וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע הכללי המיועד בארה"ב על חקירת מולר: "לא אפעל באופן שגוי"

16.1.2019 / 2:26

בשימוע לפני כניסתו לתפקיד הבטיח מחליפו של סשנז להגן על חקירת ההתערבות הרוסית מלחצים פוליטיים, ושלל את הטענה שהחוקר המיוחד יהיה מעורב ב"ציד מכשפות". לקראת הגשת הדוח הסופי של החקירה אמר בר כי "חשוב מאוד שהקונגרס והציבור יידעו את תוצאותיה"

צילום: רויטרס

"אני לא אעשה שום דבר שאני חושב שהוא שגוי, ואף אחד לא יגרום לי לעשות משהו שאני חושב שהוא שגוי" - כך אמר אמש (שלישי). בר התייצב בפני ועדת המשפט של הסנאט לשימוע טרם ההצבעה על מינויו, ומרבית השאלות שהוצגו בפניו עסקו בעבודת החוקר המיוחד, רוברט מולר, שצפוי להציג בקרוב את הדוח הסופי שלו בנוגע להתערבות רוסיה בבחירות.

"אני לא חושב שמולר יהיה מעורב בציד מכשפות", אמר בר, בתשובה לשאלה על אמירותיו התכופות של הנשיא כי החקירה היא ציד מכשפות המופנה נגדו. "זה חשוב וחיוני שמולר יסיים את החקירה שלו".

עוד בוואלה! NEWS:
מתעלה מעל כל ספר ריגול: כשנשיא ארה"ב עלול להיות סוכן של מעצמה זרה
דיווח: "טראמפ פעל בנמרצות להסתיר את פרטי שיחותיו עם פוטין"
דיווח: ה-FBI חשד שטראמפ פועל לטובת רוסיה

וויליאם בר המועמד לתפקיד שר המשפטים בשימוע בפני הסנאט ב-15 בינואר 2019. רויטרס
הבטיח לפעול כשורה. בר בשימוע, אתמול/רויטרס

בר, עורך דין בכיר בן 68 כבר כיהן כתובע הכללי בעבר, בין השנים 1991 ל-1993, תחת הממשל של ג'ורג' בוש האב. הוא יחליף בתפקידו את ג'ף סשנז, שפוטר מתפקידו על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שזעם על כך שהתובע הכללי לשעבר פסל את עצמו מטיפול בחקירת ההתערבות הרוסית.

בשימוע אמש, הצדיק בר את התנהלותו של קודמו בתפקיד ואמר כי הוא צדק כשפסל את עצמו מטיפול בחקירה, וכי "לא יעלה על הדעת שפיטורי מולר יהיו מוצדקים". הוא הבהיר כי הוא מאמין ש"לא יכול להיות דבר מסוכן יותר מאשר התערבות פוליטית" בעבודת החוקר המיוחד, והבהיר: "אני מאמין שהרוסים התערבו בבחירות וצריך להגיע לשורש העניין, אני אהיה בעד שקיפות, לא ארשה התערבות בעבודת החוקר המיוחד". בר אמר עוד כי לא ירשה התערבות בעבודת החוקר המיוחד, וכי הוא מאמין שמולר ינהג בהגינות כלפי הנשיא.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
דונלד טראמפ בנאומו מהבית הלבן - 9/1. רויטרס, רויטרס
פיטר את סשנז. טראמפ/רויטרס, רויטרס

למרות התשובות החדות של המועמד לתפקיד התובע הכללי, שהעניק למעשה גיבוי מלא לחקירה המתנהלת בעניינו של טראמפ, הוא הותיר מרחב מסוים של עמימות בנוגע להיבט אחד של החקירה, והוא השאלה האם להפוך את הדוח של מולר לפומבי. הוא אמר כי "חשוב מאוד שהקונגרס והציבור יידעו את תוצאות החקירה", והבטיח כי יהפוך כמה שיותר מידע לפומבי, אך לא התחייב שהממצאים יתפרסמו במלואם בכל מקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully