וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל "קדושת השבת": שופטת הורתה להשאיר חשוד במעצר לסוף השבוע

28.1.2019 / 18:09

שחרורו של ר', אזרח זר שנעצר בחשד לתקיפה נדחה ביומיים לאחר שהמשטרה לא הספיקה להגיש ערעור על ההחלטה לשחררו לפני כניסת השבת. לאחר פנייה לסגן נשיא בית המשפט, החשוד שוחרר בשבת בצהריים, אחרי ששהה "רק" לילה מיותר אחד במעצר

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
"לא ניתן היה גם לכתוב את הערר וגם לשמוע אותו"/ראובן קסטרו

שופטת הורתה להשאיר חשוד במעצר במשך סוף השבוע "על מנת שלא יגרם חילול שבת", וזאת אף שבית משפט אחר כבר הורה לשחררו. בסופו של דבר, ורק לאחר התערבות סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט גלעד נויטל, שוחרר החשוד למעצר בית בשבת בצהריים.

ר', אזרח זר, נעצר ביום חמישי שעבר בשעות הערב המאוחרות בחשד שתקף אדם אחר שאיתו יש לו סכסוך כספי. למחרת הוא הובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב, ובשעה 13:30 הורה השופט שאול אבינור לשחררו למעצר בית. השופט אישר לעכב את שחרורו של החשוד בשעה בלבד, עד 14:30, כדי לתת למשטרה אפשרות לערער עליה.

דקות לפני תום המועד הודיע נציג המשטרה לשופטת המחוזי טלי חיימוביץ' כי לא יספיק להגיש את הערעור. מבלי שדנה בתיק לגופו, היא הורתה לנציג המשטרה להגיש בקשה לדחות את הדיון ליום ראשון, וקיבלה אותה, כשהמשמעות היא שהחשוד יישאר במעצר למשך סוף השבוע. הנימוק: קדושת השבת.

עוד בוואלה! NEWS:
"אם ידרדר - נפעל": המשטרה נערכת להפגנת הענק של יוצאי אתיופיה
בכיר איראני: "האסטרטגיה שלנו - למחוק את המשטר הציוני מהמפה"
אדומים מול צהובים: "הצעיפים" יוצאים נגד אלימות "האפודים" בצרפת

בית משפט השלום תל אביב. מאי 2016. ראובן קסטרו
בית משפט השלום בתל אביב/ראובן קסטרו

"כפי שכבר ציינתי עקב קדושת השבת יש לסגור את בית המשפט ולשחרר את העובדים ואת אנשי שב"ס בשעה זו על מנת שלא ייגרם חילול שבת", כתבה השופטת חיימוביץ', והוסיפה: "איני יכולה לקיים עתה את הדיון, ובסד הזמנים הצפוף שנתן בית המשפט קמא, לבטח לא ניתן היה גם לכתוב את הערר וגם לשמוע אותו, הכל עד שעתיים לפני כניסת השבת".

הסנגורית של ר', עו"ד לירון שרקובניק מהסנגוריה הציבורית, נדהמה מההחלטה ופנתה בבקשה לסגן נשיא בית המשפט המחוזי, השופט גלעד נויטל. היא ביקשה לקיים דיון דחוף בבקשה, עוד באותו יום, וציינה שלפי החוק והנחיית הנהלת בתי המשפט, כשמדובר בערר לבית המשפט המחוזי, על שופט תורן לדון בו גם מחוץ לשעות הפעילות הרגילות.

בעקבות הבקשה קבע נויטל דיון למוצאי שבת, אולם לאחר שהסנגורית הודיעה על כך למשטרה - היא נענתה בשעות הערב המאוחרות כי אין בכוונתם לערער. החשוד שוחרר לבסוף מתחנת המשטרה בשבת בצהריים, אחרי ששהה "רק" לילה אחד מיותר במעצר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"פגיעה של ממש בזכות להליך הוגן"

ההחלטה של השופטת חיימוביץ' מצטרפת לשתי החלטות שניתנו בבית המשפט המחוזי בת"א בשבוע שעבר בנוגע למעצרים - וגררו ביקורת של בית המשפט העליון. בשני המקרים דובר על חשודים לוקים בנפשם: אחד נעצר בחשד שתקף את אמו, והשני בחשד שאיים טלפונית לשרוף תחנת משטרה.

בית משפט השלום בתל אביב הורה לשחררם את שני החשודים בתנאים מגבילים, אך הסכים לעכב את השחרור ביממה שלמה כדי לתת למשטרה אפשרות לערער. הסנגורים, שניהם מהסנגוריה הציבורית, ערערו לבית המשפט המחוזי על עיכוב השחרור, שהיה משאיר את החשודים לילה מיותר במעצר. השופטת שרית זמיר, ששני התיקים הגיעו לשולחנה, דחתה את בקשות הערר בלי שקיימה דיון במעמד הצדדים, ובוודאי מבלי שדנה בטענות לגופן.

הסנגורים בשני התיקים - יוסי סקה ולירן בקרמן - ערערו לבית המשפט העליון. השופט יוסף אלרון, שדן בשני הערעורים, הורה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לקיים דיון לגופו של עניין עוד באותו יום. "דחיית הערר מבלי לקיים דיון במעמד הצדדים, תוך קיום דיון כנדרש, מהווה פגיעה של ממש בזכותו של המבקש להליך הוגן וקבלת יומו בפני בית המשפט", כתב אלרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully