וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגשים בכנס באילת ובבית של חברים: פרטים חדשים על חקירת נוה

יו"ר לשכת עורכי הדין עומת בחקירתו הארוכה עם חלק מחומרי החקירה שנאספו נגדו. גורם במשטרה אמר כי מאז שהפכה החקירה לגלויה, חלה התקדמות. בנאום על רקע הפרשה תקפה שקד את חברות הכנסת מהשמאל שלדבריה "מנצלות את הפרשה האחרונה לקמפיין פוליטי אישי ומכוער"

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: תומר לוי

הפרשה המשפטית - עדכונים אחרונים

- נוה עומת במהלך חקירתו עם חלק מהחומרים שנאספו נגדו
- החוקרים סבורים כי נפגש עם שתי הנשים בכמה הזדמנויות
- גורם במשטרה: חלה התקדמות מאז שהפכה החקירה לגלויה
- שקד: "ח"כיות מהשמאל מנצלות את הפרשה לקמפיין פוליטי מכוער"

יו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה, עומת היום (חמישי) במהלך חקירתו עם חלק מחומרי החקירה שנאספו נגדו. בין היתר, סבורים החוקרים כי היו"ר, שהתפטר היום מתפקידו, ניהל מפגשים עם השופטת ועם אשת השופט בכמה הזדמנויות, כשחלקן היו בכנסי הלשכה באילת. במקרים אחרים נפגש נוה עם האישה בביתה ובבית חברים שהעמידו את הדירה עבור המפגשים. החוקרים ימשיכו לגבות עדויות מאנשי הוועדה למינוי שופטים. גורם במשטרה אמר כי מאז שהפכה החקירה לגלויה, חלה התקדמות, והתקבל מידע שמחזק את החשד כלפיו.

בתוך כך, שרת המשפטים איילת שקד אמרה היום כי "בימים האחרונים יש נגדי מתקפה משולחת רסן, שקרית ומסיתה, האשמות שווא ובדיות. אבל המתקפה המאכזבת מכולן היא המתקפה מצד ח"כיות מהשמאל". ב"סמינריון משפט עברי" של לשכת עורכי הדין בירושלים הוסיפה שקד כי מדובר ב"ח"כיות שעבדתי איתן בכנסת יום-יום, בצורה ישרה והגונה. הן מכירות אותי היטב. אנחנו חלוקות אידיאולוגית, אבל ראיתי בהן חברות לעבודה. כולן נשים, וזוהי האכזבה שלי. הן מנצלות את הפרשה האחרונה לקמפיין פוליטי אישי ומכוער".

עוד בוואלה! NEWS:
הפרשה המשפטית: יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה נחקר בלהב 433
הברית עם שקד והברחת בת הזוג בנתב"ג: עלייתו ונפילתו של אפי נוה
אחרי שהתגאתה במינוי השופטים, שקד חייבת לספק הסברים

אפי נוה בעת סיום חקירתו בלהב 433 17 בינואר 2019. מוטי מילרוד חדשות "הארץ", אתר רשמי
התקדמות בחקירה. נוה, היום/אתר רשמי, מוטי מילרוד חדשות "הארץ"

נאומה של שקד הגיע על רקע התפטרותו של נוה, שנעצר בחשד שפעל למינוי שופטת שלום שאיתה ניהל קשר אינטימי, וכן שפעל לקידומו של שופט שלום שאשתו מקורבת אליו מאוד, וככל הנראה גם איתה ניהל קשר אינטימי. שרת המשפטים הדגישה כי "הפרשות לא ירפו את ידיי. אני מתכוונת לכהן כשרת משפטים במשך ארבע שנים הבאות אם הציבור יבחר בי, עד שאשלים את המהפכה שהתחלתי".

מוקדם יותר היום הודיע נוה על התפטרותו מתפקיד יו"ר לשכת עורכי הדין. בהודעה מטעמו של נוה נמסר: "החלטתי לעשות כן הואיל והלשכה חשובה ויקרה לי עד מאוד. אינני רוצה שענייני האישי - שאני מניח יסתיים במהרה - יפגע בפעילותה החשובה של הלשכה. אני מודה לכל חבריי וידידיי על הדרך המשותפת שעברנו ומאחל הצלחה למי שיבוא במקומי".

נוה, שחשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים, נחקר יותר מעשר שעות בלהב 433. אתמול הוא שוחרר למעצר בית של שמונה ימים והורחק ממשרדו ומלשכת עורכי דין. בנוסף אליו, שתי החשודות הנוספות שנחקרו בפרשה, שופטת ועורכת דין - בת זוג של שופט בית משפט השלום שהיה מועמד לקידום, לא הובאו בפני שופט והן שוחררו לארבעה ימי מעצר בית.

"הניסיונות לזעוק שמאל לא יחפו על השחיתות"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה בתגובה לדברי שקד כי "מצער אך צפוי שבמקום להכות על חטא, לעשות חשבון נפש, ולהתנצל על חלקה בהאדרתו של אפי נוה ובהפקדת כוח בלתי מרוסן בידיו - עושה השרה שקד מה שהיא מיטיבה לעשות: תוקפת. אבל הכתם נשאר על הקיר והוא לא ימחה. גם הציפייה שלה מחברות כנסת נשים שלא לתקוף אותה רק בשל היותה אישה, מעידה על תפיסה משובשת של תפקידן של נשים בעולם האידיאולוגי והפוליטי".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, מסרה כי "הבכיינות של שקד והניסיונות לזעוק שמאל ושמאל לא יחפו על השחיתות. שוב מסתבר שהימין חדש אך השחיתות ישנה".

מיכל רוזין (מרצ) אמרה כי "איילת שקד בוחרת בטריק הראשון בספר של ביבי - הכה את השמאל, ובמקרה הזה את הנשים בשמאל. היא בורחת למקום פופוליסטי ונוח, אחרי שנחשף טיבו המפוקפק של השותף והחבר ל"מהפכה" במערכת המשפט".

איילת שקד בכנס לשכת עורי הדין במלון דן, ירושלים. רוני כנפו
"מתקפה משולחת רסן". שקד, היום/רוני כנפו

מוקדם יותר היום הגן שר החינוך נפתלי בנט על שקד, חברתו למפלגת "הימין החדש", בטענה ש"‏ביממה האחרונה ישנו גל מתקפות פוליטיות, קשות וארסיות" נגדה. לדברי בנט, "המתקפות הפוליטיות נגדה לא ירפו את ידה. המהפכה השיפוטית של איילת שקד לא תיעצר".

"אני מכיר את איילת שקד מזה שנים", אמר בנט. "כל פעולותיה היו כדין, מתוך נאמנות עמוקה לדבר אחד בלבד - טובת מדינת ישראל. אם חלילה נפל פגם אצל מי מחברי הוועדה למינוי שופטים, הרי שהדבר חמור ומהווה פגיעה בערכי טוהר המידות וניקיון הכפיים של מערכת המשפט".

בדבריה בוועידת ישראל לנשים ועסקים 2019 אמרה אתמול שקד כי "זה יום סוער עבורי כשרת משפטים וכאישה". שרת המשפטים הוסיפה כי היא ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות "סמוכות ובטוחות שמערכת אכיפת החוק תמצה את הפרשה ותגיע לחקר האמת. יש לקוות שהחקירה תושלם בהקדם כדי לשמור על מעמדה של הרשות השופטת, ואת אמון הציבור בה".

(עדכון ראשון: 17:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully