וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבירות בטיחות ושוחד: בעלי חברות כוח אדם בענף הבנייה נעצרו

29.1.2019 / 8:48

החשודים, בעלי חברות בתחום השמת המנופאים ואספקת מנופים לאתרי בנייה ברחבי הארץ, נעצרו בתום חקירה סמויה. השניים חשודים במעורבות בעבירות בטיחות בבנייה ועל פי החשד, שיבצו עובדים ללא הכשרה מתאימה, תוך סיכון חיי אדם. ארדן: "החקירה מייצרת את ההרתעה שרצינו"

אתר בנייה. שאטרסטוק, ShutterStock
חשודים בשיבוץ עובדים ללא רישוי להפעלת מנופים/ShutterStock, שאטרסטוק

גבר ואישה נעצרו הבוקר (שלישי) לחקירה באזהרה ותשעה חשודים נוספים עוכבו לחקירה בחשד למעורבות בעבירות בטיחות בנייה. לאחר תקופה בה התבצעה פעילות סמויה, פתחו ביחידה לחקירת תאונות עבודה בלהב 433 ("פלס") בחקירה גלויה בחשד למעורבות בעבירות בטיחות על פי פקודת הבטיחות ותקנותיה, בהן שימוש לא זהיר במכונות. כמו כן, עלה חשד כי העצורים קיבלו דבר במרמה וביצעו עבירות נוספות.

החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל, בשיתוף משרד העבודה והרווחה ורשות המיסים, ומתמקדת בעבירות על תקנות הבטיחות תוך סיכון חיי אדם. על פי החשד, המעורבים ניהלו חברות כוח אדם בתחום השמת המנופאים ואספקת מנופים לאתרי בנייה ברחבי הארץ, תוך כדי ביצוע עבירות פליליות ועבירות בטיחות חמורות.

העצורים המרכזיים שיבצו לעבודות על פי החשד מנופאים ללא הכשרה מתאימה, או ללא רישוי להפעלת מנופים. עוד חושדים במשטרה כי חלק מהמנופים הופעלו עם ליקויי בטיחות חמורים.

עוד בוואלה! NEWS:
שמירה על חופש הפעולה לפני הסלמה איראנית: מה רה"מ יגיד לרוסים
הכי הרבה סרטן, הכי מעט סוכרת: דוח פערי הבריאות בערי ישראל
הפרה את הסנקציות על איראן: כתבי אישום בארה"ב נגד וואווי

טקס השקת המצלמות של המשטרה, במעמד גלעד ארדן ומוטי כהן מטה מחוז ת״א 20 בינואר 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
"החקירה תשמור על חיי עובדים". ארדן/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר בתגובה כי "החקירה שמנהלת יחידת פלס כבר מייצרת את ההרתעה אותה רצינו לייצר. אני בטוח שהיא תגרום לקבלנים להעלות את נורמות הבטיחות באתרי העבודה ברחבי הארץ, ולשמור על חיי העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully