וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוד ברצח, יואשם רק בהריגה? רגע ההכרעה של פרשת הטרור היהודי

על אף שהמשטרה הודיעה בשבוע שעבר כי צפוי להיות מוגש כתב אישום, התיק הוחזר להשלמות חקירה ומעצרו של החשוד הוארך עד יום רביעי בהסכמת עורכי דינו, שאמרו: "מקווים ומצפים כי הטענות שלנו יהפכו את הקערה על פיה"

עריכה: נועה לוי

בית המשפט השלום בראשון לציון צפוי להאריך היום פעם נוספת את מעצרו של החשוד ברצח עאישה א-ראבי. על אף שהוגשה הצהרת תובע לקראת כתב אישום בשבוע שעבר, התיק הוחזר להשלמות. עורכי דינו הסכימו להארכת מעצר נוספת ומקווים כי בעקבות בדיקת טענותיהם, המשטרה תחזור בה ולא יוגש כתב אישום.

מיד אחרי פיגוע האבנים שאירע בשישי בערב, נפתחה חקירה על ידי המפלג לפשיעה לאומנית במחוז ש"י והמחלקה היהודית בשב"כ. בשבת בבוקר הגיעה לישיבת "פרי הארץ" שברחלים קבוצת פעילים שיצאה מיצהר על מנת לתדרך את התלמידים כיצד להתמודד עם חקירות השב"כ. עשרות תלמידים בישיבה אכן תושאלו ונאספו ראיות באזור. גם יעקוב, בעלה של עאישה, ובתם שהייתה עמם ברכב, תושאלו כמה פעמים על שאירע. לפני שלושה שבועות עצרו המשטרה והשב"כ את צ' ושני תלמידים נוספים בישיבה בחשד למעורבות ברצח. כשבוע לאחר מעצרם נעצרו שני תלמידים נוספים. כעבור עשרה ימים הוחלט לשחרר למעצר בית ארבעה חשודים.

עוד בנושא פרשת הטרור היהודי:
פרשת הטרור היהודי: הצהרת תובע הוגשה נגד הנער החשוד ברצח
ראשי ישיבת החשודים בטרור יהודי לרה"מ: "החקירה הפכה למסע יח"צ"
פרשת הטרור היהודי: ביהמ"ש דחה את בקשת השחרור של הצעיר החשוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האבן פגעה בראשה וגרמה למותה. עאישה א-ראבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

צ' נותר החשוד המרכזי, מעצרו הוארך, ובשבוע שעבר הוגשה נגדו הצהרת תובע. בהודעת המשטרה נכתב כי בתום החקירה הועברו החומרים לעיון ולהחלטת פרקליטות מחוז מרכז, וכי ההצהרה מייחסת לו "עבירות ביטחון חמורות". לצ' יוחס חשד לרצח על ידי המשטרה, אך הוא צפוי להיות מואשם בהריגה, בדומה למקרה של אלכסנדר לבלוביץ שנרצח בפיגוע בארמון הנציב בירושלים ב-2015, אז יידו תושבי מזרח ירושלים אבנים לעבר רכבו והוא איבד שליטה על הרכב ונהרג. הפרקליטות הגישה נגדם כתב אישום בגין הריגה וגרימת חבלה חמורה.

עו"ד עדי קידר ועו"ד אמיר ברכה מארגון חוננו מסרו כי "במהלך הימים האחרונים המשטרה והפרקליטות בודקות טענות אותם העלנו בפניה ואנו מקוים ומצפים כי טענות אלו יהפכו את הקערה על פיה.בשלב זה ותוך שמירה על טיב איכות הבדיקה לא נוכל לפרט מעבר לכך".

מהחשודים נמנע בימים הראשונים מפגש עם עורך דין בהתאם לחוק הנוגע לעבירות ביטחון. הצעד עורר ביקורת רבה מצד בני משפחתם ואנשי ציבור שטענו להתנכלות ולפגיעה בעצורים במהלך החקירות. שרת המשפטים איילת שקד אף נפגשה עם בני המשפחה ופנתה לפרקליט המדינה בנושא. בשב"כ דחו את הטענות ומסרו כי "כל מהלכי החקירה בוצעו תחת פיקוח שיפוטי הדוק מצד הפרקליטות ובתי המשפט, וכי במהלך החקירה זכו הנחקרים לכלל התנאים המתחייבים בחוק בהתאם לגילם ולאמונתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רחלים, 30 בדצמבר 2018. רוני כנפו
הישיבה ברחלים/רוני כנפו

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה לטענות העצורים כי "החשודים נעצרו מכוח צווי מעצר שהוצאו כדין לפני המעצר על ידי שופט ומיד לאחר מעצרם נמסרה הודעה על כך לבני משפחותיהם. מכוח החוק, נמנעה מהחשודים פגישה עם עורך דין למשך ששת ימי החקירה הראשונים, שכן הם נחשדים בפעולת טרור חמורה. הליך שעמד בביקורת שיפוטית ואושר עם בית המשפט. הנחקרים מוחזקים לפי נהלי שב"ס, בהפרדה מלאה מעצורים בגירים במתקן המעצר, כאשר גורמי החקירה פועלים על פי הנחיות גורמי הרפואה והטיפול בשב"ס.

הנחקרים נבדקו ולא העלו כל תלונות מול גורמי הרפואה של שב"ס ולא מול בתי המשפט במסגרת דיוני הארכת המעצר ועררים שהתקיימו.במהלך שהותם סופקו לנחקרים על ידי שב"ס כלל צרכי הדת, לרבות ציוד תפילה ובגדים, ולרבות האפשרות לקיים פולחן דתי, כולל במהלך השבת.

במהלך הדיונים שהתקיימו עד כה בעניין הנחקרים בבימ"ש השלום ובימ"ש המחוזי לא העלו הנחקרים טענות כלשהן אודות מצבם הרפואי או הנפשי או כל טענה בנוגע ליחס אליהם מצד גורמי החקירה. שירות הביטחון הכללי לא ירתע ממסע הכפשות והדה לגיטימציה המתנהל על ידי גורמים בעלי אינטרס, וימשיך לפעול בנחישות כנגד כל גורם המעורב בפעולות טרור, ויעשה כן באמצעות כל הכלים העומדים לרשותו על פי חוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully