וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות בעזה: שליח האו"ם למזרח התיכון נועד עם נתניהו

26.6.2018 / 13:47

בפגישה בה לקח חלק גם המתאם לענייני שבויים ונעדרים עסקה בסוגיות אזוריות ובהתרחשויות ברצועת עזה. מלאדנוב מקדם בשבועות האחרונים יוזמות הומניטריות להקלת המצב ברצועה, בהם יוזמות בתחום התשתית שכבר אושרו ע"י המדינות התורמות אך לא יושמו בשל מחלוקות פנים פלסטיניות

צילום: שי מכלוף, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: מלאדנוב בריאיון מיוחד לוואלה! NEWS לפני כשבועיים)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) בלשכתו בירושלים עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב. השניים דנו בסוגיות אזוריות ובמצב ברצועת עזה. בפגישה השתתפו גם המתאם המיוחד לענייני שבויים ונעדרים ירון בלום, המזכיר הצבאי אליעזר טולדנו, ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, ומנכ"ל משרד החוץ יובל רותם.

מלאדנוב מקדם בשבועות האחרונים שורה של יוזמות הומניטריות דחופות להקלה על המשבר ברצועת עזה. על רקע ההסלמה באזור, קיים מגעים אינטנסיביים עם ישראל ומצרים בניסיון לקדם צעדים מידיים ופרויקטים בתחומי המים, התשתיות והביוב ברצועה. מדובר בפרויקטים שכבר אושרו על ידי המדינות התורמות לרשות הפלסטינית, אך לא התקדמו עד כה, בין היתר בשל מחלוקות פנים פלסטיניות בין הרשות וחמאס.

לקריאה נוספת:
חתנו של טראמפ מאיים: אם אבו מאזן לא ישוב למו"מ - נפרסם את תכנית השלום
בגלל תקלה טכנית במטוס: שליחי טראמפ נשארו לילה נוסף בישראל
שליח האו"ם למזרח התיכון: המלחמה הבאה בעזה תהיה קשה יותר מ"צוק איתן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב, המתאם המיוחד לעניני שבויים ונעדרים ירון בלום, המזכיר הצבאי אליעזר טולדנו, ראש המלל מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד החוץ יובל רותם לשכת ראש הממשלה בירושלים.. קובי גדעו7 לעמ, מערכת וואלה! NEWS
הפגישה בלשכת ראש הממשלה בירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעו7 לעמ

הפגישה התקיימה על רקע ביקורם של שליחי טראמפ - ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט במזרח התיכון בשבוע שעבר, שחלקו הגדול עסק בעזה. נתניהו התייחס אתמול בפתח ישיבת הממשלה לפגישה שקיים עם השניים ביום שישי ואמר כי היא עסקה בתהליך המדיני, המצב בעזה וסוגיות נוספות באזור. "אני חייב להגיד שהייתה תמיכה מוחלטת בעמדותינו ובפעולותינו להבטיח את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה בתחום יישובי עזה, דברים שנאמרו גם באופן פומבי על-ידי נציגי הממשל האמריקני", אמר. "עלתה גם השאלה כיצד אפשר לפתור את הבעיה ההומניטרית בעזה מבלי לחזק את חמאס. הדברים האלו ברורים - קודם כל איך שומרים על הביטחון, ואיך מונעים התלקחות רחבה, אם הדבר בכלל אפשרי".

בתוך כך, ‏הבוקר התייחסה קלליה וסיליו, דוברת מטעם ממשלת קפריסין, לדיווחים לפיהם הושגה הסכמה על הקמת נמל עבור רצועת עזה בשטח המדינה. "אין הסכמות בנושא", הבהירה וסיליו. "ישראל העלתה הצעה כזו ואנחנו בוחנים זאת".

ראיון עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב, מלון וולדורף אסטוריה 11 ביוני 2018. ראובן קסטרו
"להתמקד בצעדי חירום כדי למנוע מלחמה". מלאדנוב בריאיון לוואלה! NEWS/ראובן קסטרו

לפני כשבועיים התריע מלאדנוב כי ההסלמה הביטחונית בגבול רצועת עזה עשויה להידרדר למלחמה שתהיה קשה יותר ממבצע צוק איתן. "אסור שתהיה מלחמה נוספת בעזה, כי אם תהיה עוד מלחמה היא תהיה קטלנית יותר מהמלחמה ב-2014", אמר מלאדנוב בריאיון מיוחד לוואלה! NEWS.
שליח האו"ם קרא בראיון לכל הצדדים להתגייס ולשפר את התיאום והדיאלוג כדי לקדם שורה של צעדי חירום מידיים ודחופים בתחומי המים, החשמל והתברואה. "המצב בעזה גורם לכולם להיראות רע. אף אחד לא יכול לטעון שהוא עושה הכול", הוסיף. "כולם צריכים לרדת מהמדוכה. המנהיגים צריכים לרדת מהמדוכה ואז יש סיכוי קטן, אם נתמקד בצעדי חירום, להימנע ממלחמה".

"בשנה האחרונה, המצב בתוך עזה הידרדר באופן דרמטי", המשיך מלאדנוב. "המשק נותר כמעט ללא מזומנים, האבטלה גואה, מצב אספקת המים והחשמל נואש - וכשאני אומר נואש אני מתכוון לנואש. לתושבים יש שלוש שעות חשמל ביום, אם בכלל. הם לא נהנים מאספקת מי שתייה ומערכת הביוב הפסיקה לפעול. בנוסף, סגירת הגבולות עם ישראל ומצרים, החמירו את המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully