וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל לחץ הקיצוניים: הנוצריה שניצלה מעונש מוות לא תוכל לצאת מפקיסטן

הממשלה הגיעה להסכם עם מפלגה אסלאמית רדיקלית במטרה לפזר את הפגנות המחאה נגד הזיכוי לאסיה ביבי, ולפיו היא תחל בהליך שימנע ממנה לעזוב את המדינה. עורך דינה נמלט לאירופה: "הם אפילו לא יכולים ליישם את ההחלטה של בית המשפט העליון"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ממשלת פקיסטן הגיעה להסכם עם מפלגה אסלאמסטית לסיום המחאה נגד ביטול עונש המוות שנגזר על אישה נוצריה שזוכתה מחילול הקודש, ובמסגרתו ייאסר עליה לעזוב את המדינה. עורך דינה של אסיה ביבי, שהורשעה ב-2010 בפגיעה בנביא מוחמד, סיפר היום (רביעי) כי הוא נמלט מהמדינה מחשש לחייו. עדיין לא ברור מתי היא תשתחרר מהכלא.

סיף מולוק אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא נאלץ לעזוב את המדינה על מנת להמשיך ולהגן על ביבי, שאותה רצה להעביר למדינה במערב למען ביטחונה בעקבות שורת ניסיונות לפגוע בה. כמה מדינות הציעו לה מקלט מדני, אך גורלה נותר עתה לוט בערפל בעקבות מה שנראה כמו כניעה של הממשלה למפלגת טהריק א-לביק הקיצונית, שהוציאה את תומכיה לרחובות הערים הגדולות מאז הפסיקה הדרמטית של בית המשפט העליון ביום רביעי.

"הם אפילו לא יכולים ליישם את ההחלטה של בית המשפט העליון במדינה", אמר עורך דינה של ביבי לפני שהמריא לאירופה. הוא אמר כי זה בלתי אפשרי להמשיך לחיות בפקיסטן והוסיף: "אני צריך להישאר בחיים כדי להילחם בקרב המשפטי עבור אסיה ביבי". הוא אמר כי הוא ישוב לפקיסטן כדי להגן על הלקוחה שלו, אך הוא זקוק להגנה של הממשלה.

דרמה בפקיסטן -ביהמ"ש העליון במדינה ביטל את עונש המוות שהוטל על נוצרייה שהורשעה בפגיעה באסלאם. רויטרס
דרמה בפקיסטן -ביהמ"ש העליון במדינה ביטל את עונש המוות שהוטל על נוצרייה שהורשעה בפגיעה באסלאם/רויטרס

שר המידע, פוואד צ'אודרי, הגן על ההסכם ודחה כי מדובר בכניעה. לדבריו, הממשלה "תנקוט את כל הצעדים ההכרחיים" כדי לשמור על ביטחוני של ביבי. לפי ההבנות, כל המפגינים שנעצרו ישוחררו וייבדק אם כוחות הביטחון השתמשו בכוח מופרז מולם. בנוסף לכך, הממשלה לא תתנגד לעצומות שהוגשו לבית המשפט העליון לבטל את פסיקתו לטובת האישה.

מנגד, פעילי זכויות אדם תקפו את ההסכם. "זה כמו לגזור עליה עונש מוות", אמר ווילסון צ'וגרי, מהאגודה הנוצרית הפקיסטנית-בריטית.

ארגוני זכויות אדם טוענים כי החוקים נגד חילול הקודש מנוצלים על ידי אנשי דת קיצוניים ועל ידי אזרחים מהשורה, המחפשים לסגור חשבונות אישיים. החוק אינו מבהיר בפירוש מה מוגדר חילול הקודש, ולעתים הראיות לא מוצגות בבתי המשפט מחשש לביצוע עבירה נוספת. עשרות בני אדם נהרגו בפקיסטן בשנים האחרונות בטענה שהם פגעו באסלאם ובסמליו, לעתים על ידי המון זועם. הנוצרים מהווים רק 2% מאוכלוסיית פקיסטן, ולעתים הם זוכים לאפליה מצד הרשויות במדינה בעלת הרוב המוסלמי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנות נגד זיכויה של אסיה ביבי מעונש מוות בעיר אסלאמאבאד, בירת פקיסטן, 2 בנובמבר 2018. רויטרס
הפגנות נגד זיכויה של אסיה ביבי מעונש מוות בעיר אסלאמאבאד, בירת פקיסטן, 2 בנובמבר 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully