וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מזהירה את ארה"ב: התערבות צבאית נגד ונצואלה תהיה קטסטרופה

24.1.2019 / 17:28

מוסקבה אמרה כי היא תומכת במשטרו של מדורו, אחרי שוושינגטון הכירה במנהיג האופוזיציה כנשיא הזמני והזהירה כי "כל האופציות מונחות על השולחן". הנשיא הסוציאליסטי הוא אחד מבעלי בריתה המרכזיים של רוסיה. ארדואן: "החזק מעמד, אחי"

הפגנות בקראקס נגד הנשיא ניקולס מדורו/צילום: רויטרס

רוסיה הזהירה היום (חמישי) את ארצות הברית מפני התערבות בוונצואלה, אחרי שאתמול הכיר הממשל במנהיג האופוזיציה חואן גוואידו כנשיא הזמני. סגן שר החוץ סרגיי ריבקוב אמר כי תרחיש כזה יהיה "קטסטרופה". נשיא ונצואלה ניקולס מדורו הוא אחד מבעלי בריתה הקרובים של רוסיה, שלפי דיווחים בסוף השנה שעברה שוקלת להקים בסיס צבאי במדינה הדרום אמריקנית.

ריבקוב אמר כי מוסקבה עומדת לצדה של קראקס כדי להגן על ריבונותה של ונצואלה ועל מדיניות "האי-התערבות" בענייניה הפנימיים. הוא הוסיף כי רוסיה צופה שארצות הברית ומדינות אחרות יגבירו את הלחץ שלהן על מדורו, שהוכרז כמנצח בבחירות בשנה שעברה למרות טענות האופוזיציה לזיופים. הוא הזהיר כי צעד כזה יוביל לשפיכות דמים.

לקריאה נוספת בנושא
המהנדס שרוצה להציל את ונצואלה מציפורני הרודנות
עם התקוממות בעם ותמיכה מהשכנות: התסריט שעשוי להציל את ונצואלה
בתמיכת טראמפ: מנהיג האופוזיציה בוונצואלה הכריז על עצמו נשיא

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, 23 דצמבר 2019. רויטרס
כל מנודי העולם התאחדו. מדורו, אתמול/רויטרס

הקרמלין הבהיר כי הוא לא קיבל בשלב זה בקשה מקראקס לסיוע צבאי. "אנחנו רואים בניסיון להשתלט על השלטון הריבוני בוונצואלה פגיעה והפרה בבסיס ובנורמות של החוק הבינלאומי", אמר דובר הקרמלין, דימטרי פסקוב. הוא לא ציין מה תהיה תגובת הקרמלין אם תהיה בקשה כזו. לדבריו, מדורו, שנפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין בדצמבר, הוא הנשיא הלגיטימי של ונצואלה.

המשבר בוונצואלה החריף אתמול כשמנהיג האופוזיציה גוואידו הכריז על עצמו נשיא זמני, תוך שהוא זוכה לתמיכת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומדינות רבות ביבשת ובמערב. בתגובה, מדורו, שנמצא בשלטון מאז 2013, הכריז על ניתוק היחסים עם וושינגטון ועל גירוש כל הדיפלומטים שלה. גוואידו, בתגובה, קרא לשגרירויות הזרות שלא לציית להוראותיו של מדורו.

רוסיה, יחד עם סין, מושקעת עמוקות בכלכלה המתפוררת של ונצואלה. גם סין, כמו טורקיה, איראן, סוריה, בוליביה קובה ועוד כמה משטרים מבודדים בעולם הביעו תמיכה במדורו. בייג'ינג אמרה כי היא מתנגדת להתערבות חיצונית בוונצואלה ותומכת במאמצים להגן על עצמאותה ויציבותה.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הציע תמיכה במדורו גם הוא. "אחי מדורו! החזק חזק, אנחנו לצדך", אמר לו ארדואן, לפי דוברו איברהים קאלין.

הערב אמר שגריר דרום אפריקה באו"ם ג'רי מאטילה כי שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, ביקש לתדרך את מועצת הביטחון של האו"ם בעניין המתרחש בוונצואלה במהלך יום שבת.

מנגד, מדינות אירופה הביעו תמיכה באופוזיציה, גם אם לא אמרו מפורשות שהן מכירות בגוואידו כנשיא הזמני.

(עדכון ראשון 11:34)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תומכי האופזיציה בונצואלה, במהלך הכרזת מנהיג האופוזיציה חואן גאידו כנשיא במקום מדורו 23 בינואר 2019. רויטרס
מאות אלפים יצאו לרחובות. מפגינים בקראקס, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully