וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למען עתיד טוב יותר: זוכי טקס פרסי היזמות והחדשנות הישראלי

16.1.2019 / 19:28

במסגרת מיזם "Global Impact Awards" מטעם ארגון הפיתוח הבינלאומי בישראל ווואלה! NEWS, יתקיים טקס הענקת פרסים, במעמד נשיא המדינה ריבלין, למי שעומד בראש המיזמים המשפיעים ביותר על חיינו בעולם המתפתח. הצצה לעולם החדשנות בישראל ועל האנשים שועמידם מאחוריהם

LIVE

ארבעה חודשים לאחר שנורתה יריית הפתיחה של מיזם החדשנות "Global Impact Awards" של וואלה! NEWS והאגודה לפיתוח בינלאומי "סיד ישראל", הערב (רביעי) בשעה 18:30 במוזיאון תל-אביב יוענקו אותות ופרסים למיזמים המצטיינים, בטקס חגיגי במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין ובהנחיית אנשי התקשורת אורלי וילנאי וגיא מרוז.

המיזם המשותף מעניק לציבור הישראלי הצצה לעולם החדשנות המתפתח ומראה כיצד מתנדבים, חוקרים, חברות מסחריות, ארגוני חברה אזרחיות וסטארט-אפים פועלים בשטח ומשנים את חיינו. בה בעת, בזכות עשייה זו, תורמים המיזמים לכלכלה הישראלית ולמאמץ הדיפלומטי-לאומי.

עוד בוואלה! NEWS:
הפרשה המשפטית החמורה: חשד לשוחד מיני בתמורה למינוי למשרת שופט
ברקע הפרשה המשפטית: אפי נוה צפוי להודיע על התפטרותו
פרישה סוערת, ניצחון של קורבין או משאל נוסף: כל תרחישי הברקזיט

ד"ר גורג'ט בנט - מייסדת ארגון MFA

אירוע ההוקרה לזוכי המיזם המשותף של וואלה!NEWS וסיד ישראל (ד"ר גורג'ט בנט). אתר רשמי
אירוע ההוקרה לזוכי המיזם המשותף של וואלה!NEWS וסיד ישראל (ד"ר גורג'ט בנט)/אתר רשמי

ד"ר בנט ייסדה ב- 2013 את ארגון MFA, אשר גדל להיות הארגון האמריקאי הבין-דתי המוביל בסיוע במשבר הפליטים הסוריים. תחת ידיה צמח MFA לרשת של כמאה ארגונים העוסקים בהעלאת מודעות למשבר, תמיכה בקורבנות המלחמה בסוריה, פיתוח חומרי הסברה והענקת סיוע הומניטארי ישיר לפליטים בתוך סוריה, תוך שיתוף פעולה הדוק עם ישראל וצה"ל.

בשנתיים האחרונות העביר MFA 120 מיליון דולר לשם סיוע חומרי לנמלי ישראל, אשר הועבר על ידי צה"ל לרמת הגולן ומשם לידיהם של ארגונים ועמותות הפועלים בדרום סוריה. מאמץ זה כלל הקמת מרפאות, בתי חולים ואף מחלקת יולדות, כמו גם הקמת מאפיית פיתות עצומה ואספקת קמח סדירה אליה. בנוסף, MFA הגיע ל- 11,000 איש בתדרוכים ואירועים שונים, רובם במעורבות ישירה של ד"ר בנט עצמה. בנט, אשר ניצלה כילדה מתופת השואה כפליטה בעצמה, יושבת בוועד המנהל של ועדת ההצלה הבינלאומית, הקימה את מרכז טננבאום להבנה בין-דתית, ועומדת בראש ה- JFN.

עוד באותו נושא

משנים חיים בעולם המתפתח: זוכי מיזם וואלה! NEWS וסיד ישראל

לכתבה המלאה

ז'אן-קלוד נקוליקיימפורה - ראש ה- ASYZ כפר הנוער אגאהוזו-שלום

אירוע ההוקרה לזוכי המיזם המשותף של וואלה!NEWS וסיד ישראל (ז'אן-קלוד נקוליקיימפורה). אתר רשמי
אירוע ההוקרה לזוכי המיזם המשותף של וואלה!NEWS וסיד ישראל (ז'אן-קלוד נקוליקיימפורה)/אתר רשמי

ז'אן-קלוד הוא ראש ה-ASYZ , כפר הנוער אגאהוזו-שלום: קהילת לומדים הוליסטית ברואנדה, המבוססת על מודל ימין אורד הישראלי. ASYZ הוקם ב-2007 בתגובה למשבר היתומים לאחר רצח העם ברואנדה. ז'אן-קלוד מונה למנהל הכפר ב-2011 , וקודם לעמדת המנכ"ל בשנת 2015. בהנהגתו הפך ASYZ לבית ומקור לחינוך איכותי עבור יותר מ-500 בני נוער רואנדים במצבי סיכון בשנה, אשר משפיע על חייהם של יותר מ-1,200 צעירים הסובבים אותו. נכון ל- 2018 , 80% מבוגרים הכפר נרשמו או סיימו תכניות השכלה גבוהה. ASYZ נמצא בשיתוף פעולה הדוק עם הג'וינט (JDC) ומארח באופן תדיר מתנדבים יהודים. בנוסף, הכפר הוא בסיסו של השדה סולארי שנבנה על ידי חברת Energiya Global הישראלית, המספקת אנרגיה ירוקה ברואנדה. אף שאינו יהודי, הוא חש מחויב באופן עמוק לקשר עם ישראל ועם יהודי התפוצות. לפני הגעתו לכפר, עבד ז'אן-קלוד במשרד נשיא רואנדה, ייסד את XLcom סוכנות המספקת שירותי תקשורת לבנק הפיתוח של אפריקה, ועבד כמנהל בחברת Saatchi.

הזוכה בקטגוריית אישים שתרמו רבות לחברה - פרופסור שמואל פוהורילס

אירוע ההוקרה לזוכי המיזם המשותף של וואלה!NEWS וסיד ישראל (פרופסור שמואל פוהורילס). אתר רשמי
אירוע ההוקרה לזוכי המיזם המשותף של וואלה!NEWS וסיד ישראל (פרופסור שמואל פוהורילס)/אתר רשמי

פרופסור פוהורילס פעיל בתחום החקלאות במדינות העולם המתפתח כ-60 שנה. לתפיסתו, חקלאות היא ענף בונה שלום התורם לקידום יחסים בין מדינות. קצרה היריעה מלהכיל את כל מעשיו בקרב ארצות ערב, מדינות דרום מזרח-אסיה ואפריקה, מדינות דרום ומרכז אמריקה והרפובליקות של ברית המועצות לשעבר. נראה שאין פינה נידחת ככל שתהיה שפרופ' פוהורילס לא נתן את דעתו וניסיונו בה. פוהורילס היה מהגורמים המרכזיים בנורמליזציה עם מצרים, עמד בראש משלחת כלכלית חשאית לסין טרום כינון היחסים הדיפלומטיים, פעל לייעול הגידולים באיראן, כשליחם של ארגונים ומוסדות רבים דוגמת ממשלת ישראל, האו"ם, הבנק העולמי, אוניברסיטאות בארץ ובעולם, וממשלות מקומיות. פרופ' פוהורילס הוא אביהן של תכניות פיתוח ומחקר רבות, הוא עומד מאחורי מיזמים ופרויקטים עצומים בהיקפם בתחומי החקלאות, מים, גנטיקה, ביוטכנולוגיה וננוטכנולוגיה, גיבש במהלך השנים אסטרטגיות ארוכות טווח ורפורמות למדינות שלמות בנושאי פיתוח הכפר, ביטחון תזונתי, תכנון חקלאי ואגרו-תעשייה.

כינוס מיוחד שיזמה האגודה לפיתוח בינלאומי – סיד ישראל התקיים בכנסת ב- 23 לינואר השנה
במטרה לקדם אסטרטגיה ממשלתית בתחום האימפקט הבינלאומי. בנימין לפיד, מערכת וואלה! NEWS
כינוס האגודה לפיתוח בינלאומי בינואר השנה. כנסת ישראל/מערכת וואלה! NEWS, בנימין לפיד
במהלך ביקור נשיא המדינה באתיופיה התקיים כנס ייחודי תחת הכותרת 
Impact for good שהתקיים בשיתוף פעולה בין בית הנשיא לאגודה לפיתוח בינלאומי – סיד ישראל 
בתמונה הנשיא ומנכ"ל האגודה לפיתוח בינלאומי סיד ישראל, אלון בר
ונשיא המדינה מברך את באי הכנס. מרק ניימן לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
הנשיא ריבלין ומנכ"ל האגודה לפיתוח בינלאומי "סיד ישראל"/מערכת וואלה! NEWS, מרק ניימן לע"מ

אלון בר, מנכ"ל האגודה לפיתוח בינלאומי - SID ישראל, בירך על המיזם. "מהלכים אלו, מתבססים על עקרון מהותי בהעמקת האימפקט בעולם המתפתח - שיתוף פעולה חוצה מגזרים. ארגוני חברה אזרחית יודעים לפעול בגמישות וביעילות, והם בעלי ניסיון עשיר במדינות מתפתחות ויכולים לפתוח את הדלת להרחבת הפעילות הישראלית באותה מדינה", אמר. "שיתוף פעולה כזה יכול ליצור אימפקט חיובי משמעותי על הסביבה והחברה, לצד קידום יצוא משמעותי של חברות ישראליות. בהתאם לתפיסה זו ומתוך רצון לשתף את הציבור הישראלי בפוטנציאל האדיר שיש לישראל ביציצירת 'אימפקט' חיובי בעולם המתפתח, הובילה SID ישראל להשקתו של מיזם "Global Impact Awards " בשיתוף עם וואלה NEWS !ששיאו באירוע גאלה במעמד נשיא המדינה, בו יוענקו אותות הוקרה למיזמים ישראליים ולאנשי מפתח שמשפיעים לטובה בעולם המתפתח. אירוע זה יאפשר לציבור הרחב הצצה לאופן בו מתנדבים, חברות מסחריות וארגוני חברה אזרחית הפועלים בשטח ומשנים חיים, ובה בעת, בזכות העשייה הזו, תורמים לכלכלה הישראלית ולמאמץ הדיפלומטי הלאומי".

(עדכון ראשון 15:54)

מיזם - "GIVINGWAY" של אורית שטראוס, זוכה בפרס סיד. סיד,
מיזם GivingAway של אורית שטראוס, זוכה בפרס סיד/סיד
חברת תה"ל (תכנון המים לישראל בע"מ) זוכה בפרס סיד. סיד,
חברת תה''ל/סיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully