וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיי אחרי הצבעת אי-האמון: מאוכזבת, אך דלתי נשארת פתוחה

הלייבור שבאופוזיציה רצו להפיל את הממשלה השמרנית אחרי כישלונה של ראשת הממשלה להעביר את הסכם הברקזיט, אך היא שרדה עם 325 שהביעו את אמונם בממשלה. במסיבת עיתונאים פנתה מיי לחבריה לפרלמנט והפצירה בהם כי "עכשיו זה הזמן להניח את האינטרסים האישיים בצד"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה אמש (רביעי) במסיבת עיתונאים לאחר ששרדה את הצבעת אי האמון, כי היא "מאוכזבת מכך שמנהיג הלייבור לא בחר לקחת חלק (בגיבוש גישה חדשה לברקזיט), אך דלתי נשארת פתוחה". מיי פנתה לחבריה לפרלמנט והוסיפה כי "עכשיו זה הזמן להניח את האינטרסים האישיים בצד", במטרה להגיע לפתרון לקראת עזיבת האיחוד האירופי.

"אני מבינה כי 24 השעות האחרונות ערערו את הציבור", הוסיפה ראשת הממשלה. "אני מאמינה כי מחובתי להעביר את הסכם הברקזיט, ובכוונתי לעשות זאת. יש כעת אפשרות למצוא את הדרך לקדם את הברקזיט".

ברוב של 325 מול 306 מצביעים, שהביעו את אמונם בממשלה, שרדה מיי את הצבעת האי-אמון שהתקיימה בפרלמנט. כעת, תיאלץ להביא לשולחן תכנית ברקזיט חדשה. את ההצבעה קידמה האופוזיציה בראשות הלייבור, נגד ראשת הממשלה, יממה אחרי הפסדה המהדהד בהצבעה על הסכם הברקזיט. עם זאת, חרף ההפסד הגדול של מנהיגת השמרנים, המהלך לא צלח.

לקריאה נוספת בנושא
בדרך לעתיד מעורפל - מיי נכנסה מושפלת לדפי ההיסטוריה של בריטניה
תבוסה קשה למיי: הפרלמנט הבריטי דחה את הסכם הברקזיט
מיי במאמץ נואש לפני ההצבעה מחר: ברקזיט בסכנה אם ההסכם יידחה

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי במסיבת עיתונאים אחרי ששרדה את הצבעת אי האמון, 17 בינואר 2019. רויטרס
מיי, אמש/רויטרס

המתנגדים ממפלגתה להסכם שגיבשה עם האיחוד האירופי, בראשם שר החוץ לשעבר בוריס ג'ונסון, הודיעו כי יגבו את הממשלה כדי שמיי תוכל לגבש הסכם חדש עם בריסל. גם המפלגה הצפון אירית (DUP), שעל עשרת חבריה נשענת ממשלתה של מיי, הודיעה כי תגבה את ראשת הממשלה.

בתרחיש הלא סביר שבו יצליח ג'רמי קורבין להפיל את הממשלה, יוקצו 14 ימים להרכבת ממשלה חדשה. אם לא תוקם כזו, יתקיימו בחירות חדשות. מנהיג הלייבור משוכנע שהוא יזכה בבחירות כלליות והבטיח לשוב לבריסל כדי לשאת ולתת על הסכם טוב יותר מזה שגיבשה מיי. עם תחילת הדיון, כינה קורבין את ממשלתה של מיי "ממשלת זומבים" שאינה יכולה לשלוט עוד.

עוד באותו נושא

פרישה סוערת, ניצחון של קורבין או משאל נוסף: כל תרחישי הברקזיט

לכתבה המלאה
מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין בהצבעה על הסכם ברקזיט בפרלמנט של בריטניה, 15 בינואר 2019. רויטרס
מנהיג האופוזיציה קורבין בהצבעה על הסכם הברקזיט, אתמול/רויטרס

ללא דחייה מוסכמת על ידי שני הצדדים, בריטניה תעזוב את האיחוד ב-29 במרץ, עם הסכם או בלעדיו. ללא הסכמת הפרלמנט, ברירת המחדל היא עזיבה ללא הסכם, שרבים חוששים שיוביל לכאוס ולמחסור במוצרי יסוד. מיי אמרה כי הארכת סעיף 50, שהפעיל את מנגנון העזיבה, למען קיום בחירות חדשות תוביל "לדחיית הברקזיט למשך זמן לא ידוע".

היא אמרה בתחילת הדיון כי מאחר שהפרלמנט העמיד את שאלת החברות באיחוד למשאל עם ב-2016, עליו "לסיים את העבודה". מיי אמרה כי בחירות כלליות, שאמורות להתקיים ב-2022, "יעמיקו את הפילוג בזמן שאנו זקוקים לאחדות. זה יוביל לכאוס כשאנו זקוקים לוודאות".

(עדכון ראשון: 17:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully