וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתאגרף של "האפודים הצהובים" שהימם את ממשלת צרפת

9.1.2019 / 17:54

עשרות אלפי אירו נאספו לטובתו של כריסטוף דטינגה, שתועד תוקף באגרופים שוטרים בעת הפגנה בפריז, ובממשלתו של מקרון זועמים. הוא הודה בטעותו, אך נותר במעצר. הנשיא, שמצליח להתאושש בסקרים, מבטיח להפעיל יד קשה יותר נגד המפגינים

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ממשלת צרפת זועמת בעקבות תרומות בסך עשרות אלפי אירו שנאספו עבור מתאגרף לשעבר, שהסגיר את עצמו למשטרה אחרי שתועד מכה שוטרים בעת הפגנות של "האפודים הצהובים". נכון לאתמול, באתר שהוקם למענו של כריסטוף דטינגה נכתב כי התקבלו הבטחות לסיוע בסך יותר מ-114 אלף אירו. העימות קרה בגשר על נהר הסיין בפריז ביום שבת האחרון, והוא מסמל את הפיכתה של המחאה נגד ממשלתו של הנשיא עמנואל מקרון לאלימה יותר.

"מתן תרומה כתמיכה במי שתקף שופט כמוהו כשותפת לדבר עבירה בפעולות האלימות החמורות האלו", אמרה השרה לשוויון, מרלן סשיפה. שרת העבודה, מיוריאל פניקו, אמרה כי אי אפשר להבין את הקמפיין הזה. "איך אותם אנשים מספרים לילדים שלהם, לצעירים, שאלימות היא התשובה?", היא אמרה לרשת CNews.

בהמשך הודיע האתר Leetchi, שאסף את התרומות, כי הוא לא יחשוף עוד כמה כספים הותרמו ובהמשך נסגר הדף לתרומות נוספות, עם זאת נכתב כי לכל אזרח יש את הזכות לאסוף כספים כדי להגן על עצמו. "אנחנו נהיה בררנים מאוד בנוגע לשימוש בכסף הזה ונבטיח שהוא מגיע לעורך הדין", נמסר. בימים האחרונים הוקמו כמה דפים למענו של המתאגרף, אחד מהם גרף יותר מ-3,000 לייקים.

עוד על מחאת "האפודים הצהובים"
הצתות, אלימות וגז מדמיע: המחאה בצרפת התחדשה
למרות קריאות הממשלה: האפודים הצהובים הפגינו ברחבי צרפת

שיא של אלימות בצרפת
מתאגרף, תומך במחאת האפודים הצהובים, 
הכה שוטרים שניסו להגן על גשר על הסיין. רויטרס
המתאגרף מכה שוטרים בהפגנה בשבת/רויטרס

להגנתו, אמר דטינגה כי הוא התגונן וגונן על מפגינים אחרים, אולם הוא הודה: "התנהגתי בצורה רעה". הוא נותר במעצר. בסרטון נראה אלוף האגרוף במשקל קל כבד קופץ מעבר למעקה של הולכי רגל בגשר שנחסם על ידי שוטרים עם אלות, לפני שהכה שני שוטרים ואילץ אותם לסגת. אחד מהם נפל וספג בעיטה מדטינגה, אך הוא הצליח לקום ולשוב לאחור. אחד השוטרים ספג אגרופים לראשו.

המתאגרף, שגובהו 1.92 מטר מכונה "הצועני של מאסי (פרבר של פריז)", השתתף בהפגנות ביום שבת האחרון, השמיני ברציפות. "בהצלחה לך, גיבור העם", כתב באתר התרומות אחד מתומכיו, שזוהה כקרים סלימאני.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
התחדשות מחאת האפודים הצהובים בצרפת 5 בינואר 2019. רויטרס, רויטרס
שמונה שבועות של הפגנות. עימותים בפריז, שבת/רויטרס, רויטרס

ההפגנות פרצו במחאה על מס שתכנן להטיל מקרון על הדיזל, אולם הן הפכו במהרה למחאה כוללת נגד ממשלו של מי שנתפס כנשיא העשירים. מאז הוא הודיע על שורת צעדים שנועדו לפייס את הציבור, אך חלקים לא מבוטלים ממנו עדיין לא מרוצים. עם זאת, לפי סקר שפורסם אתמול, מקרון בן ה-41 הצליח להתאושש מעט תוך שממשלתו מבטיחה להפעיל יד קשה יותר נגד המפגינים, שאותם היא מאשימה באלימות ובהיותם "שוליים".

הנשיא, שנבחר ברוב גדול במאי 2017, זוכה ל-28% תמיכה בסקר האחרון, עלייה של 5% בהשוואה לדצמבר, שבמהלכו הגיעה הפופולריות שלו לשפל. הסקר האחרון של מכון Ifop נערך בין 3-4 לינואר, לפני ההפגנות האלימות בשבת, שבהן הועלו באש אופנועים והוצבו מתרסים בפריז. מנגד, הסקר הראה כי הימין הקיצוני של מארין לה פן מתבסס כאופוזיציה המרכזית למקרון, ארבעה חודשים לפני הבחירות לפרלמנט האירופי.

(עדכון ראשון 13:40)

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, במהלך ברכה לקראת השנה החדשה בפריז, צרפת 31 בדצמבר 2018. רויטרס
מתרומם בסקרים. מקרון בנאום לרגל השנה חדשה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully