וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה": בית כנסת הושחת בירושלים

אלמונים פרצו לבית כנסת בשכונת קריית היובל, השחיתו ספרי תורה, שברו את ארון הקודש וזרעו הרס רב במקום. הרקע לאירוע טרם ידוע וכל כיווני החקירה נבדקים. ראש עיריית י-ם: "לא ניתן לפשעים כאלה להתרחש בימינו". השר דרעי: "פוגרום אנטישמי ומזוויע"

עריכה: שניר דבוש

אלמונים פרצו הלילה (שלישי) לבית הכנסת "שיח ישראל" בשכונת קריית היובל בירושלים וגרמו לנזק רב. כוחות משטרה שהגיעו למקום מצאו כי ארון הקודש נחתך, ספרי תורה הושחתו וחפצים רבים נעקרו ממקומם. כמו כן, על רצפת בית הכנסת נשפך חומר ניקוי. הפורצים זרעו הרס בבית הכנסת, וככל הנראה לא גנבו דבר. מהמשטרה נמסר כי לאור "האירוע החריג", יוקם צוות חקירה מיוחד, וכרגע נבדקים כל כיווני החקירה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בתגובה בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מזועזע מחילול בית הכנסת. על המשטרה למצוא מיד את האחראים לכך כדי למצות איתם את הדין".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, מסר בתגובה כי "הבוקר התוודענו למקרה מזעזע של חילול בית כנסת והשחתת ספרי תורה. אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי, לא ניתן לפשעים כאלה להתרחש בימינו".

עוד בוואלה! NEWS:
הכי הרבה סרטן, הכי מעט סוכרת: דוח פערי הבריאות בערי ישראל
ארה"ב הטילה סנקציות על ונצואלה: "כל האופציות על השולחן"
עבירות בטיחות ושוחד: בעלי חברות כוח אדם בענף הבנייה נעצרו

"הלב היהודי מתפלץ למראה ספרי תורה מתגוללים בביזיון נורא שחוללו על ידי בני בליעל בתוך בית הכנסת", אמר הרב הראשי לישראל יצחק יוסף. "על הרשויות להפוך כל אבן, להגיע אל הפושעים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין".

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי "אין לב יהודי שלא מתפלץ ממראות כאלה הזכורים מאירועים קשים בהיסטוריה היהודית. קשה להאמין כיצד מתרחש פוגרום אנטישמי ומזוויע כזה בבית כנסת, כאן בארץ ישראל, בהיכל שנקרא על שמו של יונתן סנלדר שנרצח עם שני ילדיו בטבח המזעזע בטלוז שבצרפת". דרעי הודיע כי יפנה למפקד מחוז ירושלים במשטרה כדי "להבין כיצד אירע הדבר הנורא הזה ולדרוש ממנו למצות את מלא חומרת הדין עם הפורעים".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב כי "אלו מראות קשים שמזכירים תקפות אפלות בהיסטוריה של העם שלנו. אני קורא לרשויות האכיפה לעשות כל מה שצריך כדי לאתר באופן מידי את המבצעים ולהעמידם לדין".

(עדכון ראשון: 09:24)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פריצה וגרימת נזק לבית כנסת באזור קריית יובל, ירושלים, 29 בינואר 2019. דוברות משטרת ישראל
נזק רב. בית כנסת "שיח ישראל"/דוברות משטרת ישראל
פריצה וגרימת נזק לבית כנסת באזור קריית יובל, ירושלים, 29 בינואר 2019. דוברות משטרת ישראל
הרקע לא ידוע. בית כנסת "שיח ישראל"/דוברות משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully