וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הכוכבים 2.0: צבא ארה"ב בוחן הצבת מערכות נגד טילים בחלל

דוח של הפנטגון שייחשף בהמשך היום יפציר בממשל לאשר מחקרים לקידום טכנולוגיות חדשות, כמו הצבת מערכות חיישנים בחלל, מול איום הטילים המתגבר. זאת בדומה ליוזמה של רייגן בזמן המלחמה הקרה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הפנטגון דורש לערוך מחקרים לפיתוח טכנולוגיות חדשות, כמו הצבת מערכת חיישנים בחלל, על מנת לאתר ולהשמיד טילים. בדוח, שצפוי להתפרסם בהמשך היום (חמישי), ייכתב כי על ארצות הברית לשדרג את תכנית ההגנה שלה מפני טילים.

הנשיא דונלד טראמפ, שהורה בשנה שעברה לצבא להקים זרוע שישית כדי להבטיח את "שליטת ארצות הברית בחלל", יחשוף את הדוח בעת ביקורו בפנטגון בהמשך היום. התכנית מזכירה את יוזמת "מלחמת הכוכבים" שגיבש הנשיא רונלד רייגן בשנות ה-80 מול האיום של ברית המועצות בשיגור טילים בין-יבשתיים, אך היא נזנחה ב-1993, בתום המלחמה הקרה.

לקריאה נוספת על איום הטילים
פוטין: נייצר בקלות טילים אם ארה"ב תפרוש מהסכם הגרעין
תחת עיניו הפקוחות של פוטין: רוסיה ביצעה ניסוי בטיל על-קולי

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג אוון, צופה בעוד ניסוי של שיגור טיל מוצלח 16 בספטמבר. רויטרס
"המפתח" נמצא בחלל. קים צופה בשיגור של טיל, ספטמבר 2017/רויטרס

גורם רשמי, שדיבר בעילום שם לפני חשיפת הדוח, אמר לכתבים כי החלל הוא "המפתח" להגנה מפני טילים של מדינות אויב. הוא הבהיר כי הצבא רק בוחן כיצד מערכת גלאים בחלל יכולה לעבוד, ושום החלטה בנושא לא התקבלה עוד. לאחרונה הוכרזו תוכניות להצבת מערכות הגנה נוספות באלסקה.

הדוח יפורסם ברקע דוח אחר שנחשף לפני כמה חודשים הזהיר כי ארצות הברית עומדת בפני אובדן היתרון הטכנולוגי שלה. בדוח נכתב כי "יש אתגרים דחופים שיש לטפל בהם במהירות אם ארצות הברית רוצה להימנע מנזק מתמשך לביטחון הלאומי שלה".

איומי הטילים הנשקפים לה מגיעים מכיוונן של סין, רוסיה, קוריאה הצפונית ואיראן. שתי הראשונות מפתחות טילים חדשים, שיש מי שסבור מהווים אתגר על העליונות הצבאית של ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully