וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאנה: עיתונאי חוקר שחשף שחיתויות בכדורגל נרצח בבירה

אחמד חוסיין-סואלה נורה על ידי מתנקשים באקרה שהיו רכובים על אופנוע. חבר פרלמנט קרא לפגוע בו אחרי שסרט תיעודי חשף מעשי שחיתות בהתאחדות. האלימות נגד אנשי תקשורת במדינה המערב אפריקנית נדירה

הדגלים הלאומיים של גאנה יורדים לחצי התורן לכבוד מזכ"ל האום לשעבר, חתן פרס נובל לשלום באקרה, גאנה. רויטרס
הפעם האחרונה שבה נרצח עיתונאי במדינה הייתה 2015. דגלי גאנה/רויטרס

עיתונאי שחשף שחיתויות בכדורגל נרצח אתמול (רביעי) בבירת גאנה אחרי שפוליטיקאי מקומי קרא לנקום בו. לפי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, חמושים על אופנועים ירו שלוש פעמים באחמד חוסיין-סואלה בשעה 23:00. הוא היה עיתונאי חוקר בחברה "טייגר איי" וחשיפת השחיתות בכדורגל הובילה להרחקה לצמיתות של יו"ר התאחדות הכדורגל של גאנה.

רשת BBC אפריקה הכינה סרט תיעודי על הסקנדל בשנה שעברה אחרי שקיבלו גישה לחקירה שאותה הוביל העיתונאי אנאס ארמיאו אנאס, שעומד בראש החברה. לאחר שידור הסרט, חבר הפרלמנט קנדי אגיפונג פרסם תמונות של חוסיין-סואלה וקרא לנקום בו. "אם הוא יגיע לכאן, הכו אותו" אמר בסרטון "לא משנה מה יקרה, אני אשלם על זה". אחרי הרצח, אנאס, ראש "טייגר איי" אמר כי הוא לא יושתק.

אלימות נגד עיתונאים במדינה שבמערב אפריקה היא נדירה. לפי פדרציית העיתונאים הבינלאומית, הפעם האחרונה שבה נרצח עיתונאי במדינה הייתה ב-2015. בכל רחבי היבשת נרצחו שמונה עיתונאים ב-2017.
.
עוד ידיעות מהעולם
מטוסי קרב באוויר: סרביה מכינה קבלת פנים מלכותית לפוטין
מלחמת הכוכבים 2.0: צבא ארה"ב בוחן הצבת מערכות נגד טילים בחלל

  • עוד באותו נושא:
  • גאנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully