וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משבר לאומי": נשיא דרום אפריקה מנסה למגר את מגיפת האונס

כ-40 אלף מקרי אונס מתועדים מדי שנה במדינה, אך בפועל המספרים האמתיים גבוהים בהרבה. בנאום להשקת קמפיין הבחירות, קרא הנשיא רמפוזה לגברים לשים קץ לאלימות המגדרית

נשיא דרום אפריקה, סיריל רמפוזה, במהלך בחירות של הקונגרס הלאומי האפריקאי בדרבן, דרום אפריקה 12 בינואר 2019. רויטרס
נשיא דרום אפריקה בנאומו אתמול/רויטרס

נשיא דרום אפריקה סיריל רמפוזה הפציר אתמול (שבת) באזרחיו להתאחד נגד תרבות האונס במדינה, שאותה כינה "משבר לאומי". בנאום שנשא לרגל פתיחת קמפיין הבחירות של מפלגתו, אמר הנשיא כי נשים נאנסות ונרצחות על בסיס קבוע וכי הגיעה העת לשים קץ לאלימות המגדרית.

הוא ביקש מהגברים בקהל העמוס באצטדיון דרבן בעשרות אלפי מתומכיו לקום כדי להראות שהם מגנים את האלימות. "עשינו צעדים עצומים לשיפור מעמד האישה בחברה, אולם האלימות המגדרית היא משבר לאומי שאותו אנו נחושים לפתור כך שכל הנשים והנערות בדרום אפריקה יחיו בשלום, בביטחון ובכבוד", אמר נשיא דרום אפריקה. "שחרור הנשים דורש שינוי בגישה ובתנאים החומריים שמנציחים את הדיכוי ואפליית הנשים".

הוא העלה כמה צעדים להשגת מטרתו, כמו החמרת הענישה והכשרה טובה יותר של המשטרה ושל הרשויות. "חשוב שהילדים ילמדו מגיל צעיר שצריך לכבד אחד את השני בתור שווים ולא לפנות לאלימות במצבים של מתח וסכסוך", אמר רמפוזה.

בנאומו הוא ניסה ליצור קו ברור בינו לבין קודמו בתפקיד ג'ייקוב זומה, שהודח בגין פרשות שחיתות. הוא התמקד במאבק בעוני ובאבטלה - שיעור מחוסרי התעסוקה הצעירים במדינה הוא הגבוה ביותר בעולם. הוא מיעט להתעסק בסוגיות פופוליסטיות כמו רפורמת הקרקעות וחלוקתן מחדש, כרבע מאה לאחר נפילת משטר האפרטהייד.

בין 31 במרץ 2017 ל-31 במרץ 2018, נרשמו 40,305 מקרי אונס ברחבי המדינה - ממוצע של 110 ביום. לפי נתוני הארגון Africa Check, זאת עלייה קלה בהשוואה לשנה הקודמת שנמדדה, שבה תועדו 39,828 מקרי אונס ברישומי המשטרה. עם זאת, מדובר רק בחלק קטן מהמספרים האמתיים, מאחר שרבים מהם לא מדווחים.

עוד בעולם
סוף לתעלומה? טייס בחיל האוויר הבריטי נקשר להפלת מטוס מזכ"ל האו"ם המרשלד
הצצה נדירה למחנות החינוך מחדש למוסלמים בסין
עם זקן מזויף: נתפס טרוריסט איטלקי שהתחבא עשרות שנים בברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully