וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדומים מול צהובים: "הצעיפים" יוצאים נגד אלימות "האפודים" בצרפת

28.1.2019 / 9:33

אחרי סוף השבוע ה-11 ברציפות שבו הפגינו חברי התנועה המתנגדת למקרון, החלו יריביהם לצאת לרחובות פריז ולהביע תמיכה במוסדות המדינה. "אל תגעו ברפובליקה שלי"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

אלפי מפגינים צעדו אתמול (ראשון) בפריז במחאה על אלימות תנועת "האפודים הצהובים" שמוחה בחודשים האחרונים נגד שלטונו של הנשיא עמנואל מקרון ומטלטלת את צרפת. כעשרת אלפים איש יצאו אתמול להפגנת נגד, יממה אחרי יום השבת ה-11 ברציפות של הפגנות "האפודים הצהובים", שבהן נרשמו עימותים ספורדיים עם המשטרה.

חלק מהמפגינים, שלבשו צעיפים אדומים שהפכו לשם תנועת המחאה הנגדית, קראו "די לאלימות" ו"אל תיגע ברפובליקה שלי". ההפגנה השלווה החלה בשעות אחר הצהריים במזרח פריז והסתיימה בכיכר הבסטיליה, בדומה לזו של "האפודים הצהובים" יום קודם לכן.

בשבת נרשמו בכיר עימותים בין קבוצות קטנות של מפגינים למשטרה. ז'רום רודריגה, אחד ממנהיגי תנועת המחאה, נפצע בעינו ויישאר נכה לצמיתות, ופציעתו החריפה את הוויכוח לגבי הכוח שמפעילות הרשויות נגד המפגינים המשתמשות ברובי אוויר שנויים במחלוקת. הדיון בנושא זכה לסיקור נרחב יותר על ידי התקשורת מאשר הפגנת הנגד של "הצעיפים האדומים".

הפגנת הצעיפים האדומים, פריז, צרפת, 27 בינואר 2019. רויטרס
"די לאלימות". מחאת "הצעיפים האדומים" בפריז, אתמול/רויטרס

כ-69 אלף איש השתתפו בהפגנת המחאה אחרונה של "האפודים הצהובים" - שלקחו את שמם מהאפודים הנדרשים להימצא בכל מכונית. מתוכם כ-4,000 הפגינו בפריז - ירידה בהשוואה להפגנות בשבוע קודם לכן. המחאה החלה בנובמבר מתוך זעם על עלייה במחירי הדלק, אולם היא התרחבה למרי אזרחי נגד הממשלה.

המחאה לא נפסקה גם אחרי שמקרון ביטל את המס ונקט שורת צעדים נוספים להקלה על האזרחים. בניסיון לפייס את התושבים, מקרון פתח החודש בשורת דיונים ציבוריים שלפיו יובילו לשינויים בממשלה. הפופולריות של הנשיא בן ה-40 צנחה בחודשים האחרונים, ובמאי הוא עלול לספוג תבוסה בבחירות לפרלמנט האירופי.

עוד באותו נושא

המתאגרף של "האפודים הצהובים" שהימם את ממשלת צרפת

לכתבה המלאה
הפגנת הצעיפים האדומים, פריז, צרפת, 27 בינואר 2019. רויטרס
הצעדה הסתיימה בכיכר הבסטיליה. המפגינים, אתמול/רויטרס
הפגנת הצעיפים האדומים, פריז, צרפת, 27 בינואר 2019. רויטרס
"אני אוהב את הרפובליקה שלי". מפגין בפריז, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully