וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש הוחמר: 9 חודשי מאסר בפועל לצעיר שביים את חטיפתו בחברון

בית המשפט המחוזי בירושלים החמיר את עונשו של ניב אסרף שביים את חטיפתו לפני כארבע שנים וגזר עליו תשעה חודשי מאסר בפועל. על ערן נגאוקר שסייע לו במעשה נגזרו שישה חודשי עבודות שירות. הנסיבות החמורות מצדיקות קביעת עונש העולה בחומרתו על הפסיקה", כתבו השופטים

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

בית המשפט המחוזי בירושלים החמיר הבוקר (רביעי) את עונשו של ניב אסרף שביים את חטיפתו לפני כארבע שנים, וגזר עליו תשעה חודשי מאסר בפועל. על ערן נגאוקר שסייע לו נגזרו שישה חודשי עבודות שירות.

השניים הודו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מסירת ידיעות כוזבות וקבלת דבר בתחבולה אולם לא הייתה הסכמה לגבי העונש. בחודש יוני גזר בית משפט השלום בעיר שישה חודשי עבודות שירות על אסרף ושלושה חודשי עבודות שירות על נגאוקר. הפרקליטות, שביקשה לגזור עליהם עונשי מאסר, ערערה על גזר הדין. בית המשפט אפשר עיכוב ביצוע לצורך הגשת בקשת ערעור עד ל-24 בפברואר.

"נסיבות המקרה שהן אחד השיקולים בקביעת מתחם עונש הולם חריגות ביותר וחמורות ביותר", כתבו בפסק הדין השופטים רבקה פלדמן פרידמן, אלי אברבנאל וחיה זנדברג. "מעשיהם של המשיבים שהעמידו בסכנה את אנשי כוחות הביטחון שנאלצו לחפש באזור מסוכן נעשו מספר חודשים לאחר חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים ז'ל. הנסיבות החמורות מצדיקות קביעת מתחם עונש הולם העולה בחומרתו על הפסיקה הנוהגת".

עוד בוואלה! NEWS:
יודע איפה לשחק במגרש הצבאי: מה יחיא סינוואר מתכנן לקראת הבחירות
עכשיו זה סופי: עד המדינה נגד נתניהו יעבוד עם בנט ושקד
שגריר סוריה באו"ם: עלינו לתקוף בנתב"ג כדי שיקחו אותנו ברצינות?

ניב אסרף וערן נגאוקר בבית משפט השלום בירושלים. מערכת וואלה! NEWS
ניב אסרף וערן נגאוקר בבית המשפט השלום המחוזי בירושלים, חודש יוני/מערכת וואלה! NEWS

עורך הדין של אסרף, מוטי יוסף אמר לאחר החלטת בית המשפט כי "התוצאה לא קשה רק ללקוח שלי, אלא תוצאה משפטית קשה. חשוב שהמחוזי שגה. אין שום עונש כזה. מדובר פה בענישה חריגה, יוצאת דופן שלא פרופורציונלית לאירוע עצמו. תוגש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון, ומקווה שהעליון יעכב וחצי את העונש הזה. חבל. חרב עליו עולמו. לא מבין מה אינטרס הציבורי כאן להכניס בחור שלקח אחריות מהרגע הראשון. אירוע שהיה כבר לפני ארבע שנים. מספיק, צריך לשחרר כבר ולתת לו הזדמנות"

עורך דינו של נגאוקר, עידן גמליאל מסר כי "מדובר בהחלטה קשה שמקבלת את ערעור המדינה. אנחנו סבורים שבית משפט השלום איזן נכונה את הענישה המתאימה במקרה הנוכחי. אנחנו נקרא את החלטת המחוזי ונשקול את צעדינו".

עורכת הדין אפרת פילזר, פרקליטות מחוז ירושלים הביע סיפוק מהחלטת בית המשפט. "בית המשפט ביטא סלידה ממעשי הנאשמים שהיו מוכנים להעמיד בסכנה חיי שוטרים וחיילים, באזור רגיש מבחינה בטחונית, חודשים ספורים לאחר אירוע חטיפת שלושת הנערים ז"ל. ההחלטה שניתנה היום מעבירה מסר לפיו אין להקל ראש עם מי שעושה שימוש ציני בכוחות הבטחון. מדובר במעשה מתוכנן של מסירת ידיעות כוזבות שתוצאותיו עלולות היו לגרום להתלקחות האזור כולו".

עוד באותו נושא

אחרי שהקפיץ מדינה שלמה: עבודות שירות לצעיר שביים את חטיפתו

לכתבה המלאה
חיפוש אחר צעיר שנעדר, מרץ 2015. אתר פלסטיני "חדשות עזה",
החיפושים אחר אסרף באזור חברון, אפריל, 2015/אתר פלסטיני "חדשות עזה"

אסרף התכוון שחטיפתו המבוימת תפורסם ותגיע לאנשים להם הוא חייב כספים, והוא שכנע את נגאוקר להצטרך אליו לנסיעה למערת המכפלה בטענה שהוא רוצה להתפלל ולתת צדקה. ב-2 באפריל 2015, אסף אסרף את נגאוקר והשניים נסעו לכיוון קריית ארבע. בדרך הם עצרו ואסרף סיפר כי הוא מתכוון להיעלם בשל פרידה מחברתו ובניסיון לגרום לה לדאוג לו. נגאוקר ניסה להניא אותו מהמהלך, אולם לא הצליח, ולבסוף הסכים לסייע לו.

השניים החליטו כי אסרף יסתתר בקרית ארבע בעוד חברו יגיד שהוא נעלם בכפר פלסטיני. בהתאם לכך, ירד אסרף מהרכב והלך להסתתר ונגאוקר יצא מקרית ארבע, עצר במקום שבו החליטו והוציא אוויר מגלגלי רכבו, ולאחר מכן, חזר לכיוון קריית ארבע. שם, הוא נתקל בניידת משטרה וסיפר לשוטר דיווח כוזב על כל כך שחברו צעד לכיוון כפר פלסטיני ולא שב משם. השוטר הורה לנגאוקר להתקשר למוקד 100 והוא חזר וסיפר את אותו הסיפור.

בעקבות הדיווח הופעל נוהל חירום לניסיון חטיפה, והוקפצו אלפי חיילים, שוטרים וכלי טיס. כמו כן, הוצבו מחסומים והחלו סריקות, בזמן שאסרף מסתתר בין השיחים. רק לאחר כמה שעות וחקירה של שב"כ, הודה נגאוקר כי מסר דיווח כוזב ולקראת חצות הוביל את החוקרים למקום המסתור של אסרף.

(עדכון ראשון: 9:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully