וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדה למחתרת: האישה הנוצרייה שזוכתה מעונש מוות שוחררה מהכלא בפקיסטן

אסיה ביבי הועברה למקום מבטחים, מחשש לפגיעה בחיי בשל זעם הקיצוניים על זיכויה מחילול הקודש. המפלגה האסלאמסטית ששיתקה את המדינה זועמת על הממשלה, בטענה שהיא הפרה את ההסכם. כמה מדינות הציעו מקלט מדיני לביבי ולמשפחתה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אסיה ביבי, האישה הנוצרייה הפקיסטנית שזוכתה מחילול הקודש, שוחררה הלילה (חמישי) מהכלא אחרי שמונה שנים שבהן המתינה לביצוע עונש המוות שנגזר עליה, ובוטל בשבוע שעבר על ידי בית המשפט העליון. שחרורה עשוי לחדש את ההפגנות של גורמים קיצוניים, ששיתקו ערים גדולות במדינה בשבוע שעבר.

ביבי ובעלה ביקשו מקלט מכמה מדינות, אך בשלב זה לא ברור אם הם הצליחו לצאת מהמדינה. בתחילה דווח שביבי, אם לחמישה, עזבה את פקיסטן, אך משרד החוץ הכחיש זאת ואמר כי היא נותרה במדינה. עם זאת, הוא הדגיש כי היא רשאית לעזוב, בניגוד להבטחות הממשלה למפלגה האסלאמיסטית טהריק א-לביק.

עורך דינה סיף מולוק, שבעצמו נמלט מהמדינה מחשש לחייו, אמר כי ביבי שוחררה מכלא בעיר מולטן. היום הודיעה ממשלת הולנד כי היא מציעה לו מקלט זמני במדינה. "כל שאני יכול להגיד זה שהיא שוחררה", אמר. לפי שלושה גורמים רשמיים, שדיברו בעילום שם, היא הועברה לבירה אסלאמאבאד ונמצאת במעצר הגנתי.

לקריאה נוספת על הפרשה
בשל לחץ הקיצוניים: הנוצרייה שניצלה מעונש מוות לא תוכל לצאת מפקיסטן

דרמה בפקיסטן -ביהמ"ש העליון במדינה ביטל את עונש המוות שהוטל על נוצרייה שהורשעה בפגיעה באסלאם. רויטרס
מכחישה כי היא העליבה את מוחמד. ביבי/רויטרס

ביבי, המוכרת גם כאסיה נורין, הורשעה ב-2010 בהעלבת הנביא מוחמד במהלך ויכוח עם שכנים. שחרורה הדרמטי גרר הפגנות זעם מצד גורמים אסלאמיסטיים, שהסתיימו רק אחרי שהממשלה הבטיחה להם שביבי לא תוכל לצאת מהמדינה. עם זאת, שר החוץ אמר היום כי היא חופשיה לעשות כרצונה.

מפלגת טהריק א-לביק, שהוציאה את תומכיה לרחובות הערים הגדולות מאז הפסיקה, גינתה את שחרורה של ביבי בת ה-53, שמכחישה כי היא העליבה את הנביא. המפלגה אמרה כי השחרור מפר את ההסכם שהושג עם הממשלה. "המנהיגים הראו את חוסר הכנות שלהם", אמר דובר המפלגה לרויטרס.

לפי ההסכם, כל המפגינים שנעצרו ישוחררו וייבדק אם כוחות הביטחון השתמשו בכוח מופרז מולם. בנוסף לכך, הממשלה לא תתנגד לעצומות שהוגשו לבית המשפט העליון לבטל את פסיקתו לטובת האישה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כוחות מיוחדים נפרסים מחוץ לבית המשפט העליון של פקיסטן בבירה אסלאמאבאד אחרי זיכוי אסיה ביבי מחילול הקודש, 31 באוקטובר 2018. רויטרס
חשש מחידוש המהומות. כוחות מיוחדים מחוץ לבית המשפט העליון, בחודש שעבר/רויטרס

משפטה של ביבי הרתיח את העולם הנוצרי והאפיפיור פרנציסקוס אף נפגש עם משפחתה במהלך השנה ואמר כי הוא מתפלל למענה. ביום שלישי אמרה איטליה כי היא מוכנה לעזור לביבי לעזוב את המדינה. ארגון סיוע קתולי ברומא אמר כי ביבי נפגשה עם בעלה במקום סודי וכי בנותיה היה בסמוך לשם, אך טרם ראו אותה.

הסוכנות, שארגנה את המפגש בין משפחתה של ביבי לאפיפיור, אמרה כי המשפחה ממתינה לאשרות כניסה, אך היא סירבה לחשוף לאיזו מדינה היא אמורה לעבור מחשש לביטחונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully