וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין ערך לחיי אדם?": חמש שנות מאסר נגזרו על דורס השוטר מנצרת

29.1.2019 / 11:00

בני משפחתו של נתן יוסיפוב התקשו לקבל את העונש המקל שגזר השופט על ג'ורג' גרייב שדרס למוות את יקירם, לאחר שהפרקליטות ביקשה לגזור עליו 7-12 שנות מאסר. אלמנתו ובנותיו זעקו לעבר השופט: "אתה צריך להתבייש. אין צדק"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (שלישי) חמש שנות מאסר על ג'ורג' גרייב, שדרס למוות את השופט נתן יוסיפוב לפני שלוש שנים. עם הקראת גזר הדין התפתחה באולם מהומה, במהלכה מחו בני משפחתו של יוסיפוב על העונש המקל לטענתם וצעקו על השופט ג'ורג' אזולאי: "אתה צריך להתבייש. אין צדק". זאת לאחר שהפרקליטות ביקשה לגזור עליו 7-12 שנות מאסר. כמו כן, על גרייב, שנמלט מזירת הדריסה, נגזרו פיצויים בסך 40 אלף שקלים ורישיון הנהיגה שלו נפסל ל-15 שנים.

"רק חמש שנים? אני אלך לרצוח ואקבל רק חמש שנים?" זעקה אלמנתו של השוטר, אבישג. "אין ערך לחיי אדם? זה המסר שבית המשפט מעביר לציבור?". בדמעות הוסיפה כי "נתן העריץ את המדינה, אהב אותה ועשה הכול למענה. ככה המדינה מעריכה אותו? זו בושה למערכת המשפט שלנו".

עוד בוואלה! NEWS:
אין עוד שמות, אבל יש כבר לכלוך מבפנים: קשית המנדטים של גנץ מוכנה
הכי הרבה סרטן, הכי מעט סוכרת: דוח פערי הבריאות בערי ישראל
"מזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה": בית כנסת הושחת בירושלים

השוטר המנוח נתן יוסיפוב. אתר רשמי
העריץ את המדינה. יוסיפוב/אתר רשמי

רס"ב יוסיפוב, בן 49 במותו, הותיר אחריו ארבעה ילדים. הוא שירת במשך 27 שנים במערך הסיור במשטרת ישראל. במהלך פעילות מבצעית בצומת המוסכים, ב-28 בפברואר, ביקש יוסיפוב מרכב חשוד לעצור. הרכב פגע בו בעוצמה ונמלט מהמקום והוא נפצע אנושות. לאחר שלושה חודשים בבית החולים רמב"ם בחיפה, מת השוטר מפצעיו.

"שלושה חודשים ישבנו לידו בבית החולים וקיווינו לנס", סיפרה אבישג. "המשפחה שלנו שבורה מאז מותו. עוד מעט הבת שלנו מתחתנת ואני אעמוד לבד בחתונה. לא יודעת איך אני אעמוד בזה. החיים שלנו נהרסו והדורס אפילו לא התנצל".

עוד באותו נושא

אחרי שלושה חודשי מאבק: מת השוטר שנפצע אנושות בתאונת "פגע וברח" בנצרת

לכתבה המלאה
אבישג האמא וסיון הבת של השוטר נתן יוסיפוב ז"ל.29 בינואר 2019. שלומי גבאי
"שלושה חודשים קיווינו לנס". בתו ואלמנתו של יוסיפוב, היום/שלומי גבאי

גרייב, צעיר בן 19 מנצרת, הורשע בדריסת יוסיפוב כשניסה לחמוק מבדיקת שגרתית. זאת, משום שנהג ברכב השייך לאשת אביו מבלי לקבל את רשותה, וידע שכנהג חדש, ביטוח הרכב אינו מכסה את הנסיעה. הנהג נסע מחוץ למרכז הקניות "ביג פאשן" בנצרת וכשפנה שמאלה לאחד הרחובות, הבחין בשוטר שעמד על הכביש וסימן לו לעצור באמצעות פנס, בעודו מתקדם אל מרכז הכביש. גרייב האיץ את נסיעתו בעוד שיוסיפוב המשיך לסמן לו לעצור את רכבו.

סנגורו של גרייב, עו"ד אלביר מני, אמר בתגובה כי יערערו על עונשו לבית המשפט העליון. "בשים לב לנסיבות המקרה, נפלה שגגה בהחלטת בית המשפט להרשיע בהריגה ולא בגרימת מוות ברשלנות. אני תקווה שבית המשפט ישנה את סעיף האווירה וכיוצא מכך סעיף העונש יומתק".

ג'ורג' גרייב, נאשם בדריסת שוטר. בית המשפט המחוזי בנצרת. 7 במרץ 2016. שלומי גבאי
גרייב בבית המשפט המחוזי בנצרת, 2016/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully