וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גרמניה מתווכת בעסקת שבויים בין ישראל לחמאס

בעיתון "אל חיאת" דווח כי מתגבשת עסקה על השבת גופותיהם של החיילים גולדין ושאול וכן האזרחים החיים הנמצאים בעזה מנגיסטו וא-סייד, בתמורה להחזרת אסירים פלסטינים. על פי הדיווח גרמניה מעורבת בשנים האחרונות במגעים

אתר רשמי

גרמניה מתווכת בין חמאס לישראל במגעים לקראת עסקת חילופי שבויים - כך דיווח הלילה (חמישי) העיתון "אל חיאת" היוצא בלונדון. על פי הדיווח, המיוחס למקורות מערביים, ישראל תשחרר אסירים פלסטינים בתמורה לקבלת גופות החיילים הדר גולדין ואורון שאול וכן שני האזרחים הישראליים הנמצאים בעזה, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

עוד דווח כי המגעים מתקיימים זה שלוש שנים, באופן דומה לאלו שבהם תיווכו הגרמנים בעסקת שליט ב-2011. לדברי המקורות, שני שליחים מטעם ממשלת גרמניה ביקרו בעת האחרונה ברצועת עזה כמה פעמים באופן חשאי ונפגשו עם מנהיגים בחמאס שהוסמכו לנהל משא ומתן עם ישראל דרך צד שלישי. זאת, בשני מישורים - הן דרך הנציגים הדיפלומטיים של גרמניה בישראל וברשות הפלסטינית; והן באמצעות מתווך גרמני הפועל מברלין.

עוד בנושא:
בצל המתיחות בעזה: שליח האו"ם למזרח התיכון נועד עם נתניהו
"הצלב האדום ידון עם מנהיג חמאס בעזה בסוגיית החללים והנעדרים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיווח לא צוינה מידת ההתקדמות במגעים אך לטענת המקורות ישראל ומצרים נותנות אמון במתווכים הגרמנים, וקהיר מלווה את התהליך מקרוב. זאת, כחלק מאחריותה במסגרת העסקה המתגבשת להוצאתם לפועל של חילופי השבויים ולפקח על השבתם - בדומה לאופן שבו נעשה הדבר בעסקת שליט.

בתוך כך, זהבה שאול, אימו של החלל אורון שאול שנמצא בידי חמאס, פנתה היום בהודעה למנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר בבקשה להחזיר את בנה. שאול מסרה בהודעתה כי "הבן שלי אורון נמצא בידיכם ואין לי כל מידע אודות גורלו, לא מצידכם ולא מצידה של ממשלת ישראל. חיי אינם חיים מאז ה-20 ביולי 2014, אני לא מאחלת לאף אמא, ישראלית או פלסטינית, לעבור את מה שאני עוברת מאז אותו יום ארור. פניתי לממשלת ישראל ואני פונה אליך בבקשה דומה - החזר את בני אורון".

עוד באותו נושא

מנהיג חמאס בעזה על השבויים: "הסכמנו על מתווה - הכדור בידי ישראל"

לכתבה המלאה

"תקרית דיפלומטית במעבר ארז"

בדיווח צוין עוד כי בחודש שעבר אירעה תקרית דיפלומטית בין ישראל לגרמניה בעקבות התעקשות של גורמי ביטחון ישראליים לבדוק רכב של המשלחת שנכנס לישראל מרצועת עזה בדרכו לרמאללה. לדברי אותם מקורות שחשפו את תפקידה של ברלין במגעים, הרכב עוכב למשך שלוש שעות במעבר ארז בטענה כי לאחר חשיפת דיפלומט צרפתי שהבריח נשק לפני כמה חודשים מעזה לשטחי הרשות, כל רכב הנכנס מהרצועה לישראל חייב בבידוק.

עוד דווח כי בעקבות התקרית הפעיל משרד החוץ הגרמני לחץ על מקביליו בירושלים ואלו הורו לכוחות הביטחון לאפשר למשלחת להיכנס ללא בדיקה לשטח ישראל יום למחרת. לדברי אותם מקורות, גרמניה אסרה מאז על שליחיה להיכנס לרצועת עזה בשל הדרישה לבדיקת רכביהם - על מנת להפעיל לחץ על ישראל, ברקע המגעים להשלמת עסקת חילופי השבויים.

(עדכון ראשון: 7:10)

הפגנה לרגל יום האסיר הפלסטיני, עזה, 17 באפריל 2016. רויטרס
מפגן של חמאס ברצועת עזה, לצד תמונות השבויים הישראליים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully