וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בכפר קאסם: שני אחים בני 4 ו-6 מתו בשריפה בביתם

האש פרצה בבית פרטי וצוות מד"א שהגיע למקום חילץ את את מועאויה ומוחמד סרסור כשהם מחוסרי הכרה ונאלץ לקבוע את מותם. לדברי צוות הכבאות האש פרצה בשל מטען של מכשיר חשמלי שהונח בקרבה למזרן בחדר השינה של הילדים וגרם להתלקחותו. "קרה לנו אסון, אמר אביהם של הילדים"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

השריפה בכפר קאסם - כל הפרטים

- שריפה פרצה לפנות בוקר בחדר שינה בבית בכפר קאסם
- האחים מוחמד בן ה-6 ומועאויה בן ה-4 סרסור נספו
- הורים בני 29 ו-27 ותינוק בן 11 חודשים פונו לבתי החולים במצב קל
- החשד: מטען של מכשיר חשמלי שהונח ליד מזרן בחדר השינה גרם לדליקה
- רוסתום סרסור, אביהם של הילדים: "קרה לנו אסון"
- שריפה נוספת פרצה בדירה בכפר, 3 נפגעי עשן מצב קל

שריפה בכפר קאסם - 25/1/19. דוברות כבאות והצלה, דוברות כב"ה
"בני המשפחה זעקו הילדים הילדים!". הבית השרוף, הלילה/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה

שני אחים בני ארבע ושש נספו הבוקר (שישי) בשריפה שפרצה בביתם, סמוך למסגד בכפר קאסם. במקום שהו גם תינוק בן 11 חודשים והוריו בני 29 ו-27 שפונו במצב קל לבית חולים שניידר ובלינסון משאיפת עשן. כעבור מספר שעות שוחררו בני המשפחה מבית החולים.

מחקירה ראשונית של צוות כבאות והצלה עולה חשד כי מטען של מכשיר חשמלי שהיה מחובר לאחד הקירות בחדר השינה של הילדים הוביל להצתת המזרן בחדר השינה של הילדים, גרם להתלקחותו ולדליקה. כתוצאה מתהליך הבעירה המהיר - עשן רב התפזר בחלל החדר והשריפה כובתה על ידי אנשי המקום בטרם הגעת הצוותים.

רוסתום סרסור, אביהם של הילדים סיפר בכאב לוואלה! NEWS כי "כנראה שמטען שהיה מחובר לאחד הקירות בחדר של הבנים הוביל לדליקה, הוא כנראה עלה בלהבות וגרם לשריפת המזרן. בשעה 24:00 עוד הספקתי לרדת לחדר של הילדים וראיתי שהכל בסדר, כך גם אשתי עשתה בשעה 1:00 והכל היה בסדר, בשעה 3:30 העירו אותי בצעקות, ראינו מיד שעולה עשן סמיך מהחדר של הילדים, נכנסתי לחדר וראיתי להבות. קרה לנו אסון".

עוד בוואלה! NEWS:
מקשיב לעם - ולאסירים בישראל: משחק הכסף הקטארי של סינוואר
רעידת אדמה בעוצמה 3.5 שמוקדה באזור נצרת הורגשה באזור הצפון
משבר היחסים מעמיק: טראמפ הורה לכמה דיפלומטים לעזוב את ונצואלה

עוד באותו נושא

שריפה בדירה בבניין מגורים באופקים: אישה וגבר נפגעו באורח קשה

לכתבה המלאה
מוחמד ומועאויה סרסור שנספו בשריפה בכפר קאסם - 25/1. באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
"כואב הלב, זה אסון". נלכדו בלהבות בחדר השינה ונספו. מימין לשמאל: מועאויה ומוחמד סרסור/באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה

צוות מד''א שהגיע למקום חילץ מהבית את הילדים מועאויה ומוחמד סרסור שנלכדו בלהבות כשהם מחוסרי הכרה, ללא נשימה וללא דופק. לאחר בדיקות רפואיות נאלץ לקבוע את מותם. הפארמדיקים אחייה ליכטנשטיין ואלעד פולק סיפרו כי ''כשהגענו למקום, בני המשפחה זעקו 'הילדים הילדים!', סימנו לנו לעלות במדרגות הבית והובילו אותנו לדירה".

השניים סיפרו בנוסף כי "ראינו פיח רב ובכניסה שכבו שני ילדים, בנים, כבני 4 ו-6 כשהם מחוסרי הכרה ללא נשימה וללא דופק. לאחר ששאפו עשן רב, העלינו אותם מיד לניידת טיפול נמרץ וביצענו בדיקות רפואיות. הם היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר, לצערנו, נאלצנו לקבוע את מותם".

לדברי ליכטינשטיין ופולק, ''גבר כבן 29, אשה כבת 27 ותינוקת כבת שנה שהיו במקום בהכרה מלאה ועם סימני פיח על הפנים לאחר שאפו עשן, קיבלו מאיתנו טיפול רפואי שכלל מתן חמצן, ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם קל ויציב".

שריפה בכפר קאסם - 25/1/19. דוברות כבאות והצלה, דוברות כב"ה
"שמעתי את הצעקות והבכי של האמא". צוותי החילוץ סמוך לזירת השריפה בכפר קאסם, הלילה/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה

"איבדנו היום שניים מילדינו, מוחמד ומועאויה ממשפחת סרסור. הם בני דודים שלי, אמר ראש עיריית כפר קאסם, עאדל בדיר. "מאוד קשה. זו טרגדיה בכפר קאסם אני מקווה שההורים ימצאו נחמה, קשה לכולם. מפה אני פונה לכל בנינו בכל מקום שישמרו על הילדים יש לנו חורף קר מאוד וצריך להיזהר מתנורי חשמל. דיברתי עם הסבא והסבתא, הם לוקחים את האירוע קשה מאוד".

אחד השכנים של המשפחה שחזר את רגעי הדרמה שאירעו באזור השעה 4 לפנות בוקר בעת שהיה בביתו וישן. "פתאום שמעתי את הצעקות והבכי של האמא. התעוררתי, ירדתי למטה וכבר ראיתי איך הוציאו את שני הילדים הקטנים בחוץ במדרגות המובילות לבית. זה עצוב מאוד, כואב הלב. מתפללים לבריאות ההורים והתינוק הקטן שלהם. זה אסון".

שריפה נוספת פרצה לפני זמן קצר בכפר קאסם. צוותי כיבוי אש פועלים לשחרור העשן והשתלטות על האש בדירת מגורים בקומה השנייה. במקום שלושה נפגעי עשן במצב קל.

שריפה בכפר קאסם - 25/1/19. דוברות כבאות והצלה, דוברות כב"ה
"התקנת גלאי עשן בבית יכולה להציל חיים". הבית השרוף בכפר קאסם, הלילה/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008-2019 מתו 65 ילדים עקב שריפה.
בשנת 2018 מתו בשריפה 3 ילדים. רוב המקרים אירעו בבית ובחצר הבית (90%), ומעל למחצית מהמקרים (66%) אירעו במגזר הערבי.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "לבנו נשבר עם כל מקרה של אובדן חיי ילדים. שימוש במוצרי חימום בטוחים והתקנת מכשירי חשמל באמצעות חשמלאי מוסמך בלבד יכולים למנוע מקרי שריפה. בנוסף, התקנת גלאי עשן בבית יכולה להציל חיים, מכיוון שהגלאי מתריע בהקדם ומאפשר חילוץ מהיר של ילדים".

(עדכון ראשון: 6:31)

שריפה בכפר קאסם - 25/1/19. דוברות כבאות והצלה, דוברות כב"ה
הבית השרוף בכפר קאסם, הלילה/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully