וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפר קאסם זועמים על המשטרה: "לא עושים כלום והילדים שלנו נהרגים"

7.6.2017 / 0:48

יממה לאחר המהומות שפרצו מול המשטרה על רקע הטענות כי אינה מטפלת בפשיעה בעיר, הרוחות לא נרגעו. התושבים זועמים: "הילדים שואלים: 'מי הבא בתור שימות?'"

צילום:ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

(בווידיאו: המהומות בכפר קאסם, שלישי)

שעות בודדות לאחר הלווייתו של מוחמד טהא, הצעיר בן ה-21 שנהרג במהומה שפרצה אתמול בלילה, הרוחות בכפר קאסם לא שככו. תושבי המקום כועסים על הירי בצעיר וטוענים כי המשטרה אינה מטפלת כראוי בפשיעה בעיר. ידיד משפחתו של הצעיר תקף את המשטרה על התנהלותה. "במקום שמשטרת ישראל תגיע לפה, תראה נוכחות וביד קשה תעצור את מרחץ הדמים ואת ארגוני הפשע, היא שולחת לפה שוטרים חמומי מוח שמחפשים להעכיר את האווירה", אמר.

עזאם עיסא, אחד מחבריו הקרובים של מוחמד לא הסתיר את אכזבתו מהתנהלות המשטרה בתוך הכפר. "אני בז וכועס על משטרת ישראל. הם לא עושים כלום בשביל הסדר בכפר, הם רק באים לאכול ולשתות בזול". על גל האלימות והרציחות בכפר בשנה האחרונה הוא אמר: "בתל אביב כשמישהו נרצח גם לוקח למשטרה כל כך הרבה זמן לחקור את המקרה ולגלות מי הרוצחים? רק פה זאת תעלומה".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: ערב הסעודית העבירה לקטאר "עשרה תנאים לסיום המשבר"
תרגיל פתע בפיקוד הצפון: "אם נהיה מוכנים - נרחיק איומים"
שגרה חדשה בלונדון: מחסומי בטון הוצבו על גשרים בעיר

הלוויה של מוחמד טהא מכפר קאסם 6 ביוני 2017. אור רביד
"גם בתל אביב לוקח כל כך הרבה זמן לחקור רצח?". הלוויתו של מוחמד טהא בכפר קאסם, אתמול/אור רביד

לדברי עיסא, "מרוב הבוז לשוטרים, כשהם כבר מגיעים לזירה אנחנו מוחאים להם כפיים שבכלל הגיעו". לדבריו, לילדיו יספר "שהמשטרה הרגה את חבר של אבא, גם ככה הם חיים במציאות ששואלים אותי בערב לפני השינה - מי הבא בתור שימות?".

עיסא ווהמי, תושב כפר קאסם, אב לחמישה ובעל חנות בעיר, סיפר כי הוא חושש שילדיו יסתובבו בחוץ בשעות הערב. "אני מפחד שהם יסתובבו לבד ברחובות, מי יודע אם אחד מהם לא יהיה הקורבן הבא", אמר. "הגיעו מים עד נפש, אף אחד מהממסד לא עושה כלום ובינתיים הילדים שלנו נהרגים".

בעקבות המהומות בלילה ומותו של טהא, בעיר החריפו את שביתת המחאה שהתחילה ביום ראשון ופתחו בשביתה כללית. לדברי ווהמי, "רק אם נשבית את כל מוסדות החינוך מישהו יתעורר וייתן לנו תשובה רצינית מה קורה בכפר. אנחנו חשים שאין לנו ביטחון, ההרגשה היא שהמשטרה עושה מאוד מעט כדי לעצור את הרוצחים". הוא הוסיף כי "החשש גדול מאוד. אני לא יודע מי יהיה הבא בתור לחטוף כדור ולמות. כפר קאסם הפכה לג'ונגל - תוהו ובוהו".

עימותים אלימים בכפר קאדם בין התושבים לשוטרים, 5 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"רק אם נשבית את כל מוסדות החינוך מישהו יתעורר". זירת העימותים בכפר קאסם, שלישי/ראובן קסטרו

המהומה בעיר החלה בעקבות ניסיון של המשטרה לעצור חשוד בעבירה פלילית. החשוד התנגד למעצר, תקף את השוטרים וניסה להימלט. תוך כדי הניסיונות להשתלט עליו, צעירים החלו ליידות אבנים לעבר השוטרים, לתקוף אותם ואף הצליחו לשחרר מידיהם את העצור לזמן קצר. חשוד נוסף שהיה מעורב בקטטה נעצר גם כן. בשלב זה, ביקשו השוטרים סיוע מכוחות נוספים, ובמהלך האירוע נאלצו השוטרים לירות באוויר כדי לחלץ את עצמם.

בעקבות המעצר התאספו מאות מתפרעים מחוץ לנקודת המשטרה בבניין העירייה, יידו לעברה אבנים, כשבאותה עת שהו במקום שוטר ומאבטחים, והציתו באש שלוש ניידות. לפי המשטרה, מבדיקה ראשונית עלה כי אחד המאבטחים חש בסכנת חיים ופתח באש לעבר המתפרעים. טהא שנפגע מהירי פונה לבית החולים, שם נקבע מותו. המשטרה פתחה חקירה לבדיקת נסיבות המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully