וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לנשיא דרום קוריאה: "תגיד לקים שאני אוהב אותו"

מון ג'ה-אין אמר לכתבים יום לאחר פגישתו עם הנשיא האמריקני כי זה ביקש ממנו להעביר את המסר למנהיג קוריאה הצפונית: "לנשיא טראמפ יש דעות חיוביות מאוד על היושב-ראש קים. לכן, הוא ביקש ממני לומר לקים שהוא מעוניין לקיים את יתרת ההסכמות ביניהם"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין סיפר אמש (ראשון) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר לו כי יש לו "השקפה ידידותית מאוד" על מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, וכי הוא מעוניין שקים ידע שהוא מחבב אותו וימלא אחר בקשותיו בתמורה לפירוק פיונגיאנג מנשק גרעיני. את הדברים אמר מון לכתבים בדרכו לביקור נשיאותי בניו זילנד, יום לאחר שנפגש עם הנשיא האמריקני בפסגת ה-G-20 בארגנטינה.

לדברי מון, טראמפ ביקש ממנו להעביר את המסר החיובי לקים. "המסר הוא שלנשיא טראמפ יש דעות חיוביות מאוד על היושב-ראש קים, והוא מחבב אותו. לכן, הוא ביקש ממני לומר לקים שהוא מעוניין לקיים את יתרת ההסכמות ביניהם ולמלא אחר בקשותיו", אמר.

עוד סיפורים מהעולם בוואלה! NEWS:
הכסף הסיני בפנים, ההומואים בחוץ: ה"בולדוזר" שמשנה את טנזניה
בן סלמאן לא הוקע, טראמפ רשם הישג: 20 מנהיגים, 20 אינטרסים
הוכו ברובים ובגדיהן נגנבו: אונס המוני של יותר ממאה נשים בדרום סודאן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
קים וטראמפ בפסגה בסינגפור, יוני 2018/רויטרס

מון הוסיף כי פגישתם השנייה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג אונג היא קריטית למשא ומתן על פירוק חצי האי מגרעין. לדבריו, הוא וטראמפ הסכימו ביניהם כי לביקור המתוכנן של קים בקוריאה הדרומית ימלא תפקיד "חיובי מאוד" בתהליך הדיפלומטי, אם כי מון הוסיף לא ברור אם קים אכן יגיע לסיאול עד לסוף השנה.

טראמפ, שנפגש עם קים בסינגפור בחודש יוני האחרון, אמר בשבת כי ככל הנראה השניים ייפגשו שוב בינואר או בפברואר, כאשר שלושה אתרים אפשריים נבחנים על ידי מארגני הפסגה. "אנחנו מסתדרים טוב מאוד, יד לנו מערכת יחסים טובה", אמר אז טראמפ לכתבים על המטוס הנשיאותי, והוסיף כי הוא מתכוון בשלב מסוים גם להזמין את קים לארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully