וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הטרור היהודי: הצהרת תובע הוגשה נגד הנער החשוד ברצח

בית משפט השלום בראשון לציון דן בעניינו של הנער החשוד במעורבות בהריגת עאישה א-ראבי, לאחר שארבעת החשודים האחרים שוחררו בשבוע שעבר בתנאים מגבילים. בהארכת מעצרו הקודמת נקבע כי נמצאה לגביו "מסוכנות וחשש לשיבוש הליכים"

עריכה: נועה לוי

הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד החשוד המרכזי ברצח עאישה א-ראבי, זאת לאחר שהיום (שלישי) הגישה המשטרה הצהרת תובע נגד הנער. בתום הדיון בבית משפט השלום בראשון לציון, האריך בית המשפט את מעצרו עד יום ראשון הקרוב. עורכי דינו אומרים כי השארתו במעצר נעשית על אף שאין כל חשש לשיבוש ועל אף שהוא כבר לא נחקר.

לפני כשלושה חודשים יודו אבנים בכביש 60 לעבר הרכב שבו נסעה א-ראבי יחד עם בעלה ובתה לכיוון ביתם. היא נפגעה מאחת האבנים ומתה מפצעיה. בתחילת החודש נעצרו חמישה חשודים, תלמידי ישיבת "פרי הארץ" ברחלים בחשד למעורבות ברצח. בשבוע שעבר החליטה המשטרה לשחרר ארבעה מהחשודים למעצר בית, אך מעצרו של חשוד נוסף הוארך בשישה ימים.

עוד בנושא פרשת הטרור היהודי:
ראשי ישיבת החשודים בטרור יהודי לרה"מ: "החקירה הפכה למסע יח"צ"
חשד מובהק ומסוכנות: הותרה לפרסום ההחלטה על החשוד בטרור יהודי
4 מהחשודים בטרור יהודי שוחררו ממעצר; בשב"כ הודפים את הביקורת

רחלים, 30 בדצמבר 2018. רוני כנפו
החשודים הם תלמידי ישיבת "פרי הארץ". רחלים/רוני כנפו

"בעניינו של חשוד זה עוצמת החשד היא גבוהה ביותר, העבירות המיוחסות לחשוד מקימות עילות מעצר מובהקות מסוג מסוכנות וחשש לשיבוש הליכי חקירה, ומדובר בעילות בעוצמה גבוהה ביותר, שאינן מאפשרות שחרורו של החשוד לחלופת מעצר כלשהי", נכתב בהחלטת השופט גיא אבנון.

ביום ראשון נדחה הערר שהגישו עורכי הדין של החשוד המרכזי. "אנחנו סבורים שמדובר בטעות. העובדות מאוד ברורות", אמר עורך דינו עדי קידר. עוד הוסיף כי "יש כאן ניסיון לעשות תקדים מסוכן על הגב של הקטין רק כי מדובר בתיק חמור ותקשורתי. אני מציע ומייחל שהיד של מי שכותב את כתב האישום שיוגש ורוצה לכתוב אותו שהיד שלו תמשיך לרעוד. כי ככל שאנחנו מבינים שהראיה היחידה שקושרת את הלקוח שלנו היא ראייה בעיתית,  וספק אם כתב אישום כזה צריך להיות מוגש בנסיבות הללו". קידר הוסיף "אני מציע שוב שמי שצריך לשקול את השיקולים יחשוב שוב פעם שניה האם הוא בטוח שזה הדבר הנכון לעשות במקרה הזה".

עו"ד אמיר ברכה אמר כי "בהצהרת התובע לא פורט ברחל בתך הקטנה סעיף העבירה שפורט עד כה בבקשות  המעצר. אי לכך אנחנו מבינים כמו שאמר חברי עדי קידר שהיד לא קלה על ההדק. והפרקליטות אני מקווה ומאמין שתעשה את עבודתה נאמנה ובסופו של דבר נגיע לכתב אישום יותר דליל משהיה בבקשות המעצר שהוגשו עד כה".

אביו של הנער העצור כתב במכתב פתוח לציבור כי "התחושה היא כי המחלקה היהודית מתקשה לרדת מהעץ עליו היא טיפסה, ולהודות כי הנערים נעצרו מעצר שווא. אנו כהורים מאוד מודאגים מניסיונם של החוקרים לחפש חלקיקי ראיות ולרקום עלילה כנגד בננו, העלולה להיגרר לשנים של מעצרים ומאבק משפטי קשה. נדמה כי אין כאן רצון לבירור האמת, אלא רק רצון להשיג אשמים בכל מחיר על מנת לשמור על כבודה של המחלקה היהודית בשב"כ, תוך רמיסת חירותו של קטין תמים וחף מפשע, ופגיעה בכל משפחתו וסביבתו". לבסוף, קרא האב למנהיגי ציבור לעזור לו להיאבק למען שחרור בנו.

(עדכון ראשון 14:52)

עוד באותו נושא

פרשת הטרור היהודי: ביהמ"ש דחה את בקשת השחרור של הצעיר החשוד

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נרצחה מאבנים שיודו לעברה. עאישה א-ראבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully