וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת ההרוג הפלסטיני ליד עדי עד: המשטרה לא גבתה מאיתנו עדויות

מאיה הורודניצ'אנו ויפעת רוזנברג

28.1.2019 / 18:27

אחרי התקרית בכפר אל-מועייר,שבה נהרג חמדי טאלב נעסאן, אמר דודו כי על אף שהיה עד לעימות לא דבר עמו גורם מהמשטרה. "ראיתי מתנחלים וחיילים יורים לכיוון הבתים הקרובים", סיפר וטען כי ההרוג נורה בגבו. המשטרה: "החקירה עדיין מתנהלת"

קרדיט: יש דין

חלפו יומיים מאז התקרית מצפון לרמאללה שבה נהרג חמדי טאלב נעסאן בן 38, ולטענת הפלסטינים המשטרה טרם נכנסה לכפר לאסוף עדויות. דודו של ההרוג, פארג' נעסאן, סיפר לוואלה! NEWS כי ראה את אחיינו נורה אולם מאז, איש לא דיבר איתו.

לדבריו, הגיעו שוטרים וחיילים לאחר התקרית כדי לצלם את האזור, אך עשו זאת מבלי לדבר עם תושבי הכפר. מנגד, אתמול זומנו להעיד חברי כיתת הכוננות של ההתנחלות עדי עד. כלי הנשק שלהם נלקחו לבדיקה לצורכי חקירה, ובמקומם הם קיבלו כלי נשק חלופיים מצה"ל.

על פי החשד, נעסאן נורה למוות בעת עימות שפרץ כשהגיעה לכפר כיתת הכוננות של ההתנחלות. בעדי עד אמרו כי הגיעו לכפר בגלל שקודם לכן הותקף צעיר יהודי סמוך להתנחלות על ידי פלסטינים שנמלטו. הצעיר הצליח לברוח ונפצע קל בידו, ולדברי כיתת הכוננות, הם הגיעו לכפר כדי לתפוס את התוקפים ובגלל שחששו שיש נעדר. לטענתם, כשהגיעו לכפר הם הותקפו באבנים, חשו סכנת חיים, ולכן פתחו אש.

לקריאה נוספת:
חשד: פלסטיני נורה למוות על ידי מתנחלים מצפון לרמאללה
צעיר פלסטיני נהרג בהפגנות בגבול עזה; הכסף הקטארי יועבר לאו"ם
עדות הרב והאליבי שהופרך: הדרך לאישום נגד הנער בפרשת הטרור היהודי

הלוויתו של חמדי נעסאן שנורה למוות ליד עדי עד, 27 בינואר 2019. רויטרס
הלווייתו של נעסאן, אתמול/רויטרס

הפלסטינים מצדם דחו את הטענה כי צעיר יהודי הותקף, ואמרו כי לפתע הגיעו מתנחלים חמושים לכיוון הכפר ותקפו חקלאים שעבדו בשטחים שלהם. החקלאים נמלטו והודיעו לתושבים על כך שמתנחלים מתקרבים לכפר, והם הגנו על עצמם באמצעות אבנים. כוחות מג"ב וצה"ל שהגיעו למקום לאחר מכן אמרו כי השתמשו רק באמצעים לפיזור הפגנות, אולם הפלסטינים והמתנחלים טענו כי החיילים ירו גם אש חיה.

דברים דומים סיפר גם דודו של ההרוג, נעסאן, שלטענתו היה עד לאירוע. "ראיתי שלושה-ארבעה מתנחלים ושלושה חיילים יורים לכיוון הבתים הקרובים", אמר לוואלה! NEWS. "היו שם אנשים והיו פצועים". לדבריו, כפי שניתן לראות באחד הסרטונים מהמקום, ההרוג סייע לפנות פצועים לאמבולנס, ואז נפגע מכדור בגבו. חמדי הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, בני תשעה חודשים עד תשע שנים. "אף אחד לא דיבר אתנו", הדגיש פארג', אך הבהיר כי אינו מתכוון לוותר. "אנחנו נבדוק את החוקים, נדבר עם ארגוני זכויות אדם, ומתכוונים להגיש תביעה".

מהמשטרה נמסר כי החקירה עדיין מתנהלת.

עוד באותו נושא

מתנחלים זומנו למסור עדות: "גם צה"ל ירה בעימותים שבהם נהרג פלסטיני"

לכתבה המלאה
יידוי אבנים בשטחים - ישראלים רעולי פנים תועדו משליכים אבנים לעבר פלסטינים בבית בורין. קרדיט: יש דין, אתר רשמי
זריקת האבנים/אתר רשמי, קרדיט: יש דין

התקרית התרחשה בשבת האחרונה, בעקבות עימותים שפרצו בין מתנחלים לבין חקלאים פלסטיניים מצפון לרמאללה. עוד לפני העימותים, נוצר חיכוך פיזי בין חקלאים מהכפר אל-מועייר לבין נער בסמוך להתנחלות. הנער, אזרח ישראלי, נפצע קל ולא נזקק לפינוי.

מאוחר יותר, בעת שכיתת הכוננות הגיע לכפר כדי לחפש את הנער, התפתח עימות נוסף במקום. בצה"ל ובמשטרה חוקרים בין היתר אם כניסת כיתת הכוננות לכפר הייתה בהתאם לנהלים ובסמכות ומי ביצע את הירי. "כוחות צה"ל ומג"ב קפצו לנקודה והגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. הפרת הסדר פוזרה", נמסר מדובר צה"ל. משטרת מחוז ש"י פתחה בחקירה והחלה בגביית עדויות.

בנות משפחתו של חמדי נעסאן שנורה למוות ליד עדי עד, 27 בינואר 2019. רויטרס
בנות משפחתו של נעסאן, אתמול/רויטרס
בני משפחתו של חמדי נעסאן שנורה למוות ליד עדי עד, 27 בינואר 2019. צילום: מג'די מוחמד, AP
בנות משפחתו של נעסאן, אתמול/AP, צילום: מג'די מוחמד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully