וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה במשטרה: "להשעות את הבכירה שהסתירה מידע על מצלמות המהירות"

21.1.2019 / 18:50

קצינים בכירים אמרו כי על ממלא מקום המפכ"ל כהן להשעות את נצ"מ שרית פיליפסון לאחר שנציב הביקורת על התביעה המליץ להדיח אותה ולפתוח בחקירה פלילית. "פגיעה קשה באמון הציבור", אמר גורם במשטרה. על פי החשד, הקצינה ותובע הסתירו לכאורה עובדות שהיה בכוחן לקעקע ראיות

צילום: דוברות המשטרה

קצינים בכירים במשטרה אמרו הערב (שני) כי הם מצפים מממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן להודיע עוד היום על השעיית ראש מחלקת תביעות התעבורה, ניצב משנה שרית פיליפסון, לאחר שנציב הביקורת על התביעה דוד רוזן המליץ לפתוח נגדה בחקירה פלילית. רוזן מצא כי פיליפסון ותובע משטרתי בדרגת רב פקד, הסתירו לכאורה בכוונת מכוון מבית המשפט עובדות מהותיות "שהיה בכוחן לקעקע מארג ראיות התביעה הנוגעת למצלמות המהירות". הקצינים הבכירים טענו כי "יש כאן פגיעה קשה ביותר באמון הציבור במשטרה. אין ספק שמדובר בפרשה חמורה ביותר ויש צורך מיידי של פיקוד המשטרה לקבל החלטות בעניין מיד".

מהמשטרה נמסר הערב לאחר הודעת רוזן כי "החלטת הנציב התקבלה היום במשטרה. בכוונתו ללמוד אותה לעומקה, וככל שידרש יופקו הלקחים הנדרשים וינקטו צעדים מתאימים. נדגיש כי תובעי המשטרה, בתחום התעבורה ובכלל, פועלים וימשיכו לפעול ברוח הצדק ובהתאם לחוק, ביושרה, בהגינות וללא משוא פנים, כשכל חריגה מהאמור תיבדק ותטופל בהתאם".

עוד בוואלה! NEWS:
האיום על העורף מוחשי מתמיד: איראן לא אמרה את המילה האחרונה
בכפוף לשימוע: הנער שהרכיב את ארי נשר יואשם בגרימת מוות ברשלנות
אפי נוה מאיים לתבוע את הדס שטייף: דורש התנצלות ו-5 מיליון שקל

סנ"צ שרית פיליפסון 7 בנובמבר 2018. יואב איתיאל
נצ"מ פיליפסון/יואב איתיאל

השופט בדימוס רוזן פתח בבדיקה בעקבות תלונה של עו"ד תומר גונן הנוגעת לאמינות מצלמות המהירות. הוא כותב כי נציג מכון התקנים העיד בבית המשפט שנכח בעשרה ניסויים בהולנד בנוגע לאמינות מצלמות המהירות, וכי עוזרו נכח ב-490 ניסויים נוספים. לאחר העדות, כותב רוזן, כי התברר שנציג מכון התקנים שיקר וכי הוא או כל נציג אחר של מכון התקנים כלל לא נכחו בניסויים שעליהם העיד, ולמעשה כלל לא התקיימו ניסויים בהולנד.

התובעים בתיק סברו שיש להעביר את הגילוי החדש להגנה, וכך גם הנחה נציג של פרקליטות המחוז שאיתו התייעצו אלא שהדבר לא נעשה. "התביעה, בידיעתה המלאה ובהנחייתה של הקצינה הבכירה (נצ"מ פיליפסון), בחרה לנהוג אחרת", כתב רוזן. "התביעה הלכה למעשה הסתירה לאורך כשנה וחצי את המידע החדש שהובא לפניה - בתקופה בה נמשכו הדיונים בבית המשפט - עד להתערבות פרקליטות המדינה בעניין".

עוד באותו נושא

"הסתירה עובדות על מצלמות המהירות": המלצה לחקור בכירה במשטרה

לכתבה המלאה
מצלמת מהירות. קובי ליאני
מצלמת מהירות/קובי ליאני

רוזן ביקר בחריפות כמעט חסרת תקדים את התנהלותה של התביעה המשטרתית. "מדובר בהסתרה מכוונת של חומר חקירה מהותי, הנושא עמו מידע שיש בו לכאורה כדי למוטט את כתב האישום, כפי שאכן קרה תיאור העובדות כאן חושף התנהלות קשה ופגומה של התביעה המשטרתית".

בהמשך, נכתב בהחלטה, כי התובע המשטרתי טען בדיון בבית המשפט כי גם הבאת נציגים מהולנד לא תוכל לשפוך אור על עדותו של נציג מכון התקנים. על פי רוזן, הצהרה זו ניתנה אף שברור שהבאת נציגים מהולנד לעדות הייתה חושפת כי כלל לא נערכו שם ניסויים, ובוודאי שלא השתתף בהם שום נציג של מכון התקנים.

השופט דוד רוזן בבית המשפט המחוזי תל אביב. יוני 2014. דרור עינב
השופט בדימוס רוזן/דרור עינב

על פי ממצאי הבדיקה, למרות העמדה שהציגה התביעה המשטרתית בבית המשפט, בדיון שנערך בנושא במשרד לביטחון הפנים אמרה פיליפסון כי "נמצא שהתקן שמעניק מכון התקנים למצלמות ריק מתוכן ולא ניתן להצביע על אמינות המצלמות בהסתמך על תקן זה". כלומר, מבהיר רוזן, "אף שהתביעה העריכה שהבסיס לתו התקן שווה כקליפת השום, היא הוסיפה בדרכה לטעון בנחישות לתקפותו של תו התקן".

רוזן אף הקדיש חלק מההחלטה באופן ישיר לאחריותה של פיליפסון, שבהתייחסותה לדברים טענה כי לא היא ניהלה את התיק, וכי אפילו לא עודכנה בו באופן שוטף. רוזן, בהסתמך על עדויות התובעים בתיק וכן שורת מסמכים ומיילים, מצא כי לא כך הם פני הדברים. "מעורבותה של הקצינה הבכירה בניהול התיק, בצורה צמודה וישירה, ניכרת וברורה", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully