וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מהחשודים בטרור יהודי שוחררו ממעצר; בשב"כ הודפים את הביקורת

ארבעה מתוך החמישה החשודים ברצח הפלסטינית עאישה א-ראבי שוחררו ממעצר בהתאם לבקשת שב"כ. מעצרו של החמישי הוארך בשישה ימים. ארגון חוננו: "היה ברור שמהמעצר בוצע משיקולים של יח"צ. שב"כ: "מאמץ יזום לשבש חקירה". תלמידי הישיבה זומנו למסור עדות, אך אף אחד לא התייצב

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

פרשת הטרור היהודי - עדכונים אחרונים

- ארבעה מהנערים החשודים ברצח הפלסטינית שוחררו ממעצר
- מעצרו של הנער החמישי הוארך בשישה ימים
- עורכי דינם: "המעצר - יחסי ציבור"
- שב"כ: "הביקורת - ניסיון לשבש חקירה"

ארבעה מתוך חמשת החשודים בפרשת הטרור היהודי ישוחררו היום (חמישי) ממעצר בתנאים מגבילים, זאת בהתאם לבקשת שירות הביטחון הכללי, מעצרו של הנער החמישי, שעצור מיום ראשון שעבר, הוארך בשישה ימים. שלושה מהחשודים שהו במעצר במשך 12 יום ושניים נוספים במשך חמישה ימים.

בארגון חוננו שייצג את החשודים בירכו על החלטת בית המשפט ומתחו ביקורת חריפה נגד שב"כ ועל האופן שלטענתם ניהל את החקירה. "נדרוש כי יבוצע תחקיר הכיצד הגיע שב"כ למצב כזה בו חוקר בחקירות כה קשות חפים משפע תוך התעלמות מוחלטת מזעקתם וזעק המשפחות ועורך דינו", אמר עו"ד חי הבר מחוננו. "שוב השב"כ גרם נזק נפשי לנערים חפים מפשע".

עו"ד איתמר בן גביר, הנמנה עם מייצגי החשודים הוסיף כי "מרגע שראיתי את הספינים של שב"כ ושמעתי על ההדלפות המגמתיות, היה ברור שהמעצר נבע בעיקר משיקולים של יחסי ציבור. אינני מבין כיצד הפרקליטות איפשרה את המעצרים, כשהיה ברור מלכתחילה שאין חומר של ממש הקושר את החשודים ובתוכם מרשי למעורבות במעשה אני מצפה מחוקרי השב"כ לערוך חשבון נפש".

לקריאה נוספת:
פרשת הטרור היהודי: עשרות תלמידי הישיבה ברחלים זומנו להעיד
נתניהו מתייצב לצד שב"כ: "אין מקום להתקפות על הארגון"
שריפת דגל וכיתוב "מוות לציונים": פרשת הטרור היהודי נחשפת

רחלים, 30 בדצמבר 2018. רוני כנפו
ישיבת פרי הארץ ברחלים/רוני כנפו

בשב"כ הגיבו על הביקורת ומסרו כי "מאז המעצרים התנהל מאמץ יזום ומתמשך של גורמים בעלי אינטרס, שנועד לשבש את מהלכי החקירה, לרבות הפצת מידע כוזב ביחס להתנהלות החקירה, תוך הכפשת השב"כ ועובדיו".

אביו של צ', שמעצרו הוארך, אמר כי "בית המשפט ממשיך להתעלם באלגנטיות מהאליבי המוצק שיש לבן שלנו. השב"כ בחר בבן שלנו כקורבן, אנחנו לא יודעים למה, כי הם לא יודעים להפסיד בכבוד, צריכים להראות שיש להם עוד משהו". הוא הוסיף כי הם "בטוחים שהוא ישוחרר תוך כמה ימים כי אין להם כלום נגדו, ואני מקווה שמישהו אחר כך יתן את הדין על הנזקים שאנחנו אחר כך נצטרך להתמודד איתם".

עורך דינו של העצור, אמיר ברכה, הוסיף כי "הוא היה במקום יחד עם שאר האנשים ואף על פי כן מעצרו הוארך. כמובן שבזה הרגע יוגש ערער לבית המשפט המחוזי שיבחן את ההבחנה שלדידנו אינה נכונה בין החשוד הזה לשאר החשודים ששוחררו, ובשלב הזה ניפגש בבית המשפט המחוזי".

הורי אחד החשודים במעורבות בפיגוע שבו נהרגה עאישה א-ראבי, 6 בינואר 2019. ניב אהרונסון
הורי אחד החשודים בבית המשפט/ניב אהרונסון

הוריהם של החשודים, הטוענים לפגיעה בילדיהם במסגרת חקירת הרצח של עאישה א-ראבי, פנו לנשיא ראובן ריבלין בבקשה להיפגש עמו. זאת, בעקבות דבריו נגד המתקפה על שב"כ בימים האחרונים. "בימים אלו בנינו עוברים חקירות קשות בהן משתמשים כנגדם באמצעים אלימים האמורים להיות שמורים לחקירתם של טרוריסטים מסוכנים", כתבו ההורים והוסיפו כי הם ובניהם "אינם מחבלים".

לדבריהם, ילדיהם סובלים "מהתעמרות קשה מצד גורמים במחלקה היהודית בשב"כ, אשר סימנו את ילדינו כאשמים במעשה שאינם קשורים אליו כלל".

ההורים סיימו את המכתב בבקשה להיפגש עמו. "ידוע לכולם כי תמיד דלתך פתוחה, ויודע אתה להעניק אוזן קשבת ורגישה לכלל אזרחי המדינה. אנו מבקשים בכל פה להיפגש איתך ולהציג בפניך את תחושותינו". ההורים פנו לריבלין לאחר שבתחילת השבוע נפגשו עם שרת המשפטים איילת שקד על מנת לדון בתלונותיהם.

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת. משרדי להב 433 16 בינואר 2017. מגד גוזני
"לאובדן האמון יש מחיר". הרב שמואל אליהו/מגד גוזני

במקביל, המתקפה בציונות הדתית על שב"כ נמשכת. הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, ומהרבנים הבולטים בציונות הדתית, פרסם היום מכתב פתוח לראש שב"כ נדב ארגמן, שבו הוא מאשים את הארגון ב"שיימינג" וב"עוול נורא", בעקבות חקירת רצח עאישה א-ראבי

"כדאי שתדע כי לאיבוד האמון הזה יש מחיר", כתב הרב אליהו. "המחלקה היהודית שבפיקודך מקלקלת לכל הארגון שאתה עומד בראשו. צריך לסגור את מחלקה זו או לפחות לפטר את ראשיה. אציע לכל חברי הרבנים ולכל אישי הציבור לא להיפגש עם ראשי המחלקה היהודי של השב"כ עד שתתנצלו ותבקשו סליחה מכל ישיבת רחלים ברבים". בין היתר הרב אליהו מגדיר חלק מפעולות השב"כ בחקירה "שבר עמוק מבחינתנו".

30 תלמידים זומנו להעיד - אף אחד לא הגיע

אתמול הגיעו שוטרים לישיבת "פרי הארץ" ברחלים, בה לומדים כל החשודים, וחילקו זימונים למתן עדות לכ-30 תלמידים. בארגון חוננו המייצג את החשודים טענו כי חלוקת הזימונים נעשתה שלא כחוק משום שלא היה לשוטרים צו כניסה למקום והזימונים. היום, אף אחד מהתלמידים שזומנו לא התייצב בהתאם לבקשת המשטרה.

מהמשטרה נמסר אתמול כי "בימים אלו נחקרת פרשייה של חשד למעורבות בפעילות טרור תחת צו איסור פרסום. מטבע הדברים לא נפרט אודות חקירות מתנהלות ופעולות חקירה המתבצעות במסגרתן. יחד עם זאת נציין כי תכלית החקירה, כמו גם כל הפעולות המתבצעות במסגרתה היא אחת - הגעה לחקר האמת ומיצוי הדין עם המעורבים".

עדכון ראשון: 09:13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully