וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 9 חודשי מעצר: שוחרר תושב ישראל שהוחזק ברשות הפלסטינית

סאמח נאסר א-דין מבית חנינא שבמזרח ירושלים, הועבר בשבוע שעבר למשטרה ושוחרר, לאחר ששופטי בג"ץ לחצו על המדינה להגביר את המאמצים להשיבו לישראל. א-דין הוחזק ברשות בשל חשד למעורבות ברצח שאירע בבית מלון שבו עבד

צילום: וואלה!NEWS, עריכה: תומר לוי

לאחר תשעה חודשים במעצר ברשות הפלסטינית שוחרר תושב ישראל שהואשם במעורבות ברצח ברמאללה. סאמח נאסר א-דין, אב לשתיים מבית חנינא שבירושלים, הועבר בשבוע שעבר למשטרת ישראל ושוחרר, לאחר ששופטי בג"ץ לחצו על המדינה להגביר את המאמצים להשיבו לישראל. אך צו איסור פרסום הוצא לבקשת משטרת מחוז ש"י, והיום הותר המידע לפרסום.

בחודש מרץ האחרון, דווח בתקשורת הפלסטינית כי אותרה במלון "מילניום" ברמאללה גופתו של ראיד אלע'וף, אחד העובדים במקום, וברשות פתחו בחקירה. הרצח עורר סערה, ובאפריל נעצרו כמה חשודים במעורבות ברצח ובהם א-דין, שעבד במלון במשך כשמונה שנים. ברשות הפלסטינית התגאו בשורת המעצרים והגישו כתבי אישום. א-דין, בעל תעודת זהות כחולה, שעל אף שהודה המשיך לטעון לחפותו, הגיש עתירה לבג"ץ באמצעות עורכי הדין אביגדור פלדמן ושי טובים בדרישה להעבירו לרשויות בישראל. לדבריו הוא אינו קשור לרצח, ואלע'וף על פי החשד נרצח לאחר שסחט את אחד מבכירי הרשות הפלסטינית.

לקריאה נוספת:
הרצח במלון, העינויים ו"סכנת המוות": תושב ישראל עצור 8 חודשים ברשות
חשוד ברצח, יואשם רק בהריגה? רגע ההכרעה של פרשת הטרור היהודי
"פגיעה בשלטון החוק": קמפיין "הם לא יחליטו" מגיע למבקר המדינה

סאמח נאסר אלדין תושב מזרח ירושלים עצור מזה כשמונה חודשים ברשות הפלסטינית בחשד למעורבות ברצח ולטענת עורכי דינו עובר עינויים. באדיבות המצולמים
סאמח נאסר א-דין/באדיבות המצולמים

בעתירה נכתב כי הוא עבר במהלך מעצרו עינויים קשים בכלא ברמאללה. "עינויים אלו כללו את תלייתו של העותר בכל מיני צורות, וגרימת שברים בעצמותיו ונועדו להכריחו להודות באשמה", נכתב בעתירה ונטען עוד כי הופעלו לחצים על משפחתו על מנת שיודה במעורבותו ברצח. "לאחר שקיבל איומים בפגיעה פיזית בבנותיו, העותר נשבר פיזית ונפשית, והודה בכל המיוחס לו".

עורכי דינו הסבירו בעתירה כי סמכות השיפוט של ישראלים היא של ישראל על פי הסכמי אוסלו, ובהתאם לכך שוחררו ישראלים רבים בעבר שנעצרו בגין חשד לעבירות ברשות הפלסטינית. שלושה דיונים נערכו בבג"ץ, במהלכם השופטים הביעו חוסר שביעות רצון מהתנהלות המדינה והורו לה להעביר עדכונים שוטפים על פעילותה להשבתו של א-דין.

"העדכונים שקיבלנו מהפעם הקודמת רחוקים מלהניח את הדעת", אמרה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בדיון האחרון. שלושה ימים לאחר מכן, ביום ראשון שעבר, הועבר א-דין למשטרת מחוז ש"י. הוא נותר במעצר 24 שעות ואז שוחרר למעצר בית בביתו בבית חנינא, שם פגש את אשתו ושתי בנותיו, אותן לא ראה בתקופה האחרונה משום שחששו לבקר ברמאללה.

עוד באותו נושא

"עובר עינויים": חשוד ברצח עצור ברשות, וישראל לא ממהרת להשיבו

לכתבה המלאה
בית המשפט העליון, ירושלים. נועם מושקוביץ
בית המשפט העליון בירושלים/נועם מושקוביץ

אשתו נאז'וה סיפרה כי שמחה על שובו הביתה, אך עדיין נסערת ממה שאירע. "טוב לראות אותו בבית. לא צריך לצאת לחגוג, החגיגה היא זה שהוא בבית, זה כל מה רצינו", היא אומרת ומוסיפה: "אחרי תשעה חודשים, הוא סוף סוף בבית".

עו"ד טובים, שמייצג את אלדין אמר כי "ניסיונות רבים לצבא ולשב"כ להשיב את העצור מוסמסו. רק נחישותו של בג"ץ מנעה המשך שהייה במעצר, תחת עינויים של הרשות הפלסטינית. אילו היה מדובר ביהודי, סביר שרשויות הביטחון היו מתייחסות ברצינות יתרה, ומשיבו ללא התערבות בג"ץ".

בנוסף אליו, שוחרר בשבוע שעבר תושב בית חנינא עיסאם עקל, שהורשע במכירת קרקעות ליהודים ברשות הפלסטינית ונידון למאסר עולם. עקל, בעל אזרחות אמריקנית, נעצר לפני כשלושה חודשים. בחדשות "כאן" דווח כי הוא הועבר לגורמים אמריקנים בעקבות לחצים מצד ישראל וארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully