וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכיר בקוריאה הצפונית ייפגש השבוע עם טראמפ בארה"ב

יועצו הבכיר של קים ג'ונג און צפוי לנחות בסוף השבוע בוושינגטון, שם על פי הדיווחים ייפגש עם הנשיא ושר החוץ האמריקנים. גורמים מסרו כי הפגישה עשויה לאותת על עיתויה הקרוב של הפסגה השנייה בין מנהיגי שתי המדינות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

יועץ בכיר למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צפוי להיפגש השבוע בוושינגטון עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושר החוץ מייק פומפאו - כך דווח הלילה (חמישי) בסוכנות הידיעות "בלומברג". קים יונג צ'ול צפוי להגיע לוושינגטון ביום שישי, כחלק מהמשא ומתן בנושא תכנית פירוק מדינתו מנשק גרעיני. גורמים מסרו כי הפגישה עשויה לאותת על עיתויה הקרוב של הפסגה השנייה של מנהיגי שתי המדינות. דובר משרד החוץ האמריקני מסר בתגובה כי "אין פגישות להודיע עליהן".

פומפאו ובכירים נוספים אמרו בכמה הזדמנויות כי תתקיים פסגה שנייה, אך סירבו לנקוב במועד. בריאיון לרשת CBS ביום ראשון אמר שר החוץ כי שתי המדינות "דנות בפרטים". במקביל, בעיתון הדרום קוריאני "מונהוואה איבו" דווח לפני כשבועיים כי גורמים במחלקת המדינה בארצות הברית נפגשו לאחרונה פעמים רבות עם גורמים צפון קוריאניים בבירת וייטנאם ודנו בתכנון הפסגה השנייה בין שני המנהיגים.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: וייטנאם עשויה לארח את הפסגה השנייה בין טראמפ לבין קים
קים מאיים: נשנה מסלול בנוגע לפירוק מגרעין אם הסנקציות יימשכו
צפון קוריאה: נוותר על הגרעין רק אם ארה"ב תסיר את האיום מצדה

שליח קוריאה הצפונית קים יונג צ'ול בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 1 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ וקים יונג צ'ול בוושינגטון, יוני 2018 (צילום: רויטרס)/רויטרס

מעט מאוד התקדמות נרשמה מאז בין הצדדים, אך טראמפ ממשיך להביע אופטימיות לגבי הצלחת השיחות לפירוק הארסנל הגרעיני של פיונגיאנג. לפני שבועיים הוא אמר כי הוא צופה שההכרזה על מיקום הפסגה השנייה תקרה בקרוב. "הם רוצים להיפגש ואנחנו רוצים להיפגש ונראה מה קורה", אמר הנשיא. לדבריו, על אף שמתקיים "דיאלוג חיובי מאוד" בין הצדדים וקשר "לא ישיר" עם קים, הסנקציות ייאכפו עד שתירשם התקדמות.

בנאומו לרגל השנה החדשה, אמר קים כי הוא מוכן לפגוש את טראמפ בכל עת כדי להשיג את מטרתם המשותפת - פירוז חצי האי הקוריאני מגרעין. עם זאת, הרודן הזהיר כי הוא עשוי לחפש דרך אלטרנטיבית אם הסנקציות והלחץ שמפעילה ארצות הברית על ארצו יימשכו. גורמי מודיעין אמרו כי למרות הפסגה ההיסטורית ביוני, קוריאה הצפונית ממשיכה בפעילות הגרעין שלה, על אף שהיא לא שיגרה טילים או ערכה ניסויים זה יותר משנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully