וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איש של אנשים": פרידה מהרמטכ"ל גדי איזנקוט בקריה

13.1.2019 / 22:10

הרמטכ"ל היוצא נפרד מתפקידו באירוע בבסיס הקריה בתל אביב בהשתתפות ראש הממשלה ונשיא המדינה. לטקס הגיעו בין היתר בכירים, רמטכ"לים לשעבר ופוליטיקאים. ריבלין: "היית האדם הנכון במקום הנכון". נתניהו: "הבטחנו מענה נגד כל איום וכל זירה"

צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

טקס פרידה מהרמטכ"ל איזנקוט - עדכונים אחרונים:

-איזנקוט יסיים את תפקידו בתום ארבע שנים ובמקומו ימונה אלוף אביב כוכבי
-בכירים, בהם פוליטיקאים ורמטכ"לים לשעבר, הגיעו להיפרד
-ריבלין לאיזנקוט: "לימדת אותנו מצביאות שקולה ואחראית"
-נתניהו: "פעלנו לסכל איומים על ישראל"
-איזנקוט: "מודה על הזכות לשרת ליד אנשים כמוכם"

הרמטכ"ל גדי איזנקוט נפרד היום (ראשון) מתפקידו בטקס שהתקיים בבסיס הקריה בתל אביב בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין. בין היתר הגיעו להיפרד הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ וגבי אשכנזי, שר הביטחון לשעבר משה יעלון, המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, ראש השב"כ נדב ארגמן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בנוסף אליהם, הגיעו לטקס גם השר ישראל כץ, חברי הכנסת ציפי לבני, יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג ודובר צה"ל לשעבר אבי בניהו. זאת, בנוסף להופעה של הזמר שלמה ארצי.

"40 שנים עברו מאז שהתחלתי את דרכי הצבאית כלוחם בחטיבת גולני", אמר איזנקוט בנאומו. "שם נחשפתי לאופיו המיוחד של צה"ל, חוויתי אירועים מבצעיים מעצבים ופגשתי במחיר הכבד של משימתנו כשאיבדנו חברים לנשק".

לדברי הרמטכ"ל היוצא, "יחד ביססנו את העליונות, שיפרנו את יכולות המודיעין של צה"ל והבאנו לקפיצת מדרגה משמעותית להבטחת מוכנות צה"ל למלחמה. יחד הבטחנו כי בידינו כלי נשק וטכנולוגיה מהמתקדמים בעולם. זכרנו תמיד כי כוחנו תמיד באנשים - חיילי צה"ל ומפקדיו. אני מודה לכם על הזכות לפקד לצד אנשים ישרים, נחושים ומקצועיים כמותכם".

איזנקוט הוסיף כי הוא ייפרד מ"צבא שהוא בראש ובראשונה צבא לוחם, צבא מוכן, עוצמתי ומרתיע. צבא הנשאר נאמן לערכיו מתוך הכרה כי עוצמתנו הערכית היא חלק בלתי נפרד מעוצמתנו המבצעית".

עוד בנושא:
סוף כהונת איזנקוט: הרמטכ"ל שהנחית פטיש על הראש של איראן
איזנקוט על התבססות איראן בסוריה: "סולימאני משחק במגרש שבו הוא חלש"
דאעש היו רק תירוץ: המערכה הסודית של איזנקוט נגד חמאס בסיני נחשפת

ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל גדי איזנקוט בטקס הפרידה בקריה ב-13 בינואר 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
נתניהו ואיזנקוט נפרדים בטקס, הערב/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון
הרמטכ"ל גדי איזנקוט עם הנשיא ראובן ריבלין בטקס הפרידה בבסיס הקריה בתל אביב ב-13 בינואר 2019. אמיר בוחבוט, אתר רשמי
איזנקוט עם נכדתו לצד ריבלין, הערב/אתר רשמי, אמיר בוחבוט

ריבלין אמר בברכה שנשא בטקס כי "אומרים שלכל אחד במדינת ישראל יש את גולני שלו, ואתה גדי - רמטכ"לנו - אתה הגולני שלנו. גדלת בחטיבה מספר אחת, חטיבה שהפכה לשם נרדף בחברה הישראלית. מחייל ועד למח''ט, והיית לחייל מספר אחד שלנו במדינת ישראל".

ריבלין אמר לאיזנקוט כי הוא היה "ממלכתי וצנוע, ערכי, אמיץ ואחראי. אסטרטג מן המעלה הראשונה ואיש של אנשים. בשנים האחרונות לא הייתה מלחמה, ולא הפסקת להילחם במערכה שבין המערכות. הוא נלחם ללא הרף בכל הגזרות ובכל החטיבות. עיצבת את צה''ל כצבא איכותי פורץ דרך, הן בהווה והן בעתיד. הכרת את יתרונות הכוח ולא פחות את מגבלות הכוח".

הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ וגבי אשכנזי בטקס הפרידה מהרמטכ"ל גדי איזנקוט בקריה בתל אביב. חשבון הטוויטר של אבי בניהו, אתר רשמי
הרמטכ"לים לשעבר בטקס הפרידה, הערב/אתר רשמי, חשבון הטוויטר של אבי בניהו

"לימדת אותנו מצביאות איתנה יציבה ואחראית ושקולה", המשיך ריבלין. "מצביאות שצופה למרחוק עניינית ולא מתלהמת. כל ניתוח מצב והערכת מצב בתפיסת מערכת השיקולים ועד הפקודות בסוף היו מעלפים ומרתקים. לא היה את המושג 'חפיף'. הכל נבדק נחקר ונעשה במקצועיות ובאחריות. לצד סוגיות צבאיות מקצועיות, הישרת מבט לשאלות המורכבות ביותר. לא היססת ולא חששת לעסוק בהן, גם כשספגת ביקורת. מתוך אותה תפיסה שהמפקד הוא אחראי ולאחריות יש מחיר".

הנשיא אמר לאיזנקוט גם: "היית האדם הנכון במקום הנכון. אשרי העם שזכה לבן כמוך. אני יודע שאתה מעדיף להיות רחוק מאור הזרקורים, ובכל זאת אני מקווה שעוד נראה אותך בחזיית העשייה ממלא תפקידים ציבוריים".

נתניהו: "במזרח התיכון רק החזקים שורדים"

נתניהו, שנשא גם הוא דברים בטקס, אמר: "אתה בסיום של המסלול הצבאי הארוך שלך ואתה כבר נמצא במרחק נגיעה. בעוד יומיים תחצה אותו אחרי למעלה מ-40 שנים של שירות מסור בצה"ל. צמחת מהשטח כמו העץ של גולני. מכובדי, אני מ'האדומים', אבל אנחנו מצביעים לסגולותיך הרבות".

עוד אמר ראש הממשלה כי האיום הגדול ביותר הוא איראן שחרטה על דגלה את השמדתנו. "לפני ארבע שנים, כשענדתי דרגות על כתפיך, אמרתי לך: 'גדי לא יהיה לך יום אחד של חסד', ואמרתי לך שהמזרח התיכון מתרפק ומדינות קורסות. לתוך החלל הזה שואפת איראן שמנסה ללפות אותנו בזרועותיה הרצחניות. הסקתי את המסקנה המתבקשת - במזרח התיכון אין רחמים לחלשים, רק החזקים שורדים".

הרמטכ"ל הנכנס אביב כוכבי בטקס הפרידה מהרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט  בבסיס הקריה, 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
כוכבי בטקס בקריה, הערב/ראובן קסטרו
הרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט  עם המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך בערב פרידה בבסיס הקריה, 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
איזנקוט ואלשיך בטקס הפרידה, הערב/ראובן קסטרו

"היינו ביחד בסיורים בשטח כדי להבטיח שיהיה לנו מענה נגד כל אויב נגד כל אוים ונגד כל זירה. בארבע השנים האחרונות התווינו מדיניות כדי להגן על המדינה, להעצים את צה''ל ולהכין אותו לניצחון במלחמה", הוסיף נתניהו.

נתניהו פירט את המשימות שנועדו לסכל איומים אלה בארבע השנים האחרונות: "הראשונה - לבלום את הסכם הגרעין של איראן ולחדש את הסנקציות עליה, והיעד הזה הושג. השנייה - לבלום את ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה. צה''ל בהובלתך תקף מאות פעמים מטרות של איראן וחיזבאללה בסוריה. המחויבות שלנו לתקוף באיראן וסוריה היא איתנה ומכורת לכולם, כולל עם נשיא רוסיה שאיתו אני מקיים מגע שוטף. המשימה השלישית למנוע מחיזבאללה לשים ידו על נשק מדויק, גם היעד הזה בהושג עם מאמץ של צה"ל והמוסד".

נתניהו הוסיף כי אמר לאיזנקוט כי אחרי שיעביר את שרביט הפיקוד, "תוכל להתעורר בבקרים ביקיצה טבעית, להתפנות למשחקי סקווש, והכי חשוב - תוכל להיות עם בני משפחתך שהם מקור הכוח האמיתי שלך. זה מגיע להם ומגיע לך".

שר הבטחון לשעבר אביגדור ליברמן בטקס הפרידה מהרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט  בבסיס הקריה, 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
ליברמן בטקס הפרידה, הערב/ראובן קסטרו
ראש השב"כ נדב ארגמן בטקס הפרידה מהרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט  בבסיס הקריה, 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
ראש השב"כ נדב ארגמן בטקס הפרידה, הערב/ראובן קסטרו

איזנקוט יפרוש מתפקידו ב-15 בינואר בתום ארבע שנים, שבמהלכן הוארכה כהונתו פעמיים. במקומו של איזנקוט ייכנס ללשכת הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבי, שמינויו אושר בממשלה בחודש שעבר. נתניהו, שמחזיק גם בתיק הביטחון, בירך על היבחרו של כוכבי שאותו תיאר כ"קצין מצטיין שנבחר מתוך ארבעה קצינים מצטיינים, מפקד מוערך ועתיר הישגים, מלא כרימון בתכניות חדשנות ואני בטוח שיעלה את צה"ל לפסגות חדשות ויפקד על צה"ל באופן שייתן מענה לאתגרים שניצבים בפנינו כקודמו".

(עדכון ראשון: 19:14)

שר הבטחון לשעבר משה יעלון בטקס הפרידה מהרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט  בבסיס הקריה, 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
שר הביטחון לשעבר משה יעלון בטקס הפרידה, הערב/ראובן קסטרו
היועץ המשפטי לממשלהאביחי מנדלבליט בטקס הפרידה מהרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט  בבסיס הקריה, 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
היועמ"ש אביחי מנדלבליט, בקריה הערב/ראובן קסטרו
הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בטקס הפרידה מהרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט  בבסיס הקריה, 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, הערב/ראובן קסטרו
הרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט בערב פרידה בבסיס הקריה, 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
איזנקוט, הערב/ראובן קסטרו
גיא איזנקוט בנו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט בטקס הפרידה ממנו בקריה בתל אביב ב-13 בינואר 2018. אמיר בוחבוט, אתר רשמי
גיא איזנקוט, בנו של הרמטכ"ל/אתר רשמי, אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully