וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס סיכל תכנית של ישראל לרגל אחרי סגן מפקד הזרוע הצבאית

יפעת רוזנברג

21.1.2019 / 8:47

מקורות בארגון אמרו לעיתון אל-אחבאר כי חמאס הצליח למנוע מצה"ל לעשות שימוש במכשור "מסוכן" שהוכנס לראשונה לרצועת עזה. המטרה - מרוואן עיסא, שאחראי על פרויקט מנהרות והקשר עם איראן. הם קשרו זאת לחשיפת הכוח המיוחד בחאן יונס

.

חמאס הצליח לסכל תכנית של ישראל לרגל אחרי סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מרוואן עיסא - כך דיווח היום (שני) העיתון הלבנוני אל-אחבאר מפי מקורות בארגון. לפי הדיווח, הארגון הצליח למנוע מצה"ל לעשות שימוש במכשור "מסוכן" שהוכנס לראשונה לרצועת עזה.

לפי הדיווח, חמאס פירק את הציוד שהתקין אחד ממשתפי הפעולה בבית סמוך לביתו של עיסא במחנה הפליטים אל-בוריג'. המכשור אמור היה לקלוט גלי קול שיוצאים מהבית ולשדר אותם למכשור שנמצא בתוך ישראל. ציוד הריגול התגלה במהלך סריקה מקיפה באזור. עוד דווח כי חמאס הצליח לעצור את משתף הפעולה שהטמין את הציוד ולחשוף ציוד רב אותו התקין באזור ובאזורים סמוכים.

משתף הפעולה הודה כי קיבל את המכשיר הקטן מצה"ל והתקין אותו במקום נסתר ברכב. ציוד זה אמור היה לספק דיווחים קוליים מכל מי שנמצאים ברכב, בנוסף לציוד מעקב. בנוסף לכך, דווח כי מתקן ריגול נוסף הוטמן ברכבו של אחד ממלוויו של עיסא.

עוד בוואלה! NEWS
דיווח: ישראל מנסה לקדם עסקת חילופי אסירים לפני הבחירות
קטאר: 15 מיליון דולר יועברו לרצועת עזה ברביעי באישור ישראל
ההפגנות, הרקטה ו"האוצר המודיעיני": הלחץ של חמאס לקבלת הכסף הקטארי

עצרת לרגל יום השנה ה-31 לייסוד חמאס. רויטרס
עצרת חמאס ברצועת עזה, בחודש שעבר/רויטרס

ישראל מאשימה את עיסא כי הוא הזרוע המבצעת של גדודי אל-קסאם ומי שהביא את חמאס לפרויקט המנהרות ומי שיזם את ההתקשרות עם איראן. כמו כן, הוא מואשם באחריות ליחידות קומנדו חדשות. בעיתון ציינו כי זו אינה הפעם הראשונה שבה מנסה מערכת הביטחון הישראלית לרגל אחר עיסא - לפני כמה חודשים חשף חמאס ציוד ריגול על רשת התקשורת הפרטית באזור שבו הוא מתגורר, אלא שלטענת חמאס, ישראל משנה את השיטות שלה, לאחר שנחשפה.

המקורות שחשפו את הפרשה בפני אל-אחבאר קושרים בין תכנית הריגול לעיסא, לבין פירוק ציוד ריגול שהוטמן על הרשת האלחוטית באמצע השנה שעברה. עוד דווח כי לחשיפת הכוח המיוחד בחאן יונס לפני חודשיים, שבמהלכה נעצרו 45 משתפי פעולה, הייתה השפעה על חשיפת מידע יקר ערך. זאת מאחר שחלק ממשתפי הפעולה הודו בריגול ובמעקב אחרי בכירים בגדודי אל-קסאם ופלוגות אל-קודס - הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי - במהלך החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully