וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות ביחסים עם מצרים: השר שטייניץ בביקור נדיר בקהיר

שר האנרגיה השתתף בפורום גז טבעי אזורי ראשון מסוגו לצדם של שרי האנרגיה של יוון, קפריסין ירדן והרשות הפלסטינית וקיים פגישות מדיניות. מדובר בהוכחה "למשמעות הגיאופוליטית והמדינית" של פיתוח מאגרי הגז הטבעי מול חופי ישראל, אמר

שר האנרגיה יובל שטייניץ נפגש במצרים עם שר האנרגיה המצרי טארק אל מולה בפורום הגז הטבעי האזורי הראשון בקהיר 14 ינואר 2019. ללא, אתר רשמי
השר שטיניץ בקהיר/אתר רשמי, ללא

התחממות ביחסים עם מצרים: שר האנרגיה, יובל שטייניץ, ערך היום (שני) ביקור ממלכתי נדיר בקהיר, בהמשך למגמת ההתקרבות בין המדינות בשנים האחרונות. שטייניץ השתתף בפורום גז טבעי אזורי ראשון מסוגו לצדם של שרי האנרגיה של יוון, קפריסין, ירדן, הרשות הפלסטינית ונציגים מאיטליה וקיים בשולי הפורום פגישות מדיניות. לדבריו, מדובר בהוכחה ל"משמעות הגיאופוליטית והמדינית" של פיתוח מאגרי הגז הטבעי מול חופי ישראל.

פורום האנרגיה האזורי, הושק בחסותו של נשיא מצרים א-סיסי לראשונה בקהיר. זאת במטרה להפוך אותו למפגש שנתי שיתמקד בשיתופי פעולה אזוריים בתחום הגז הטבעי. בהמשך הכוונה היא לצרף מדינות נוספות, גורמים מקצועיים רלוונטיים ונציגי חברות אנרגיה מהסקטור הפרטי. השר שטייניץ, אליו התלוו מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, והממונה על הנפט ומנהל מינהל אוצרות טבע, יוסי וירצבורגר, קיים במהלך הביקור פגישה בילטרלית עם שר האנרגיה המצרי, טארק אל מולה. השניים דנו בהגברת שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה בין ישראל למצרים, כולל שיתוף פעולה בתחום ייצוא הגז מישראל וממצרים לאירופה.

עוד בוואלה! NEWS:
המחדל בנחל, חשיפת הכוח המיוחד: הצרות של כוכבי ביחידות המובחרות
התצלומים חושפים: איראן מתכוננת לשיגור שני לוויינים לחלל
פומפאו נאם בקהיר נגד אובמה: עלינו להתעמת עם איראן ולא לקיים עמה יחסים

"התועלת מפיתוח מאגרי הגז היא לא רק כלכלית וסביבתית"

שטייניץ, שכבר הוזמן לביקור נוסף במצרים במאי הקרוב, שבמהלכו צפויה הכרזה על הקמת ארגון גז טבעי ים תיכוני בהשתתפות ישראל, מצרים, איטליה, יוון, קפריסין, ירדן והרש"פ, הודה למקבילו על ההזמנה לביקור ואמר שמדובר ב"הוכחה נוספת לכך שהתועלת מפיתוח מאגרי הגז היא לא רק כלכלית וסביבתית, אלא גם בעלת משמעות גיאופוליטית ומדינית. למעשה, מדובר בשיתוף הפעולה הכלכלי המשמעותי ביותר בין מצרים לישראל מאז החתימה על הסכם השלום בין המדינות".

ביקורו של שטייניץ - שהוזמן על ידי מקבילו שר האנרגיה המצרי להשתתף בכנס - מצטרף לביקורה של השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, שביקרה בקהיר בנובמבר 2017 והשתתפה בוועידה אזורית לקידום שוויון מגדרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully