וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: נוותר על הגרעין רק אם ארה"ב תסיר את האיום מצדה

פיונגיאנג הודיעה שלא תוותר באופן חד צדדי על הנשק הגרעיני, אלא אם ארצות הברית תסיר גם היא את האיום גרעיני שלה. הצהרה העלתה בספק גם את מהימנות הודעת ממשלת קוריאה הדרומית, הטוענת שמנהיג קוריאה הצפונית מעוניין לקיים מו"מ להסרת הגרעין

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קוריאה הצפונית הודיעה היום (חמישי) כי לעולם לא תוותר באופן חד צדדי על הנשק הגרעיני שלה, אלא אם כן ארצות הברית תסיר גם היא את האיום הגרעיני שלה. הודעה זו נמסרה בצל מבוי סתום במשא ומתן בין שתי המדינות.

ההצהרה, שנמסרה על ידי סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית, העלתה בספק גם את מהימנות הודעת ממשלת קוריאה הדרומית, הטוענת שמנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מעוניין לקיים משא ומתן כדי להסיר את הנשק הגרעיני שלו.

התגובה של פיונגיאנג יכולה להיות הוכחה לטענתם של מי שטענו שקים לעולם לא יתנדב לוותר על ארסנל שהוא רואה כאבטחה איתנה להישרדות, עבור מה שארצות הברית אולי תספק. ההצהרה רומזת כי בסופו של דבר, קוריאה הצפונית תדרוש מארצות הברית לסגת או להפחית באופן משמעותי את 28,500 החיילים האמריקנים המוצבים בקוריאה הצפונית, נקודה משמעותית בהסכם פירוק הנשק.

לקריאה נוספת:
הלוויין חושף: צפון קוריאה מפתחת בסיס סודי של טילים ארוכי טווח
טראמפ לנשיא דרום קוריאה: "תגיד לקים שאני אוהב אותו"

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
קוריאה הצפוני מציגה שיגור טיל ליפן ב-2017/רויטרס

קים ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגשו ב-12 ביוני בסינגפור, שם הסכימו על מטרה מעורפלת ל"פירוק גרעיני שלם" של פיונגיאנג, ללא פירוט מתי וכיצד זה יעשה. המנהיגים מנסים לגבש פגישה נוספת בשנה הבאה.

בתחילת החודש, פורסם ב-CNN כי צילומי לוויין חדשים מראים שקוריאה הצפונית הרחיבה באופן משמעותי בסיס טילים לטווח ארוך, במה שנראה כמו עדות נוספת למבוי הסתום במגעים בין וושינגטון ופיונגיאנג על פירוז חצי האי הקוריאני. לפי הדיווח, בסיס הטילים יאוניג'ו-דונג, הממוקם בתוך שטח הררי, נותר על כנו וממשיך להתרחב. מומחים לקוריאה הצפונית אמרו לתחנה כי עשרה קילומטרים מהמתקן מוקם מתקן נוסף שעל קיומו לא היה ידוע עד כה, והוא נראה כמו בסיס טילים נוסף. לא ברור אם מדובר בשני בסיסים נפרדים או שהמתחם החדש והחשאי שייך לבסיס.

פיונגיאנג בנתה מתקן תת-קרקעי גדול במיוחד בשנת 2017, ומהתמונות עולה כי הבנייה באתר עדיין נמשכת נכון לאוגוסט 2018, חודשיים לאחר הפסגה ההיסטורית בין טראמפ לקים בסינגפור. עוד אמרו מומחים כי המיקום של האתר יכול להצביע על כך שמדובר במתקן לטילים לטווח רחוק, כולל כאלו שיכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים ולהגיע לארצות הברית.

עוד באותו נושא

פרחים במקום טילים: צפון קוריאה ציינה 70 שנה להקמתה במצעד מפויס

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ וקים בפגישתם בסינגפור, ביוני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully