וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל לוחצת על מצרים להמשך בהפעלת מעבר רפיח

10.1.2019 / 10:25

העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי ישראל ביקשה ממצרים לוודא את המשך פעילות שער היציאה מעזה, מחשש להסלמה ביטחונית אחרי נסיגת נציגי הרשות. משלחת מצרית תיפגש בהמשך היום עם נציגי חמאס ברצועה כדי למנוע הידרדרות במצב הרצועה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ישראל העבירה בקשה למצרים על מנת שזו תוודא כי מעבר רפיח ימשיך לעבוד בשני הכיוונים - כך דווח הבוקר (חמישי) בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד". מקור מצרי דיווח כי מערכת הביטחון בישראל ביקשה ממצרים להבטיח את הפעלתו מחדש של המעבר מחשש להסלמה ביטחונית ועליית מדרגה בפיגועים נגד ישראל.

לדברי המקור, בישראל חוששים ש"חנק" הרצועה עלול להוביל את הפלגים הפלסטינים להפנות את זעם כלפי ישראל בחיפוש אחר מוצא מהמצב הקשה שאליו נקלעו. מקורות בקהיר חשפו כי הנהגת חמאס שוחחה עם בכירים במערכת הביטחון המצרית כדי למצוא פתרון למשבר מעבר רפיח, ובכדי למצוא דרכים שיאפשרו את המשך הפעלתו.

לקריאה נוספת:
לקראת הסלמה נוספת: חמאס חזר לתקצב את יחידות עפיפוני התבערה
בצל ההסלמה ברצועה: הכסף הקטארי לרצועת עזה לא יגיע השבוע
בתגובה לשיגור הבלונים: צה"ל תקף עמדות ברצועת עזה

איש חמאס במעבר רפיח - 7 ינואר 2019. רויטרס
מגעים להפעלת המעבר בשני הכיוונים. איש חמאס במעבר רפיח, אתמול/רויטרס

החשש מפני הסלמה נוספת ברצועת עזה מדאיג הן את המצרים והן את ישראל. משלחת ביטחונית מצרית צפויה להגיע היום לרצועה בניסיון למנוע הידרדרות, אחרי שמוקדם יותר השבוע פורסמה בשם הגוף שאחראי לכאורה להפגנות, קריאה לציבור הפלסטיני להשתתפות נרחבת בתהלוכות בקרבת הגדר ביום שישי הקרוב. את הקריאה פרסמה "הרשות הלאומית העליונה לתהלוכות השיבה ושבירת המצור", ובו נקראים תושבי הרצועה להשתתף בהמוניהם ב"יום השישי שבדבקותנו ישבור את המצור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
עצרת לציון 31 שנה להקמת חמאס בעיר עזה, 16 בדצמבר 2018. רויטרס
חשש מהתעצמות ההפגנות על גבול הרצועה/רויטרס

בשבועיים האחרונים ניכרה עלייה מחודשת במספר המפגינים ליד הגדר, וביום שישי נרשמה כבר עלייה ברף האלימות של ההפגנות הללו. בכמה מקומות ניסו פלסטינים לפרוץ את הגדר, יממה לאחר מכן שוגר טיסן נפץ מחובר לבלונים ובהמשך שוגרה רקטה לעבר ישראל. המהלך הזה מתפרש בישראל כניסיון לחמם מחדש את הגזרה מצד חמאס, לנוכח הכישלון המתמשך שלו בשינוי המציאות ברצועת עזה ובשל הישגיו המוגבלים.

בתוך כך, מקורות בעזה מדווחים כי חמאס נערך לחדש את שיגור בלוני התבערה וכן להשתמש בטכניקות שבהן נהג להשתמש בשבועות שקדמו להסכם עם ישראל על הכנסת הכסף הקטארי. לפני כשבוע נפגשו נציגים של חמאס עם ראשי "יחידת העפיפונים", וכן עם אותם אלה המכנים עצמם "יחידת הצמיגים", ו"יחידת ההונאה הלילית", שנוהגת לבצע פעולות שונות בקרבת הגבול בשעות הלילה, כמו הפגנות וניסיונות לפגוע בגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully