וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האיומים: העליון בפקיסטן אישר את זיכוי האישה הנוצרייה

29.1.2019 / 14:30

בית המשפט דחה עתירות של גורמים קיצוניים הדורשים ליישם את עונש המוות שהוטל במקור על אסיה ביבי, שהורשע בחילול הקודש אך זוכתה ומאז ירדה למחתרת. עתה היא עשויה להימלט מהמדינה ולקבל מקלט במערב

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט העליון של פקיסטן דחה היום (שלישי) עתירה נגד זיכויה של אסיה ביבי, אישה נוצרייה שנידונה בתחילה לעונש מוות בשל חילול הקודש. נשיא בית המשפט אסיף סעיד קושה אמר כי העותרים, בהנהגת דרשן מקומי, לא הצליחו להציג טעויות שנפלו בפסיקה המקורית שעוררה מהומות במדינה על ידי גורמים אסלאמיים קיצוניים. אלו הזהירו מפני פסיקה לטובתה, שעות לפני ההחלטה הדרמטית.

הרשעתה המקורית מ-2010 בוטלה באוקטובר, אך הממשלה נכנעה ללחץ ההפגנות ששיתקו את הבירה וערים אחרות והסכימו למנוע ממנה לעזוב את המדינה עד להחלטת העליון בערעור. מאז היא ירדה למחתרת ועתה היא עשויה לעזוב את פקיסטן ולקבל מקלט במערב. היא תמיד הכחישה כי העליבה את האסלאם בתקרית שבה לכאורה סירבה לשתות מים מפועלות אחרות מאחר שהיא לא מוסלמית.

הוא תקף את העותרים ואמר כי ביבי הורשע על בסיס עדויות כוזבות, כשהוא מציין את ההבדלים בעדויות שנשמעו בתיק המקורי. "אתם חושבים שנגזור עונש מוות על בסיס ראיות שקריות?", אמר קושה. "השקרים שנאמרו בהצהרה אחת לא תואמים את השנייה", הוסיף נשיא בית המשפט העליון של פקיסטן.

לקריאה נוספת בנושא
ירדה למחתרת: האישה הנוצרייה שזוכתה מעונש מוות שוחררה מהכלא בפקיסטן
בשל לחץ הקיצוניים: הנוצריה שניצלה מעונש מוות לא תוכל לצאת מפקיסטן

דרמה בפקיסטן -ביהמ"ש העליון במדינה ביטל את עונש המוות שהוטל על נוצרייה שהורשעה בפגיעה באסלאם. רויטרס
מסתתרת מאז הזיכוי שלה באוקטובר. אסיה ביבי/רויטרס

ארגון זכויות האדם אמנסטי קרא לרשויות בפקיסטן לאפשר לביבי להתאחד עם משפחתה ולעבור למדינה בהתאם לרצונה. "על הרשויות להתנגדות ולחקור כל ניסיון לאיים על בית המשפט העליון", אמרה רימל מוהיידן, ממחלקת דרום-מזרח אסיה בארגון. "יש להן את החובה להגן מפני כל איומים או פגיעה במיעוטים דתיים, בשופטים או בגורמים אחרים בממשלה". בנובמבר אמר ראש ממשלת קנדה ג'סטון טרודו כי ארצו מנהלת שיחות עם פקיסטן כדי לסייע לביבי.

ארגוני זכויות אדם טוענים כי החוקים נגד חילול הקודש מנוצלים על ידי אנשי דת קיצוניים ועל ידי אזרחים מהשורה, המחפשים לסגור חשבונות אישיים. החוק אינו מבהיר בפירוש מה מוגדר חילול הקודש, ולעתים הראיות לא מוצגות בבתי המשפט מחשש לביצוע עבירה נוספת. עשרות בני אדם נהרגו בפקיסטן בשנים האחרונות בטענה שהם פגעו באסלאם ובסמליו, לעתים על ידי המון זועם. הנוצרים מהווים רק 2% מאוכלוסיית פקיסטן, ולעתים הם זוכים לאפליה מצד הרשויות במדינה בעלת הרוב המוסלמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully