וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גור כלבים ומטוסי קרב: פוטין התקבל בכבוד מלכים בסרביה

נשיא רוסיה הגיע למדינה הבלקנית השומרת על קשרים קרובים עם מוסקבה בזמן שהיא מנסה להצטרף לאיחוד האירופי. עשרות אלפים צפו בפוטין בזמן ביקורו בכנסייה הגדולה ביותר במדינה והוא העניק מסדר כבוד לנשיא ווצ'יץ', שמואשם בשלטון אוטוריטרי

טוויטר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין זכה היום (חמישי) לקבלת פנים מפוארת בסרביה, אחת מבעלות בריתה המרכזיות של מוסקבה באירופה. זאת בזמן שהמדינה הבלקנית פועלת להצטרף לאיחוד האירופי ומבקשת לשמור על יחסים טובים עם שני הצדדים.

האבטחה בבירה בלגרד הייתה כבדה בזמן הביקור הקצר של פוטין, בצל ההפגנות שהתקיימו בשבועות האחרונים נגד הנשיא אלכסנדר ווצ'יץ', שמואשם בשלטון אוטוריטרי. 7,000 שוטרים נפרסו בעיר ומטוסי קרב ליוו את מטוסו של פוטין, שלפני הגעתו האשים את מדינות המערב ב"ערעור היציבות" בבלקן. זאת בעקבות צירופה של מונטנגרו לנאט"ו ותמיכה בהסכם בין יוון למקדוניה על מנת שהאחרונה תחבור גם היא לארגוני המערב.

התושבים נדרשו שלא לצאת למרפסות בזמן שהשיירה של פוטין עברה במרכז העיר, אך עשרות אלפים בירכו את נשיא רוסיה בעת ביקורו בכנסיית סנט סאבה, הכנסייה האורתודוכסית הגדולה ביותר בסרביה. כחלק מקבלת הפנים המפוארת, נשיא סרביה העניק לעמיתו גור כלבים, בעוד שפוטין נתן לו אות כבוד רשמי.

לקריאה נוספת

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 15 בינואר 2019. רויטרס
מאשים את המערב בערעור יציבות הבלקן. פוטין, שלישי/רויטרס

חיזוק הקשרים של סרביה עם רוסיה בזמן המגעים עם האיחוד האירופי נועד לרצות את הבייס הלאומני-שמרני התומך בנשיא ווצ'יץ' ובמפלגתו. בין סרביה ורוסיה האורתודוכסיות יש קשרים היסטוריים ותרבותיים, כך ששמירה עליהם יכולה לחזק מהצד השני את קידום הנורמליזציה עם קוסובו על מנת להצטרף לגוש האירופי ולא להיראות כמי שנכנע לתכתיבי בריסל.

רוסיה, בזכות זכות הווטו שלה, מנעה הכרה רשמית בקוסובו בשל סירובה של סרביה. ואולם, האיחוד מתנה את הצטרפותה של בלגרד בנרמול היחסים עם השכנה, שהתפצלה ממנה אחרי מלחמה עקובה מדם בתחילת המאה. פוטין ו-ווצ'יץ' חתמו על שורה ארוכה של הסכמים לשיתוף פעולה, כולל בתחום האנרגיה והביטחון.

(עדכון ראשון: 10:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully