וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת ברכבת הסודית: קים קפץ לביקור בסין לקראת פסגה נוספת עם טראמפ

מנהיג הצפון חצה את הגבול בפעם הרביעית בתוך פחות משנה, וייפגש עם הנשיא שי בצל ההכנות למפגש שני עם נשיא ארה"ב. עיר הגבול שבו חנתה הרכבת בוצרה לפני הגעתו ושיירתו המשוריינת נצפתה במרכז בייג'ינג

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הגיע לביקור בסין, שם הוא ייפגש עם הנשיא שי ג'ינגפינג - כך דיווחו הלילה (שלישי) כלי התקשורת הרשמיים במדינות. מטרת הביקור טרם ידועה, אך על פי הדיווחים שי הזמין את קים לקראת הפסגה השנייה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. המנהיג ישהה בסין עד יום חמישי, מלווה ברעייתו ובבכירים במדינתו.

הספקולציות סביב ביקורו של קים, הרביעי בסין בשנה האחרונה, החלו אחרי שסוכנות הידיעות יונהאפ דיווחה על רכבת צפון קוריאנית שחצתה את הגבול. עשרות מכוניות ואנשי ביטחון חסמו כבישים המובילים לתחנת הרכבת בעיר הגבול דנדונג, כשאורחי המלונות בעיר לא הורשו להיכנס לחדרים המשקיפים על הגבול. זאת ככל הנראה כדי למנוע מהם לראות את הרכבת המסתורית שצבועה בירוק ובצהוב מגיעה. הרכבת דומה לזו ששימשה את אביו של קים, קים ג'ונג-איל, בעת ביקוריו בסין וברוסיה ב-2011. אחרי הגעת הרכבת, נצפתה שיירה משוריינת נוסעת במרכז בייג'ינג.

לקריאה נוספת
דיווח: וייטנאם עשויה לארח את הפסגה השנייה בין טראמפ לבין קים
יצאו מהשגרירות ונעלמו: דיפלומט צפון קוריאני באיטליה נמלט עם משפחתו
קים מאיים: נשנה מסלול בנוגע לפירוק מגרעין אם הסנקציות יימשכו

רכבת של מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און חוצה את הגבול אל סין, 8 בינואר 2019. AP
הרכבת של קים חונה בעיר דנדונג, היום/AP
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ואחותו במשמר כבוד לפני הנסיעה אל סין, 8 בינואר 2019. רויטרס
קים ואחותו חולפים על פני משמר כבוד לפני הנסיעה אל סין/רויטרס

היום, לפי ההערכות, זהו גם יום ההולדת ה-35 של הרודן הצעיר, אם כי תאריך לידתו מעולם לא אושר על ידי פיונגיאנג. סין היא בעלת בריתה המרכזית של קוריאה הצפונית, והייתה היעד הראשון שאליו יצא קים בשנה שעברה אחרי שבע שנות הסגר במדינה הקומוניסטית. שני ביקוריו לפני הפסגה עם טראמפ בסינגפור נראו כתיאום עמדות מול ארצות הברית, וייתכן שזה גם המקרה הפעם. אף לא אחד מהביקורים הקודמים הוכרז מבעוד מועד.

שיירתו של מנהיג קוריאה הצפונית קים במרכז בייג'ינג, סין, 8 בינואר 2019. AP
שיירתו של קים בבייג'ינג, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully