וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג חמאס בעזה על השבויים: "הסכמנו על מתווה - הכדור בידי ישראל"

יחיא סינוואר טען כי חמאס הסכים למתווה המצרי, לפיו יינתן לישראל מידע על האזרחים והחללים המוחזקים ברצועה בתמורה לשחרור אסירים. עוד הוסיף כי נחוץ פיוס עם הרשות הפלסטינית: "אשבור את הצוואר למי שיתנגד"

עריכת וידאו: ניר חן

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר אמר היום (חמישי) במפגש עם צעירים בעזה כי חמאס הסכים, עקרונית, למתווה המצרי העוסק בחללים ובאזרחים הישראלים המוחזקים ברצועה. "הסכמנו עם מצרים על מתווה לעסקת השבויים והכדור נמצא עכשיו אצל הכיבוש", אמר.

לפני כשבועיים דווח כי גורמים ביטחוניים במצרים הציעו לחמאס נוסחה לחילופי שבויים עם ישראל. בדיווח, שהובא מפי מקורות בקהיר, צוין כי המצרים הציעו לחמאס את חסותו של המודיעין המצרי לעסקה כדי לדלג על מחלקות שעלו בענייני האסירים במסגרת עסקת שליט בשנת 2011. גורמים מדיניים מסרו בתגובה לדברי סינוואר כי "בלשון המעטה זהו ניסיון ציני של חמאס לייצר מניפולציה".

העסקה שהוצעה כוללת העברה של 39 גופות פלסטינים בהם מחזיקה ישראל מאז צוק איתן, 19 מתוכן – פעילי חמאס. בתמורה חמאס יעביר לישראל פרטים אודות הישראלים הישראלים המוחזקים בעזה. לאחר מכן ישראל תשחרר את אסירי עסקת שליט שנעצרו לצד כניסה למשא ומתן "אמיתי ורציני" שיוביל לעסקת חילופי אסירים, שהצדדים יסכימו לה תוך מגעים לא ישירים בחסות מנגנוני המודיעין המצריים. בנוסף על פי הדיווח, המקורות ציינו עוד כי קיים סיכום ישראלי-מצרי במסגרתו התחייבה ישראל לכבד כל מסגרת למשא ומתן במידה ויושג הסכם עם חמאס.

עוד בנושא:
הפגישה האמיצה שעשויה לסלול את הדרך ליציבות ביטחונית מול חמאס
ממשל טראמפ תוקף את חמאס: "הגיע הזמן לשנות את המצב בעזה"
חמאס: מוכנים לפירוק הממשלה בעזה ולקיום בחירות כלליות

עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס
סינוואר/רויטרס

על הפיוס האפשרי עם הרשות הפלסטינית, אמר היום סינוואר: "אשבור את הצוואר של כל מי שנגד הפיוס, גם אם זה מחמאס וגם אם זה מפלג אחר". לדבריו, "ההחלטה לסיום הפילוג היא אסטרטגית. אין דרך חזרה ממנה. חובה עלינו לסיים אותו". כמו כן, טען כי מפקד גדודי עז א-דין אל-קסאם מוחמד דף, גם הוא בעד המהלך.

"על אנשי הרשות הפלסטינית לסיים את הפרק של תקופת הפילוג, ולפנות לעתיד, כדי לבנות תוכנית לאומית", המשיך. "חמאס תוותר ויתורים כואבים. כל וויתור יהיה יותר קשה מקודמו, על מנת להשיג את הפיוס. חמאס פירק את הוועדה המנהלת עוד לפני שאבו מאזן עלה לנאום באו"ם, כי הארגון מאמין שנשיא חזק הוא אינטרס לעם ולפלסטינים".

עוד באותו נושא

הצגה למצרים או פיוס אמיתי? ישראל נערכת להסכם של חמאס והרשות

לכתבה המלאה
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם, ספטמבר 2017. רויטרס
אבו מאןז באו"ם/רויטרס

דבריו של סינוואר מגיעים לאחר שקהיר זימנה לשיחות את בכירי חמאס ובהם סינוואר, מנהיג הארגון איסמעיל הנייה, בכיר הארגון מוסא אבו מרזוק, והבכיר הנוסף סלאח ערורי שהגיע מביירות. הרעיון המוביל היה פיוס שיכלול החזרת המימון תמורת חידוש ההשפעה של הרשות הפלסטינית ברצועת עזה. בימים אלה מחכים המצרים לתשובת אנשי חמאס לבקשה להסכמה להעביר את השליטה במעברי הגבול לרשות הפלסטינית, סמכויות בנושאים אזרחיים, והצבת כוחות ביטחון של הרשות לא רק בתוך הרצועה אלא לאורך הגבול הישראלי.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נערך לקראת הכרזת חמאס באמצעות כינוסים והתייעצויות שהוא מקיים בימים האחרונים ברמאללה עם ראשי הפתח, ראשי הוועד המנהל של אש"ף ובכירי הרשות הפלסטינית. אלו ניסיונות לרכז סביבו את הכוח הפוליטי ולשפר את מעמדו שנמצא תחת ביקורת מתמדת ברחוב הפלסטיני.

(עדכון ראשון: 16:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully