וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספינה של חיל הים ההודי: ניסוי מוצלח במערכת ההגנה "ברק 8"

25.1.2019 / 9:56

בניסוי של מערכת ההגנה האווירית שפותחה בישראל ובהודו, נבחנה לראשונה עבודה בין ספינות בשיתוף פעולה. "תרחיש היירוט מאפשר את הכפלת הכוח המבצעי של מערכת ההגנה באופן אזורי ולא נקודתי", מספר סמנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי

צילום: ניב אהרונסון עורך וידאו: ניר חן

ניסוי במערכת ההגנה האווירית "ברק 8" שפותחה בישראל ובהודו בוצע אתמול (חמישי) בהצלחה מספינת חיל הים ההודי INS Chennai I. מדובר במערכת הגנה אווירית של טילי ים-אוויר וקרקע-אוויר בין השאר מפני מטוסים, מסוקים וטילים נגד ספינות.

במהלך הניסוי נמסר כי הטילים החריבו את המטרה באופן ישיר. "בניסוי נבחנה לראשונה עבודה בכוח בין מספר ספינות והודגמה עבודה בשיתוף פעולה", מסר בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת טילים וחלל.

עוד בוואלה! NEWS:
טרגדיה בכפר קאסם: שני אחים בני 4 ו-6 מתו בשריפה בביתם
מצלמות האבטחה חשפו: העצירה חבטה בחתול והתעללה בו - עד שמת
מקשיב לעם - ולאסירים בישראל: משחק הכסף הקטארי של סינוואר

שני ניסויי יירוט מוצלחים למערכת ברק 8 של התעשייה האווירית מספינת חיל הים ההודי- קו חכם לכתבים בשעה 08:45. התעשייה האווירית,
מערכת ההגנה "ברק 8"/התעשייה האווירית

לדבריו, "תרחיש היירוט שבוצע בהצלחה מאפשר את הכפלת הכוח המבצעי של מערכת ההגנה באופן אזורי ולא נקודתי. הניסוי הביא לידי ביטוי את שיתוף הפעולה של התעשייה האווירית עם שותפינו בהודו ושותפנו למשימה ב'אלתא' ו'רפאל'".

הפרויקט כאמור הינו תוצר של שיתוף פעולה הדוק לאורך השנים בין התעשייה האווירית ל-DRDO ההודי. באפריל 2017, נחתמה עסקה ביטחונית עם הודו בהיקף של מיליארדי דולרים להצטיידות במערכת ההגנה האווירית.

לפני כארבע שנים בשנת 2015 בוצעו שני ניסויי ירוט מוצלחים במערכת ההגנה הימית ברק 8 שנערכו מספינה מבצעית של חיל הים בהודו בתרחיש מבצעי מלא. בסך הכול הושלמה באותה שנה סדרה של שלושה אירועים עוקבים שהצביע אז על בשלות המערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully