וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכו ברובים ובגדיהן נגנבו: אונס המוני של יותר ממאה נשים בדרום סודאן

חמושים תקפו קבוצה גדולה של נשים, בהן גם ילדות בנות עשר, נשים הרות ומבוגרות, וגנבו את כרטיסי חלוקת המזון שלהן בנוסף לתקיפתן המינית. למרות הסכם השלום בין הממשלה למורדים, לא ברור אם הוא יוביל לסיום המלחמה האכזרית

אנשים חוזרים מציד לעיר אקובו, אחד המעוזים האחרונים של המורדים בדרום סודאן לצורך מכירה בשוק 24 בינואר 2018. AP
אנשים חוזרים מציד לעיר אקובו, אחד המעוזים האחרונים של המורדים בדרום סודאן לצורך מכירה בשוק 24 בינואר 2018/AP

חמושים אנסו, הכו ושדדו יותר ממאה נשים ונערות בצפונה של דרום סודאן במשך עשרה ימים בחודש שעבר - כך מסר ארגון הרופאים ללא גבולות (MSF). דרום סודאן, המדינה הצעירה ביותר בעולם, שרויה במלחמת אזרחים מאז שנת 2013 ואוכלוסייתה האזרחית משלמת מחיר כבד. נשיא דרום סודאן, סאלבה קייר, חתם על הסכם שלום עם מנהיגי המורדים בספטמבר, אך עדיין לא ברור אם ההסכם יחזיק מעמד.

המלחמה גרמה לעקירתם של כמעט ארבעה מיליון איש מבתיהם, על פי נתוני האו"ם, לצד רעב ואלימות. "נשים ונערות הגיעו למרפאה של הארגון בבנטיו בהמוניהן בשבוע האחרון לאחר ששרדו מקרים מחרידים של אלימות מינית", אמרה רות' אוקלו, מיילדת של הארגון במדינה. "היו ילדות בנות פחות מאשר ואחרות הן נשים מבוגרות בנות יותר מ-65. לא פסחו אפילו על נשים הרות מההתקפות אכזריות כאלה".

"טיפלנו ב-104 ניצולות מאלימות מינית ומגדרית בעשרת החודשים הראשונים של השנה, ובשבוע האחרון בלבד עזרו ל -125 ניצולות". בנוסף לאונס שלהן, הוכו הנשים במקלות ובקתות רובים. התוקפים גם גנבו את הבגדים, הנעליים וכל דבר בעל ערך והרסו כרטיסי מזון הדרושים לקבלת סיוע. ההתקפות אירעו בזמן שאנשים רבים במחוז מנסים להשיג מזון. נשים הולכות בקבוצות למען הגנתן, אך הן נאלצות להתמודד עם קבוצות גדולות יותר של תוקפים.

ראש כוח שמירת השלום של דרום סודאן קרא ביום רביעי לסיום קמפיין האלימות נגד נשים כחלק מהמאבק העולמי בתופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully