וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל מנסה לקדם עסקת חילופי אסירים לפני הבחירות

19.1.2019 / 10:47

גורמים בחמאס אמרו לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" שלאחרונה חודשו המגעים הלא ישירים עם ישראל בניסיון לקדם את עסקת חילופי השבויים. זאת, לדבריהם, כדי לשפר את תדמית ממשלת נתניהו לפני הבחירות. הגורמים אמרו שהמגעים נעשים גם דרך מדינה אירופית, ולא רק דרך מצרים

.

גורמים בחמאס אמרו היום (שבת) לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" שלאחרונה חודשו המגעים הלא ישירים עם ישראל בניסיון לקדם את עסקת חילופי השבויים. זאת, לדבריהם, כדי לשפר את תדמית ממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני הבחירות. הגורמים אמרו כי המגעים נעשים גם דרך מדינה אירופית, ולא רק דרך מצרים. בנוסף לכך, הם הבהירו כי התנאים המוקדמים של חמאס לא השתנו: שחרור כל משוחררי עסקת שליט שנעצרו שוב מאז 2011.

לפי הגורמים, חמאס דוחה גם הצעה ישראלית לשחרור חלק מהאסירים ודורש ליישם את ההסכם במלואו, בהנחה שיושג כזה. גם השליח המיוחד של האו"ם ניקולאי מלאדנוב מעורב במגעים. יתר על כן, הגורמים הוסיפו שישראל מנסה להפעיל לחץ על חמאס בעקבות נסיגת אנשי הרשות ממעבר רפיח.

בצל דיווח זה, אתמול כ-9,000 פלסטינים השתתפו בהפגנות בכמה מוקדים בסמוך לגבול רצועת עזה. המפגינים השליכו מטען חבלה, הפריחו בלונים לשטח ישראל, הבעירו צמיגים ויידו אבנים. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי בין הפצועים היו 30 אזרחים, שני עיתונאים וכן שלושה חובשים שנפצעו כתוצאה מפגיעה באמבולנסים.

לקריאה נוספת:
דיווח: גרמניה מתווכת בעסקת שבויים בין ישראל לחמאס
רוצים את הכסף הקטארי: המבחן הראשון של הרמטכ"ל אביב כוכבי
דמי הפרוטקשן של חמאס: הרקטות וההפגנות שנועדו לסחוט את נתניהו
דיווח: ישראל לוחצת על מצרים להמשך בהפעלת מעבר רפיח

עצרת לציון 31 שנה להקמת חמאס בעיר עזה, 16 בדצמבר 2018. רויטרס
עצרת לציון 31 שנה להקמת חמאס בדצמבר האחרון/רויטרס

חמאס מחזיק בגופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול, שנפלו במבצע "צוק איתן", מזה וארבע שנים וחצי. בחודש נובמבר האחרון משפחת גולדין קיימה פגישה עם הרמטכ"ל דאז גדי איזנקוט וטענה כי הוא אמר להם שבמידה והמערכת הפוליטית תרצה - ניתן להשיב את הבנים בתוך שבוע.

שמחה ולאה גולדין, הוריו של הדר, פרסמו הודעה ובה נאמר כי במהלך הפגישה אמר להם הרמטכ"ל ש"יש לעצור את כל הפרויקטים מול עזה עד להשבת החיילים והאזרחים. לעצור הכול פרט להכנסת מים, מזון, ביוב ותרופות". בנוסף לשני החללים, חמאס גם מחזיק בשני אזרחים ישראליים הנמצאים בעזה: אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

עוד באותו נושא

אלפי פלסטינים השתתפו בהפגנות בסמוך לגבול רצועת עזה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully