וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם ידרדר - נפעל": המשטרה נערכת להפגנת הענק של יוצאי אתיופיה

28.1.2019 / 16:02

אלפי שוטרים יאבטחו את ההפגנה שתתקיים במחאה על מותו מירי של יהודה ביאדגה. במשטרה חוששים מהשיח האלים שמתפתח ברשתות החברתיות בקבוצות העדה האתיופית, שם קוראים לפגוע פיזית בשוטרים ולירות לעבר תחנות משטרה. תרחיש כזה "הוא חמור ביותר והמשטרה תגיב לו בעצמה רבה"

ללא קרדיט

במשטרת ישראל משלימים את ההיערכות לקראת הפגנת בני העדה האתיופית, שעתידה להתקיים ביום רביעי מחרתיים בתל אביב. זאת, במחאה על מותו של יהודה ביאדגה מירי שוטר לפני כשבועיים בבת ים. אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב שגויסו מרחבי הארץ יוצבו לאבטח את ההפגנה. סגן דובר משטרת תל אביב, רפ"ק גיל נשיאל, קרא לציבור להימנע מלהגיע לעיר במהלך שעות המחאה.

במשטרה חוששים מהשיח המתפתח ברשתות החברתיות, שם נשמעות קריאות לפגוע פיזית בשוטרים ובכלל זה לירות לעבר תחנות משטרה. בתגובה נערכים כוחות המשטרה לתרחישי קיצון מסוג זה, ואף הזהירו את ציבור המפגינים כי תרחיש כזה "הוא חמור ביותר והמשטרה תגיב לו בעוצמה רבה ביותר".

לקריאה נוספת בנושא
הסתובב 52 דקות בלי לפגוע באיש: גרסת משפחת הצעיר שנורה בבת ים
במשפחתו של יהודה שנורה למוות תוקפים: "מתביישים במדי השוטרים"
צעיר רץ לעבר שוטר בבת ים עם סכין שלופה ונורה למוות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחאה על מותו. ביאדגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה אישרה את התכנסות המפגינים במחלף השלום, משם תצא תהלוכה עד לכיכר רבין, אולם מדווחים כי קיימות עשרות קבוצות מפגינים שאינן מתואמות עמם וכוונותיהן לא ברורות. "לצערנו, אין הנהגה אחת לעדה ואין לנו כתובת אחת לתאם איתם", אמרו. "אנחנו לא יודעים איפה בדיוק הם מתכוונים להפגין ומתי".

ההפגנה תחל במתחם עזריאלי בתל אביב בשעה 16:00, אך במשטרה טוענים כי הם "שומעים על התארגנויות להפגין החל בשעה 12:00 ובשעות אחרות". לדברי קצין בכיר במשטרה, "יש כאלה שמבקשים לשבש ולחסום את התנועה באילון בצירים אחרים בגוש דן, ויש גם מידע כי הם מתכוונים להגיע למשטרת בת ים".

על פי הערכות המשטרה, כל תא שוטרים בשטח יהיה מחובר לכוח מרחבי של מאות שוטרים. כך למשל בנתיבי איילון יוצבו כלל שוטרי מרחב יפתח, כוחות אגף התנועה ומג"ב. בעזריאלי יוצבו כוחות השיטור של מרחב דן ותגבור,ובמתחם כיכר רבין יוצבו כלל כוחות משטרת מרחב ירקון מתוגברים במאות שוטרים מרחבי הארץ. סביב תחנת משטרת בת ים יוצבו מאות משוטרי מרחב איילון וכוחות עתודה שיהיו מוכנים בראשון לציון.

עוד באותו נושא

ארדן ביקר בבית הצעיר שנורה בבת ים; השוטר שירה יצא לחופשה

לכתבה המלאה
הזדהות ומחאה בזירת האירוע שבו נורה למוות יהודה ביאדגה בבת ים, 20 בינואר 2019. אור רביד
פינת הזדהות במקום בו נורה ביאדגה בבת ים/אור רביד

בכוונת המשטרה לרכז כוחות במרחק מהמפגינים, להימנע מחיכוך ישיר איתם ולאפשר להם למחות. "אנחנו נחסום כבישים, נאבטח את המפגינים ונאפשר להם להביע את המחאה. אולם אם האירוע ידרדר לאלימות - נגיב ונפעל", אמר גורם בכיר המשטרה.

בשעות האחרונות החלו במשטרה בסדנאות הכנה מנטליות לשוטרים לקראת ההפגנה. כוחות תגבור מכל הארץ יגיעו לתל אביב כבר ביום רביעי לפנות בוקר ובשעות הבוקר המוקדמות המשטרה תשלים את הפריסה שלה. ההערכות הן כי עשרת אלפים איש ייקחו חלק במחאה.

"החשש שלנו הוא לא מכמות המפגינים, אלא מקומץ של קיצוניים שמתכוונים להביא את המחאה הזאת לפסים של אלימות", אומר קצין בכיר במשטרה. "כל כולם של המפגינים מתכוונים למחאה לגיטימית. הבעיה היא רק אותם בודדים שמתכוונים ללכת לכיוונים אלימים". במשטרת תל אביב מבהירים כי במחאה לא יתאפשר למפגינים להגיע עם כלי נשק ובכלל זה לחיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully