וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה בשלטון החוק": קמפיין "הם לא יחליטו" מגיע למבקר המדינה

מרצ ביקשה ממבקר המדינה לפנות לגוף המקיים את הקמפיין ולדרוש ממנו לספק דיווח מלא על הקמפיין, בטענה שהוא עובר על חוקי הבחירות. במפלגה אמרו כי מדובר ב"דרך פסולה לקיים פעילות תעמולה תוך הסתרת מקורות המימון"

שלט "הם לא יחליטו" שהוצב בגלילות. תומר אפלבאום, "הארץ", הארץ
שלט החוצות שהוצב במחלף גלילות, אמש/הארץ, תומר אפלבאום, "הארץ"

מפלגת מרצ פנתה היום (שבת) למבקר המדינה יוסף שפירא בעקבות הקמפיין "הם לא יחליטו" בטענה שהוא מהווה עבירה על חוקי הבחירות. "גוף פעיל בבחירות חייב להירשם אצל מבקר המדינה ולעמוד בהוראות הרלוונטיות בחוק", נכתב במכתב ששלחו מזכ"ל מרצ תומר רזניק ובא כוח סיעת מרצ, דרור מורג.

עוד נמסר במכתב כי הקמפיין מבצע "פעולה אסורה של גוף פעיל בבחירות, ומהווה פגיעה בשלטון החוק ובשוויון בין המועמדים. זו היא דרך פסולה לקיים פעילות תעמולה תוך הסתרת מקורות המימון. עוד נזכיר כי פעילות כאמור מהווה עבירה פלילית אשר עונש מאסר בצידה". עוד נכתב בפנייה כי המפלגה מבקשת מהמבקר לעשות שימוש "בסמכות הנתונה לו מכוח סעיף 10 ג (יג) לחוק המימון" ולדרוש מהגוף המקיים את הפעילות מידע ומסמכים לצורך קבלת דיווח מלא על הפעילות של הקמפיין.

לקריאה נוספת:
גלנט ממשיך לתקוף את גנץ: "שמונה מילים ופוסטר - לא תחליף לדרך"
אחרי 15 שנים בכנסת: ח"כ ניסן סלומינסקי פורש מהחיים הפוליטיים
סקר וואלה! NEWS: כמה מנדטים שווה איחוד ש"ס-יהדות התורה?

פוסט של מפלגת מרצ נגד קמפיין "הם לא יחליטו" 18 בינואר 2019. צילום מסך
פוסט מרצ נגד הקמפיין/צילום מסך

אתמול הוצב שלט חוצות גדול עליו מוצגות תמונותיהם של העיתונאים רביב דרוקר, גיא פלג, אמנון אברמוביץ' ובן כספית תחת הכיתוב "הם לא יחליטו" במחלף גלילות בנתיבי איילון. כמו כן, ביום חמישי האחרון נפתח עמוד פייסבוק תחת אותו השם, בו נכתב: "את זה לא אנחנו אמרנו. כבר שנים שהתקשורת מנסה לטפטף לנו באופן שיטתי מסרים של שנאה, נגד נתניהו. אבל הם לא יחליטו". טרם התברר מי עומד מאחורי השלט ועמוד הפייסבוק.

במרצ מיהרו להגיב לקמפיין. יו"ר המפלגה תמר זנדברג העלתה לחשבון הטוויטר שלה תמונה "מתוקנת", ובמקום פני העיתונאים שיבצה את "הצל" יואב אליאסי, הפרשן הפוליטי של ערוץ 20 שמעון ריקלין, יאיר נתניהו ועורך הדין יורם שפטל. בנוסף לכך, בעמוד הפייסבוק של המפלגה עלה פוסט גינוי, בו המפלגה האשימה את הימין בקמפיין וכתבה: "אל תתבלבלו מהבכיינות של הימין, המטרה שלהם היא לא תקשורת מאוזנת, המטרה שלהם היא תקשורת נשלטת".

גם חברי כנסת נוספים מהאופוזיציה התייחסו לקמפיין. יו"ר התנועה ציפי לבני כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אז עכשיו העיתונאים נוהרים? הציבור הוא זה שיחליט שבמקום ראש ממשלה שמייצר אויבים מבית, מפלג ומשסה איש באחיו בשביל לשרוד, תהיה ממשלה שמחזקת את בתי המשפט והתקשורת החופשית. כן דמוקרטיה!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully