנקודת המשטרה בבניין העירייה, יידו לעברה אבנים, כשבאותה עת שהו במקום שוטר ומאבטחים, והציתו באש שלוש ניידות. לפי המשטרה, מבדיקה ראשונית עלה כי אחד המאבטחים חש בסכנת חיים ופתח באש לעבר המתפרעים. טאהא שנפגע מהירי פונה לבית החולים, שם נקבע מותו. המשטרה פתחה חקירה לבדיקת נסיבות המקרה.

הלוויה של מוחמד טהא מכפר קאסם 6 ביוני 2017. אור רביד
הלווייתו של טאהא בכפר קאסם, אתמול/אור רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully