וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתובב 52 דקות בלי לפגוע באיש: גרסת משפחת הצעיר שנורה בבת ים

27.1.2019 / 14:44

משפחתו של יהודה ביאדגה בן ה-24 שנורה לאחר שהסתובב עם סכין טוענת כי הירי לא היה מוצדק, וכי האצבע של השוטרים הייתה קלה על ההדק. "במח"ש לא חקרו עדויות מהשטח", טען עורך דינה של המשפחה. "המפקדים ממשיכים בשלהם בזמן שהם רואים את מצבה של המשפחה"

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

בני משפחתו של יהודה ביאדגה, הצעיר בן ה-24 שנורה למוות על ידי שוטרים בבת ים לפני יותר משבוע קמו מהשבעה על בנם והציגו את טענותיהם על התנהלות המשטרה. עו"ד צחי לסרי, המייצג את המשפחה אמר כי "אין כאן שום אירוע פתאומי כמו שהמשטרה מנסה להגיד. לא היתה הצדקה לירי. היורה הגיע מצד ימין, ככל הנראה יהודה ירד במעבר החצייה, מח"ש טענו שיהודה רץ לעבר השוטר, הגופה של יהודה נמצאה בצד שמאל. אם לא די בכל מה שאמרנו, שבוע וחצי לאחר האירוע, מח"ש עדיין לא חקרה עדויות חשובות בגין הזמן שעבר בין הירי".

לדברי עו"ד לסרי, "לא מספיק שהמשטרה ידעה איפה הוא, לא מספיק שהמשטרה ידעה שהוא 48 דקות ברחוב ומח"ש לא חקרו עדויות מהשטח. חשוב שכולם יראו מה שהשוטר ראה". לדברי לסרי, "כולם ממשיכים באין מפריע, למרות שהם יודעים שמישהו עם סכין מסתובב. חיכינו שמח"ש ימשיכו בבדיקה, אבל מי שאל את השוטר הירי מה אירע, לא מח"ש, חבריו של השוטר מתחנת בת ים שירה. תראו לכם מה קורה אם אזרחים היו אוספים את הראיות".

מסיבת עיתונאים של משפחת ביאדגה, בת ים. אור רביד
עו"ד לסרי מציג את מסלול ההליכה של ביאדגה/אור רביד

עורך הדין מתח ביקורת על ההתעלמות לדבריו של המשטרה מבני המשפחה ומטענותיהם. "המפקדים באותו אירוע ממשיכים בשלהם בזמן שרואים את מצבה של המשפחה. שמישהו ממשטרת ישראל יגיד לי אם בן של מישהו ממנהיגי ישראל היה נהרג גם היו נוהגים כך? מבקשים לאלתר חופשה כפויה את כל הדרגים שהיו מעורבים בירי, מהירי ועד לבדיקה. המשטרה החזירה את השוטר היורה לעבודה והשר סיפר שהשוטר החליט להשהות את עצמו".

מה שכואב למשפחה זה היחס. מצפים שהאמת תפסיק להיות מטושטשת לעם ישראל מספיק לשקר. ארדן קח אחריות". הגוס ווביו, גיסו של יהודה סיפר כי "יהודה יצא מהבית 14:42 ואמו אמרה לי 'תתקשר למשטרה'. התקשרתי והיא התקשרה, הוא הסתובב 52 דקות עם סכין, הוא לא חיפש אף אחד, ואף אזרח לא התקשר למשטרה. אם היינו יודעים שזה מה שיקרה ליהודה לא היינו מתקשרים. ארדן לא קיבל אישור להגיע לבית המשפחה ביום שישי, הוא הגיע לבדו לבית ביום שישי ופגש את אימא שלו, זה זלזול, זאת הגזענות".

עוד באותו נושא

ארדן ביקר בבית הצעיר שנורה בבת ים; השוטר שירה יצא לחופשה

לכתבה המלאה
יהודה ביאדגה. באדיבות המשפחה
יהודה ביאדגה/באדיבות המשפחה

חוקרי מח"ש נוטים להעריך כי השוטר אכן היה אובייקטיבית במצב של סכנת חיים, שכן על פי כלל העדויות שנאספו עד כה, הצעיר רץ לעבר השוטר עם הסכין שלופה. בני משפחתו של ביאדגה התקשרו למוקד 100 של המשטרה ודיווחו כי הוא התפרע בביתו כשהוא חמוש בסכין, ואמו חשה מאוימת. מיד לאחר מכן, ביאדגה יצא מהדירה ורץ. שוטר שהיה על אופנוע סיפר כי הצעיר רץ לעברו כשהסכין שלופה וחש שהוא רוצה לדקור אותו. בתגובה, שלף את אקדחו וירה שני קליעים. בזירה נמצאו הסכין, בעלת להב של 15 ס"מ, וכן תרמילי אקדחו של השוטר.

מהמשטרה נמסר בתגובה לאירוע כי "בהמשך לפרסומים ולפניות כתבים בעניין האירוע בבת ים נבקש להבהיר כי תגובתו של השוטר נבעה מהערכתו את הסכנה המוחשית שנשקפה לחייו ובשום אופן ללא כל קשר למוצאו של החשוד. כמקובל בכל מקרה של ירי במהלך פעילות מבצעית של המשטרה, נפתחה בנושא בדיקה במח"ש ואין זה ראוי להסיק מסקנות שיש בהן כדי להטעות את הציבור ביחס לאירוע זה טרם השלמת הבדיקה על ידי הגוף המוסמך לכך".

"למותר לציין כי משטרת ישראל משתתפת בצערה העמוק של המשפחה על אובדנה, ללא קשר לנסיבות המקרה שכאמור נבדקות", הוסיפו במשטרה.

  • עוד באותו נושא:
  • בת ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully