וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם זקן מזויף: נתפס טרוריסט איטלקי שהתחבא עשרות שנים בברזיל

13.1.2019 / 13:53

בשיתוף פעולה בין ממשלי הימין הלאומני בברזיל ובאיטליה, נעצר צ'זרה בטיסטי הקומוניסטי בבוליביה, שאליה נמלט אחרי שמעמד הקבע שלו בברזיל בוטל. "ברזיל אינה עוד ארץ הפושעים", אמר בנו של הנשיא בולסונארו. בטיסטי נידון למאסר עולם בגין רצח של ארבעה אנשים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לוחם גרילה קומוניסטי לשעבר באיטליה נעצר בבוליביה והוא צפוי להיות מוסגר לאיטליה בקרוב - כך אמר היום (ראשון) יועץ בכיר לנשיא ברזיל ז'איר בולסונארו. צ'זרה בטיסטי, שהורשע באיטליה בארבעה מעשי רצח בשנות ה-70, נמלט מהכלא ב-1981. הוא חי בצרפת בטרם נמלט לברזיל כדי להתחמק מהסגרתו. רומא הודיעה כי היא תשלח במהרה מטוס לברזיל לצורך העברתו.

בטיסטי חי במשך שנים בברזיל כפליט, וזכה לתמיכת הנשיא השמאלי לשעבר לולה דה סילבה. עם זאת, נשיא ברזיל החדש, שנכנס לתפקידו ב-1 בינואר, הבטיח לגרשו לאיטליה. בחודש שעבר הורה שופט בבית המשפט העליון על מעצרו. "הוא יגיע בקרוב לברזיל ומשם הוא יועבר לאיטליה כדי לרצות מאסר עולם", כתב בטוויטר פיליפ ג' מרטינס, יועץ בכיר של בולסונארו לעניינים בינלאומיים.

איטליה, שגם ממשלתה נשלטת על ידי אנשי ימין קיצוני, הודתה לברזיל. "אני מודה מקרב לב לנשיא ז'איר בולסונארו ולממשלת ברזיל החדשה על השינוי באקלים הפוליטי", אמר סגן ראש ממשלת איטליה, מתאו סלביני. סלביני, המשמש גם שר הפנים, הודה למשטרה ולאלו שהיו מעורבים בלכידתו של בטיסטי.

שגריר איטליה בברזיל, אנטוניו ברנרדיני, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בטיסטי נתפס, הדמוקרטיה חזקה יותר מהטרור".

צ'זרה בטיסטי בנמל התעופה בסאו פאולו, ברזיל, אוקטובר 2017. AP
זכה למקלט אצל ממשלות השמאל. בטיסטי בנמל סאו פאולו, 2017 (צילום: אי-פי)/AP

אחרי שבדצמבר ביטל הנשיא הקודם מישל טמר את מעמד הקבע שלו, בטיסטי בן ה-64 נמלט מהמדינה. יש לו ילד בן חמש, שנולד בברזיל, והוא אמר בשנה שעברה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא יעונה ויירצח אם ישוב לאיטליה.

בעיתון האיטלקי קורירה דלה סרה דווח כי הוא נעצר על ידי צוות מיוחד של האינטרפול שהורכב על ידי חוקרים איטלקים, כשהוא חבש משקפי שמש ולבש זקן מזויף על פניו. גורמים במשטרת ברזיל אמרו לתקשורת המקומית כי הוא אותר בעיר סנטה קרוס דה לה סיירה שבבוליביה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
צ'זרה בטיסטי. אתר רשמי
כרזה של משטרת ברזיל עם התחפושות האפשריות של בטיסטי/אתר רשמי

בחודש שעבר פרסמה המשטרה הפדרלית של ברזיל תמונה שבה נראו תחפושות אפשריות שבהן בטיסטי עשוי להשתמש. הוא היה חבר בארגון הטרור הקומוניסטי "הפרולטרים החמושים למען הקומוניזם" (PAC), שהוקם ב-1976 והוקם ב-1979. הוא הורשע בהיעדרו ברצח של שני גורמים ברשויות אכיפת החוק באיטליה, במקרה רצח אחר ובתכנון מתקפה שהותירה את אחד מילדיו של הקורבנות בכיסא גלגלים.

הוא הודה שהיה חבר בארגון הזניח, אך הכחיש שהיה מעורב במעשי הרצח. הוא הפך לאחר מנוסתו לסופר מצליח של רומנים משטרתיים ושוחרר לאחר שנעצר לראשונה על ידי הרשויות בברזיל ב-2007. ב-2010 הוא קיבל מעמד פליט מהנשיא לולה דה סילבה, חרף ביקורת נוקבת מצדה של איטליה. ב-2017 הוא נעצר שוב כשניסה להבריח סכום כסף גדול מברזיל לבוליביה.

באוקטובר האחרון בולסונארו הבהיר את כוונותיו בציוצים באיטלקית ובפורטוגזית: "אני מכריז כאן על מחויבותי להסגיר את הטרוריסט צ'זרה בטיסטי, האהוד על ידי השמאל בברזיל. אנחנו נראה לעולם את המחויבות שלנו להיאבק בטרור, ברזיל ראויה לכבוד".

אדוארדו בולסונארו, בנו של הנשיא ואחד מיועציו הקרובים, צייץ היום לסלביני: "ברזיל אינה עוד ארצם של הפושעים. ה'מתנה הקטנה' בדרך אליכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully