וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירלנד העבירה החלטה לאסור מוצרי התנחלויות - השגריר יזומן לנזיפה

24.1.2019 / 0:07

הפרלמנט האירי הצביע בעד איסור ייבוא מוצרים ישראליים שיוצרו בהתנחלויות, שעומד בפני שלבים נוספים עד שייכנס לספר החוקים. משרד החוץ כינה את החקיקה "צבועה ואנטישמית", וזימן את השגרירה לשיחת נזיפה. "ההצבעה היא ביטוי של עוינות צרופה מצד יוזמיה וראויה לכל גינוי"

פלסטינים שורפים מוצרי מזון המיוצרים בהתנחלויות בשכם, 2009. AP
פלסטינים שורפים מוצרי התנחלויות בשכם/AP

לשכת ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו הודיעה אמש (חמישי) כי השגרירה האירית אליסון קלי תזומן היום לשיחת נזיפה במשרד החוץ, לאחר ההחלטה שעברה בפרלמנט באירלנד לפיה חל איסור על ייבוא מוצרים ישראליים שיוצרו בהתנחלויות בשטחי יהודה ושומרון. ההצבעה בפרלמנט עברה בבית העליון בחודש שעבר והיום בבית התחתון, אך אינה סופית. כעת צפוי דיון נוסף בוועדה לפני שהחוק ייכנס לספר החוקים.

בהודעת הלשכה נכתב כי "ישראל מביעה זעם על החקיקה נגדה בפרלמנט האירי שמצביעה על צביעות ואנטישמיות". עוד הוסיפו כי "במקום שאירלנד תגנה את סוריה שטבחה במאות אלפי אזרחים, את טורקיה על כיבוש צפון קפריסין ואת ארגוני הטרור שרצחו אלפי אזרחים ישראלים, היא תוקפת את ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. בושה".

גם במשרד החוץ תקפו את ההחלטה שעברה באירלנד. "ההצבעה בפרלמנט האירי בעד הצעת חוק המפליל סחר עם ישראלים מהווה ביטוי של עוינות צרופה מצד יוזמיה וראויה לכל גינוי", מסר המשרד.

עוד בוואלה! NEWS:
מקשיב לעם - ולאסירים בישראל: משחק הכסף הקטארי של סינוואר
רעידת אדמה בעוצמה 3.5 שמוקדה באזור נצרת הורגשה באזור הצפון
"השתכנעו שטבעתי": הקצין שהועבר ברגע האחרון מהצוללת שטבעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully