וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הפסגה השנייה: "בסיס טילים סודי נחשף בקוריאה הצפונית"

22.1.2019 / 2:44

על פי דוח של מכון מחקר אמריקאי, בבסיס "סינו-רי" - שעליו לא דיווחו הקוריאנים מעולם - ישנם טילים בליסטיים לטווח בינוני שניתן לשגרם לקוריאה הדרומית, ליפן ולגואם. "הצפון-קוריאנים לא יקיימו משא ומתן על דברים שהם כלל אינם חושפים. זה נראה כאילו הם משחקים משחק"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

דוח שפרסם מכון מחקר אמריקאי אתמול (שני) חושף בסיס טילים צפון-קוריאני שלא היה ידוע עליו עד כה - בעוד וושינגטון ופיונגיאנג נערכות לפסגה עתידית בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, הצפויה להיערך בסוף חודש פברואר.

הבסיס המכונה "סינו-רי" ממוקם כ-212 קילומטרים מצפון לשטח המפורז בין קוריאה הצפונית והדרומית, גודלו 18 ק"מ רבועים, ועל פי הדוח, שחובר בידי המרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים היושב בוושינגטון, לבסיס תפקיד מרכזי בפיתוח טילים בליסטיים שניתן לשגרם לקוריאה הדרומית, ליפן ולגואם. בתמונות לווין שצולמו בסוף חודש דצמבר, זוהתה כניסה לבונקר תת-קרקעי, מקלטים ומפקדה. על פי הדוח, נמצאת הכוחות הבסיס מחזיקים בטילים בליסטיים לטווח בינוני מסוג נודונג-1.

לקריאה נוספת
הבית הלבן: פסגה שנייה בין טראמפ לקים ג'ונג און תתקיים בחודש הבא
"כל המדינה היא כלא": המחנות בצפון קוריאה משגשגים למרות המו"מ עם ארה"ב
יום הולדת ברכבת הסודית: קים קפץ לביקור בסין לקראת פסגה נוספת עם טראמפ
יצאו מהשגרירות ונעלמו: דיפלומט צפון קוריאני באיטליה נמלט עם משפחתו

נשיא ארה"ב טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפסגה בסינגפור, 12 ביוני 2018. AP
טראמפ וקים בפסגה בסינגפור, יוני/AP

לטעת מחברי הדוח, הבסיס לא היה ידוע ועל כן הוא ככל הנראה "לא נדון במשא ומתן לפירוק מגרעין". עם זאת, הם מציינים, בסיסים מסוג זה צפויים לעבור תהליך בקרה ופירוק בכל עסקת פירוז שהיא.

"הצפון-קוריאנים לא יקיימו משא ומתן על דברים שהם כלל אינם חושפים. זה נראה כאילו הם משחקים משחק", אמר ויקטור צ'ה, אחד ממחברי הדוח, והזהיר כי בדרך זו לקוריאנים תהיה עדיין היכולת הצבאית הזו גם אם יהרסו את הבסיסים שכן הוצהרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully