וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלושה חודשי מאבק: מת השוטר שנפצע אנושות בתאונת "פגע וברח" בנצרת

20.5.2016 / 17:11

נתן יוסיפוב נדרס במהלך פעילות שגרתית מפגיעת רכב שלו סימן לעצור. הנהג הפוגע נמלט מהמקום, הסגיר את עצמו כעבור שעות ספורות ובהמשך הואשם בהפקרה לאחר פגיעה וברשלנות. יוסיפוב היה מאושפז במשך קרוב לשלושה חודשים כשהוא מורדם ומונשם

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

(סנגורו של הנהג הפוגע מגיב לכתב האישום נגדו, בחודש מרץ)

רב-סמל בכיר נתן יוסיפוב, שוטר שנפצע אנושות בדריסה בנצרת ב-28 בפברואר, מת הבוקר (שישי) בבית החולים רמב"ם שבחיפה. יוסיפוב נפגע במהלך מילוי תפקידו, כשהוצב לבדיקת רכבים באזור צומת המוסכים בנצרת ורכב שלו סימן לעצור פגע בו בחוזקה. הרכב הפוגע נמלט מהמקום, המשטרה ערכה סריקות והציבה מחסומי דרכים באזור, וכעבור שעה וחצי הסגיר את עצמו נהג הרכב. הלווייתו של יוסיפוב נערכה בשעה 14:00 בבית העלמין במגדל העמק. משטרת ישראל מסרה כי היא "מרכינה את ראשה ומחזקת את ידי המשפחה בשעה קשה זו". יוסיפוב היה בן 49 במותו, והותיר אחריו ארבעה ילדים. הוא שירת במשך 27 שנים במערך הסיור במשטרת ישראל.

לאחר הדריסה, פונה יוסיפוב באמבולנס פרטי לקבלת טיפול רפואי בבית החולים האנגלי בנצרת. הצוות הרפואי במקום החליט להעבירו בהמשך לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם נותר מאושפז במשך שלושת החודשים האחרונים כשהוא מורדם ומונשם.

עוד בוואלה! NEWS:
אדם מוכר בקהילה החרדית מואשם באונס שלוש אחיות - ילדות ממשפחתו
חשד: הגיע לספר נשים בדירתן; וגנב מהן כסף מזומן וכרטיסי אשראי
ישראל בעשירייה הראשונה: באיזו מדינה חיים הכי הרבה שנים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתן יוסיפוב. נשאר מורדם ומונשם באשפוז קרוב לשלושה חודשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנהג הפוגע זוהה בהמשך כג'ורג' הישאם גרייב, בן 19 מנצרת. על פי כתב האישום שהוגש נגד גרייב ב-7 במרץ לבית המשפט המחוזי בנצרת, הוא דרס את יוסיפוב כשניסה לחמוק מבדיקה שגרתית. זאת, משום שנהג ברכב השייך לאשת אביו מבלי לקבל את רשותה, וידע שכנהג חדש, ביטוח הרכב אינו מכסה את הנסיעה. גרייב נאשם בחבלה בכוונה מחמירה, הפקרה לאחר פגיעה, מעשה פזיזות ורשלנות ונהיגה ברכב ללא ביטוח.

כתב האישום מפרט כי גרייב נסע מחוץ למרכז הקניות "ביג פאשן" בנצרת וכשפנה שמאלה לאחד הרחובות, הבחין ביוסיפוב שעמד על הכביש וסימן לו לעצור באמצעות פנס, בעודו מתקדם אל מרכז הכביש. גרייב האיץ את נסיעתו בעוד שיוסיפוב המשיך לסמן לו לעצור את רכבו.

סניגורו של גרייב טען כי "הפגיעה היתה אחרי שהנהג סטה שמאלה. כלומר, אם השוטר היה נשאר לעמוד, לא היתה תאונה". לדבריו, גם בוחן התנועה אמר כי גרייב סטה. ואולם, כתב האישום מתאר כי בשלב מסוים חש השוטר בסכנה וניסה להתחמק מפגיעת הרכב, אך גרייב פגע בו בעוצמה והוא הוטח על קדמתו ונזרק על הכביש. לפי כתב האישום, גרייב ידע שפגע בשוטר, אך הוא לא עצר ולא הזעיק עזרה אלא המשיך בנסיעה מהירה ובפראות, כשהוא מזגזג בין נתיבי תנועה ומסכן כלי רכב אחרים.

הלווייתו של נתן יוסיפוב, שוטר שנפצע בתאונת דרכים פגע וברח בנצרת ונפצע מפצעיו כעבור שלושה חודשים, 20 במאי 2016. חטיבת דובר המשטרה
הלווייתו של יוסיפוב/חטיבת דובר המשטרה

במהלך ההלוויה ספד ראש עיריית מגדל העמק ליוסיפוב. "אסון כבד נפל על מגדל העמק", אמר. "מותו של נתן יוסיפוב הותיר חלל גדול בלב המשפחה, בלב מגדל העמק ובלב המשטרה. מגדל העמק היא משפחה וכל אסון משותף לכולנו. אנו מבקשים לשלוח לבני המשפחה תעצומות נפש כדי שיתחזקו לנוכח המשבר הגדול שפוקד אותם שלא ידעו יותר צער".

(עדכון ראשון: 9:00)

זירת דריסת שוטר בנצרת צומת המוסכים. ערן גילווארג
גרייב נהג ללא ביטוח וניסה לחמוק מבדיקת מסמכים. זירת הדריסה, סמוך לצומת המוסכים בנצרת/ערן גילווארג
זירת דריסת שוטר בנצרת צומת המוסכים. ערן גילווארג
יוסיפוב סימן לנהג לעצור, אך הוא האיץ והמשיך לנסוע. זירת הדריסה/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully